Mikä silmässä voi olla?
Ollut jo runsaan viikon roskantunne, näköhäiriötä. Kutinaa. Olen luullut, että on allergiaa mutta ei tunnu tipat eikä lääkkeet auttavan. Tänä aamuna oli rähmästä umpeenmuurautunut. Jokin tulehdus?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Tai silmävamma.Oletko käynyt lääkärissä?
En kun tosiaan olen hoitanut allergiana. Mikä ihmeen silmävamma?
Kuivat silmät? Jatkuva roskan tunne silmässä ja silmä valuu ajoittain vettä ihan ärsytyksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuivat silmät? Jatkuva roskan tunne silmässä ja silmä valuu ajoittain vettä ihan ärsytyksen vuoksi.
Käytän silmätippoja, kosteuttavia. Tämä on vain toisessa silmässä.
Kuulostaa sidekalvotulehdukselta: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01069
Kannattaa mennä lääkäriin jos pitkittyy.
Minä osuin kerran nukkuessani kynnellä silmään. Ei muuta kuin lääkäriin tutkituttamaan, mitä vaurioita sain aikaiseksi. Eli vamman voi saada melko lailla huomaamattakin.
Mitkä tipat ja lääkkeet?
Oma silmä punoitti joskus ja rähmi ja kutisi, sain lääkäriltä ensin väärän diagnoosin ja antibioottitipat, jotka eivät auttaneet. Lääkäri käski tulla uudestaan ja hän tutki silmän, oliko siellä jotain. Ei ollut. Hän käski seuraavaksi kokeilla allergiatippoja eli antihistamiinia. Siihen rauhoittui silmäoireet heti ensimmäisellä tiputuskerralla.
Kuivasilmäisyyskin voi aiheuttaa monelaista. Siihen auttaa kostutustipat.
Jos on näköhäiriöitä, menisin vähintäänkin optikolle tai suoraan lääkäriin.
Kuulostaa joltain tulehdukselta. Todennäköisesti melko pinnallinen, jos silmä ei ole kovin punainen. Käy lääkärissä.
silmätuhelus sulla. lääkäriltä saa tipat.
Verkkokalvo revennyt, näköhäiriö?ikäsi? Lääkäriin!!
Roska, tulehdus. ..
Nuorena minulla oli tunne kun olisi hiekkaa mennyt silmiin, olikin värikalvon tulehdus, hoidettava aina lääkärin määräämillä tipoilla, jotka sumensi näön tilapäisesti, voi hoitamattomana johtaa sokeuteen. Kuulemma nuorten vaiva.
Tai silmävamma.Oletko käynyt lääkärissä?