Miksi tamperelaiset pukeutuvat niin huonosti vaikka heillä on paljon vaatekauppoja hyvällä valikoimalla?
Kommentit (4)
Koska haluavat pukeutua mukavasti ja oman maun mukaisesti, ilman että laittavat rahansa viimeisiin trendeihin. Ihan viisasta se.
Tulin juuri Tampereelta ja Suomesta muutama päivä sitten.
En pistänyt merkille mitään erityistä huonosti pukeutumista, samanlaista se minun silmiini oli kuin vaikka esim. Helsingissä missä viivyin myös pari päivää.
Asun ulkomailla ja asunut pian 30 vuotta. Jos tulet tänne "suureen maailmaan" näet taatusti pukeutumista laidasta laitaan eikä kukaan ihmettele. On tyylikästä ja on värikästä ja on rikasta ja on köyhää. Tyylejä laidasta laitaan, ja ainakin itse tykkään kun ihminen on oma persoonansa eikä pukeudu jäykästi jonkun tiiviin etiketin ja pakotetun tyylin mukaan.
Itseäni miellyttää rento eläminen oman itsensä mukaan. Minä itse käytän pillifarkkuja ja kesällä shortseja ja vilpoisia yläosia. Virallisemmissa tilaisuuksissa sitten enemmän se etiketin mukaan mutta se jääkin sitten sinne.
Täällä näkee rohkeampaa itsensä toteutusta ja ilmaisua kuin esim Tampereella, mutta suomalaiset ovatkin paljon konservatiivisempia ja arkoja erottumaan. Varsinaista huonoa pukeutumista en voi kyllä sanoa nähneeni. Kaikilla tuntui olevan puhtaat ehjät vaatteet ja hygieniasta on huolehdittu. Tämä kokemus katukuvasta.
Täällä sitten sitä ns. huonoa pukeutumistakin näkee, johtuen ihmisten sosiaalisesta tilanteesta joka saattaa olla melkoisenkin huono. Sellaista en Tampereella nähnyt.
Mennyvittuunsiitä