Exä kummittelee parisuhteessa
Oletko tai oletko koskaan ollut parisuhteessa jossa joku exä kummittelee mukana?
Miten se on vaikuttanut parisuhteeseesi ja miten olet pärjännyt sen kanssa?
Kommentit (37)
Jos uusi kumppani haukkuu ex:ää ja kertoilee jatkuvasti tämän juttuja, kannattaa lopettaa suhde. Entisistä kumppaneista ja heidän asioistaan ei tule jauhaa uudessa suhteessa.
Mitä enemmän ex:stä puhutaan, sitä enemmän ex on mielessä ja tunteita on pelissä vaikka kuinka muka mollattaisiin.
Olen ollut suhteessa missä ex n aiheuttamat traumat ja teot ovat vaikuttaneet todella paljon. Ei ole ollut mikään helppo suhde.
Vierailija kirjoitti:
Jos uusi kumppani haukkuu ex:ää ja kertoilee jatkuvasti tämän juttuja, kannattaa lopettaa suhde. Entisistä kumppaneista ja heidän asioistaan ei tule jauhaa uudessa suhteessa.
Mitä enemmän ex:stä puhutaan, sitä enemmän ex on mielessä ja tunteita on pelissä vaikka kuinka muka mollattaisiin.
Asiat kuuluu vaieta kuoliaaksi. Oli mitä oli ja nyt on nyt.
Ex-miesystäväni oli sellainen että piti somessa yhteyttä omiin exiinsää hyvinkin aktiivisesti ja yksi niistä oli sitten niin hyvä "kaveri" että lopulta mies ilmoitti minulle että he muuttavatkin yhteen ja että hän haluaa erota suhteestamme.
EN enää ikinä seurustele kenenkään miehen kanssa jolla exät pyörii kuvioissa mukana, exät kuuluvat menneisyyteen.
Todella epäkunniottavaa uutta kumppania kohtaan jos pitää yhteyttä exiin, en olisi sellaisessa suhteessa.
Monilla se ex on mukana ihan siitä syystä että on yhteisiä lapsia sen kanssa. Joillain pariskunnilla on molemmilla ne exät joiden kanssa on yhteisiä lapsia. Joillain saattaa olla jopa useampia exiä joiden kanssa on yhteisiä lapsia. Ei se tarkoita sitä että se ex sen kummemmin olisi ajatuksissa. Puheissa on varmasti jos pitää sopia lapsiin liittyviä asioita. Ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Monilla se ex on mukana ihan siitä syystä että on yhteisiä lapsia sen kanssa. Joillain pariskunnilla on molemmilla ne exät joiden kanssa on yhteisiä lapsia. Joillain saattaa olla jopa useampia exiä joiden kanssa on yhteisiä lapsia. Ei se tarkoita sitä että se ex sen kummemmin olisi ajatuksissa. Puheissa on varmasti jos pitää sopia lapsiin liittyviä asioita. Ihan normaalia.
Kyllä, mutta tosi usein nämä exät myös sabotoivat ihan tarkoituksella. Ihan uskomattomia tarinoita. Ja kyllä, itsellä juurikin tämä tilanne ollut. Mies erosi, heillä yhteiset lapset. Minulla myös lapsia. Minun exäni kanssa ei koskaan mitään ongelmaa. Joustettu on, molemmin puolin, asialliset välit. Raha-asiat asiallisesti sovittuna jne. Ei ikinä riitaa. Miehen ex taas pillastui kun tulin kuvioihin. Isojen lasten kanssa alkoi olla jos jonkinlaista ongelmaa. Olisi pitänyt lähes täysi-ikäistä vahtia viikonloppuisin. Eli ei olisi saanut jäädä yksin kotiin jos meillä oli minun puoleltani lapsivapaa jne. Eli ihan tämmöistä kiusantekoa. Miehen ex vääntänyt raha-asioista koko ajan eikä ole halunnut mennä lastenvalvojalle, jotta voi säilyttää kiukuttelumahdollisuuden. Mies laittoi rajat, maksoi minkä maksoi ja sanoi, että jos haluat lisää, niin lastenvalvojan kautta onnistuu.. exänsä ei suostunut tähän. Minäkin olen saanut osani. Haukkunut minua miehelle. Vieraannuttat lapsia isästään vaikka isoja ovatkin niin valehdellut heille kaikenlaista, että isällä on uusi perhe eikä ole yhtään kiinnostunut teistä enää. Jne. Onneksi lapset ovat sen jo nähneet, että äiti ei puhu totta. Kysyivät myös minulta joskus myöhemmin, että "osasiko äiti edes käyttäytyä" kun olimme ohimennen tavanneet.
Olen nähnyt näitä, on helvettiä. Itse olen lopettanut tapailun siihen paikkaan, kun mies alkaa puhumaan eksästään. Jotkuthan tekevät tätä jo tinderissä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tosi usein nämä exät myös sabotoivat ihan tarkoituksella. Ihan uskomattomia tarinoita. Ja kyllä, itsellä juurikin tämä tilanne ollut. Mies erosi, heillä yhteiset lapset. Minulla myös lapsia. Minun exäni kanssa ei koskaan mitään ongelmaa. Joustettu on, molemmin puolin, asialliset välit. Raha-asiat asiallisesti sovittuna jne. Ei ikinä riitaa. Miehen ex taas pillastui kun tulin kuvioihin. Isojen lasten kanssa alkoi olla jos jonkinlaista ongelmaa. Olisi pitänyt lähes täysi-ikäistä vahtia vi
Nämä kakkosvaimojen ja perheidensä defenssit ovat niin säälittäviä. Jos tuo nainen ei olisi uhrannut itseään miehen äpärille ja miehelle, sinä et edes vilkaisi miestä päin. Mutta niin vaan ykkösvaimo tönätään ojaan ja kustaan päälle. Kyllä ne lapsetkin tämän myöhemmin tajuavat, kun alkavat näkemään miten maailma makaa. Hävettäisi olla kakkosvaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta tosi usein nämä exät myös sabotoivat ihan tarkoituksella. Ihan uskomattomia tarinoita. Ja kyllä, itsellä juurikin tämä tilanne ollut. Mies erosi, heillä yhteiset lapset. Minulla myös lapsia. Minun exäni kanssa ei koskaan mitään ongelmaa. Joustettu on, molemmin puolin, asialliset välit. Raha-asiat asiallisesti sovittuna jne. Ei ikinä riitaa. Miehen ex taas pillastui kun tulin kuvioihin. Isojen lasten kanssa alkoi olla jos jonkinlaista ongelm
Jaa miksi hävettäisi olla kakkosvaimo? Miten se exä on sysätty ojaan? Hehän ovat eronneet. Ei mies ole lasten äitiä varten. Lapsia varten kyllä.
Muistan,kun ex haukkui minulle entistä puolisoa ja sama on nyt minun kohdalla,kun jätin hänet niin hän haukkuu samoin sanoin minua kuin tuota toista exää. Eli mieti jos uusi kumppani haukkuu entisiä niin jossain vaiheessa sinäkin olet se jota haukkuu.
Vierailija kirjoitti:
On ollut tällaisia tapauksia. En ole koskaan ottanut kantaa, sillä mielestäni ei ole naisen tehtävä kasvattaa miestä. Jos mies ei osaa itse käyttäytyä tai omaa moraalia, niin sitten suhde hajoaa ja se siitä
Yksikään tällainen suhde ei ole jatkunut
Jos mies jää roikkumaan ja puhumaan koko ajan exästä/existä hän on ripustautuva luonne ja samalla lailla hän ripustautuu sinuun. Aika usein tällaisella on epävakaa persoonallisuus häiriö ja hoitamattoman sellaisen kiertäisin kaukaa. Yks sellainen räjähtelevä kaunaa kantava hirviö on kaverina ollut ja meni vuosia päästä hänestä irti.
Ihan itse niitä neurooseja saan todistaa. Jotkut naiset vaan on... neuroottisia :)