Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pistin tavaroita kiertoon ja nyt kaduttaa

Vierailija
30.06.2024 |

Hulluinta tässä on se, että en sitä itse tavaraa kaipaa vaan se ajatus surettaa että olen saanut niistä monia lahjaksi, tai joku on sen tehnyt minulle ja jotenkin tuntuu että nyt loukkaan tuota ihmistä luopumalla siitä tavarasta vaikka se oli minulle tarpeeton. Miten tälläistä voisi itsessään oikein työstää, tätä tavaroihin kiintymistä tai ehkä lähinnä sitä että ne jotenkin edustavat sitä ihmistä jolta sen on saanut? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo todistaa että olet normaali ihminen. On minullakin paljon tavaroita joihin liittyy tunnearvoa enkä ikinä luovu niistä. 

Vierailija
2/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteesi, joka joskus iskee jonkun tavaran kohdalla olisiko pitänyt harkita toisen kerran siitä luopuessa. Tosin se koskee ihan harvoja tavaroita ja tunne menee ohi, sillä asiat menivät niin kuin menivät.

Jos en ole varma asetan tavaran "terminaalivaiheeseen" ja mietin pitempään sen kohtaloa. Jos se on oikeasti hyvää laatua, keräilytavaraa kysyn ensin sukulaisilta ja läheisiltä kavereilta onko tarvetta. Yleensä joku ottaa hyvää tavaraa ja siitä jää parempi mieli kuin antaisi jonnekin Konttiin tai kiepparille.

Kerran lahjoitin upean käsin neulotun, hienon kirjoneulepipon ja jota ei  meillä koskaan käytetty, alkkisten asuntolaan. Kaduin sitä heti, mutta jonkun ajan kuluttua ajoin paikan ohi ja tulin tosi iloiseksi kun se pipo keikkui yhden hieman sekaisen olon tyypin päässä. Hän näytti hyvältä siinä pipossa, vaikka tiesin että kohta on räkä poskella jossakin ja pipo häviää. Mutta jotenkin se tuntui kunniakkaalta lopulta sille pipolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä luonut tunnesuhteita tavaroihin. En ymmärrä miksi pitää roinaa hillota jonkun tunnearvon vuoksi.

Vierailija
4/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroilla on se arvo, minkä sinä annat niille. Minä olen antanut rahan arvoisia asioita pois, koska ne ovat minulle arvottomia nurkkien täytteinä. Jossain vaiheessa tajusin, ettei kukaan välitä pätkääkään, olenko säilönyt heidän onnittelukorttejaan ja hävitin ne kaikki. Mietin myös, mitä teen lahjaksi saadulla lasiesineellä, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä minulle tai kenellekään muulle. En myöskään nähnyt sillä esteettistä arvoa, koska oma sisustustyylini on erilainen. Heitin sen roskiin.

Nykyisellään teen omasta asuinympäristöstäni sellaisen, minkä haluan sen itse olevan sen sijaan, että täytän sitä toisten hankkimalla roinalla. Aiemmin olo oli, että olen viimein katkaissut napanuoran. Nykyisellään on ihan normaali olo. Myös sukulaiset ovat lakanneet ostamasta hömppää, kun näkevät että elän omaa elämääni.

Vierailija
5/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta laitan kuitenkin.

Aikoinaan annoin anopille vuosien ajan lastemme vaatteita ja leluja, hän kertoi vievänsä niitä Venäjälle lastenkoteihin ja vähävaraisille perheille.

Noin 6-7 vuotta meni näin, kunnes sain tietooni, että muori on myynyt näitä lahjoittamiani vaatteita ja tavaroita hyvään hintaan kotikaupunkinsa kirpputoreilla ja pitänyt itse rahat.

Siihen loppui hänelle lastenvaatteiden ja muiden tavaroiden antaminen.

Vierailija
6/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt pari äitiini liittyvää tapausta ärsyttämään. Ostin hänelle kirjoneulepaidan joululahjaksi. Kertaakaan ei pitänyt vaan vei vintille. Kerran olin tuonut piparkakkutalon niin se ei saanut olla näkyvillä, piti viileässä ruoka komerossa. 

Vierailija
7/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo varsinaisesti ole sinun ongelmasi vaan sen lahjan antajan. Vihkisormus on ehkä sellainen lahja, mikä on oikeasti vähän mauton antaa pois niin kauan kun on vielä naimisissa :D Muun tavaran kanssa ihan sama

Tavara ei tuo elämään oikeastaan juuri mitään lisäarvoa kuin jollekin maalaisille, joille se, että on varaa OSTAA tavaraa itse veistämisen sijaan on vielä jokin juttu

Jos tuosta nyt oikeasti joku kehittäisi ongelman, itse sanoisin vaan että

"Joo se oli kyllä kiva lahja, ja aika kauan mä siitä nautinkin! Kiitos siitä :)" että henkilö tajuaa, ettei kyseessä ole mikään vihanpitoele heittää juuri hänen lahjaansa kierrätykseen. Jos vielä tämän jälkeen on loukkaantunut, odottaen että sinä hamsteroit juuri hänen lahjaansa tämän loppuelämän, niin on kyllä henkilön omassa päässä vikaa

Vierailija
8/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 50-vuotiaana yksi rakkaimmista esineistä on kuolleen isäni saman ikäisenä saama lasimalja. Vaikka en itselleni sellaista ostaisikaan. 

Vierailija
9/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi roinalla olla mitään tunnearvoa, en käsitä. 

Vierailija
10/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on jäänyt pari äitiini liittyvää tapausta ärsyttämään. Ostin hänelle kirjoneulepaidan joululahjaksi. Kertaakaan ei pitänyt vaan vei vintille. Kerran olin tuonut piparkakkutalon niin se ei saanut olla näkyvillä, piti viileässä ruoka komerossa. 

Kasvapa sitten aikuiseksi :D Lahjaa ei ole mikään velvollisuus hillota ja esitellä sitä toisille. Sen on tarkoitus tuottaa iloa saajalle, mutta onhan se hiton vaikeaa, kun kaikilla on omat rahat ja kaikki saatavilla. Syötävä/maatuva lahja on hyvä, koska sen voi hävittää jos saaja ei sitä arvosta

Minä en ole antanut lahjoja vuosikymmeneen, enkä myöskään saanut niitä. Pidän yhteyttä niihin ihmisiin, kenen seurasta nautin. Ei lahjota toisiamme

Vierailija
11/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan annoin anopille vuosien ajan lastemme vaatteita ja leluja, hän kertoi vievänsä niitä Venäjälle lastenkoteihin ja vähävaraisille perheille.

Noin 6-7 vuotta meni näin, kunnes sain tietooni, että muori on myynyt näitä lahjoittamiani vaatteita ja tavaroita hyvään hintaan kotikaupunkinsa kirpputoreilla ja pitänyt itse rahat.

Paha, paha nainen! Oliko vielä keski-ikäinen?

Vierailija
12/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo varsinaisesti ole sinun ongelmasi vaan sen lahjan antajan. Vihkisormus on ehkä sellainen lahja, mikä on oikeasti vähän mauton antaa pois niin kauan kun on vielä naimisissa :D Muun tavaran kanssa ihan sama

Tavara ei tuo elämään oikeastaan juuri mitään lisäarvoa kuin jollekin maalaisille, joille se, että on varaa OSTAA tavaraa itse veistämisen sijaan on vielä jokin juttu

Jos tuosta nyt oikeasti joku kehittäisi ongelman, itse sanoisin vaan että

"Joo se oli kyllä kiva lahja, ja aika kauan mä siitä nautinkin! Kiitos siitä :)" että henkilö tajuaa, ettei kyseessä ole mikään vihanpitoele heittää juuri hänen lahjaansa kierrätykseen. Jos vielä tämän jälkeen on loukkaantunut, odottaen että sinä hamsteroit juuri hänen lahjaansa tämän loppuelämän, niin on kyllä henkilön omassa päässä vikaa

Ymmärsit väärin. Ei nuo antajat edes tiedä ja varmastikaan edes välittäisi vaikka tietäisivätkin että olen luopunut tavarasta mutta se on minulla jonkinlaisena epämääräisenä tunteena että loukkaan ko. henkilöitä luopumalla esineistä jonka he ovat juuri minulle ja minua ajatellen antaneet. Ap

Vierailija
13/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pistin vanhan akan kiertoon (yli 25 v.) eikä kaduta pätkääkään!

Rupsahti ja alkoi horisemaan jotain itsensä monistamisesta, se oli pakkorako ennen tilanteen katastrofiksi eskaloitumista

Vierailija
14/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupsahti ja alkoi horisemaan jotain itsensä monistamisesta, se oli pakkorako ennen tilanteen katastrofiksi eskaloitumista

Mene sinne korealaisakka-ketjuusi häiriköimään. Teen sinusta ylläpitoon ilmoituksen.

Vierailija
15/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne korealaisakka-ketjuusi häiriköimään. Teen sinusta ylläpitoon ilmoituksen.

ÄLÄ OLE TUOLLAINEN H A R P P U!

Noin kovastiko ne tosiasiat menee ihon alle? Olet itse yli 25 v. akka vai?

Vierailija
16/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roina on ärsyttävä sana. Osoittaa halveksuntaa tavaroita kohtaan.

Vierailija
17/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et loukkaa.

He luulivat ilahduttavansa sinua, sinä lahjoitit tuotteita ihmisille, jotka ilahtuvat niistä.

Vierailija
18/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen että tarvitsen uuden vitriinin. On tuo koriste-esineiden määrä lisääntynyt 

Vierailija
19/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen roska on toisen aarre

Vierailija
20/22 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Ok, vähän outoa sanoa, että laittaa eteenpäin hyväntekeväisyyteen, mutta sä olet päässyt eroon teille tarpeettomista vaatteista joka oli ehkä se tarkoitus. Jos olisit halunnut niistä rahaa, olisit voinut ne itse myydä. En siis ymmärrä mielenpahoittamista siitä, että anoppi sitten niillä saa kahvirahoja?