Koe-eläimeksi otettu Peter-delfiini teki itsemurhan
Peter rakastui hoitajaansa ja kun nämä erotettiin, Peter lopetti hengittämisen ja kuoli.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rakastunut, vaan kiintyi kun ei ollut muitakaan joihin kiintyä.
Eläinparka 😭
Tämähän on jokaisen kotieläimen ja isänsä luokse pakotetun lapsen kohtalo
Höpö höpö. Mun koira syntyi mun alkuperäiselle koiralle pennuksi, eikä ikinä halunnut eroon musta. Jopa mun lapsi tunnusti, että koiranpentu tykkää musta näköjään eniten. Se vaan kiehnäsi aina mun kimpussa. Se oli tarkoitus kyllä myydä pois, mutta enhän mä raaskinut, kun se oli niin silmin nähden mun perään. Ja on ollut ihan täydellinen kotikoira. Saman pentueen toinen koira taas lähti reippaana ja innoissaan toiselle puolelle Suomea. Ihan kuin ne koirat olisi tienneet kohtalonsa paremmin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Käki on aika julma eläin myös. Vastaavaa kuin antaisit lapsesi sijaisperheeseen (salaa, esim. vaihdat vauvat synnärillä) ja tuo lapsi tappaa myöhemmin perheen biologiset lapset.
Ja moni laji tappaa poikasensa tai jättää ne kuolemaan mikäli niissä on jotain outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käki on aika julma eläin myös. Vastaavaa kuin antaisit lapsesi sijaisperheeseen (salaa, esim. vaihdat vauvat synnärillä) ja tuo lapsi tappaa myöhemmin perheen biologiset lapset.
Ja moni laji tappaa poikasensa tai jättää ne kuolemaan mikäli niissä on jotain outoa.
Se on luonnossa katsos pakko, kun ei siellä ole mitään sairaaloita tai terapioita vammaisille.
Vierailija kirjoitti:
"Lopulta nuoren uroksen paritteluvietti kävi niin häiritseväksi, että Margaret päätti tyydyttää delfiinin itse, jotta opetus voisi jatkua."
Joo.o ... eipä ihme jos se delfiini tykkäsi siitä.
Voi hyvänen aika. Olisitko itsekin kenties halunnut tämän parikymppisen Margaretin koe-eläimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on luonnossa katsos pakko, kun ei siellä ole mitään sairaaloita tai terapioita vammaisille.
Niin, sepä se.
Leijonauros myöskin päästää pennut päiviltään, jopa omat, jotta pääsee parittelemaan. Jos en väärin muista, karhulla oli vähän vastaavaa, ehkä ahmallakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin toimi ihminenkin vielä pari sataa vuotta sitten, mielisairaat köytettiin perunakellareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ainoa eläin joka vangitsee omaa lajiaan ihmisiä( putkat,vankilat, ihmisryöstöt, kidnappaukset jne, ja eläimiä (eläintarhat,koe eläinlaitokset, turkistarhaus,jne.) Ihminen on siten julma laji. Ei taida mikään muu laji tehdä niin siinä mittakaavassa kuten Ihminen tekee omalle lajilleen ja muille eläin lajeille.
Et sitten ole kuullut hämähäkeistä. Vangitsevat muita ja jättävät kitumaan syödäkseen ne myöhemmin...
No hyi. En oo kuullut. Kiitos tiedosta. Aina oppii uutta.Mutta ihmisellä on kuitenkin enemmän älykkyyttä ja tietoutta, että tietää tekevänsä väärin.
Kaikki eläimet jättävät sairaat yksilöt hoitamatta, esim hiiret syövät ja linnut potkivat pesästä. Pussiahman poikaset aloittavat selviytymistaistelyn heti syntyessään !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lopulta nuoren uroksen paritteluvietti kävi niin häiritseväksi, että Margaret päätti tyydyttää delfiinin itse, jotta opetus voisi jatkua."
Voi hyvänen aika. Olisitko itsekin kenties halunnut tämän parikymppisen Margaretin koe-eläimeksi?
En? Ja aika ikävää toimintaa margaretilta tehdö tuollaista. Eläimiin sekaanutminen on vähän sama kuin lapsiin sekaantuminen, siinä hyödynnetään toisen ymmärtämättömyyttä.
Vaikka Margaret ei itse (toivottavasti) saanut mitään kiksejä delfiinin runkkaamisesta, sai hän sen delfiinin pään sekaisin toiminnallaan. Julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ainoa eläin joka vangitsee omaa lajiaan ihmisiä( putkat,vankilat, ihmisryöstöt, kidnappaukset jne, ja eläimiä (eläintarhat,koe eläinlaitokset, turkistarhaus,jne.) Ihminen on siten julma laji. Ei taida mikään muu laji tehdä niin siinä mittakaavassa kuten Ihminen tekee omalle lajilleen ja muille eläin lajeille.
Et sitten ole kuullut hämähäkeistä. Vangitsevat muita ja jättävät kitumaan syödäkseen ne myöhemmin...
No hyi. En oo kuullut. Kiitos tiedosta. Aina oppii uutta.Mutta ihmisellä on kuitenkin enemmän älykkyyttä ja tietoutta, että tietää tekevänsä väärin.
No eihän se hämähäkki tee mitään väärin, se on osa sen selviytymistä. Ihminen toki ei vaadi selviytyäkseen toisen kuluttamista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En? Ja aika ikävää toimintaa margaretilta tehdö tuollaista. Eläimiin sekaanutminen on vähän sama kuin lapsiin sekaantuminen, siinä hyödynnetään toisen ymmärtämättömyyttä.
Vaikka Margaret ei itse (toivottavasti) saanut mitään kiksejä delfiinin runkkaamisesta, sai hän sen delfiinin pään sekaisin toiminnallaan. Julmaa.
Huvittavaa että artikkelissa puhutaan rakkaudesta vaikka delfiini oli löytänyt itselleen seksipartnerin, jolta sai aina halutessaan. Friends with benefits.
Simpanssinaaras jättää poikasensa kuolemaan, jos laumaa johtava uros vaihtuu, päästäkseen parittelemaan tämän kanssa.
Laittaa ihan ärsyttämään taas tämä eläinten inhimillistäminen. Rakennetaan jotain hemmetin rakkaustarinaa, että delfiini tappoi itsensä kun rakasti niin kovasti. Niin tai ehkä ne huonot olosuhteet siellä uudessa paikassa tosiaan olivat se kuolinsyy. Ja tokihan delfiini varmaan kaipasi seksipartneriaan, mutta huono kohtelu ja luonnollisten olosuhteiden puuttuminen oli varmasti se suurin syy.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä rakkaudesta mitään. Halu, himo ja alistaminen sekoitetaan rakkauteen. Sairaimmissa tapauksissa toista pahoinpidellään, mikä herättää itsessä mielihyvää, ja tätä kutsutaan rakkaudeksi
Eläimet Eivät tee tällaista lajitovereilleen tai toisille lajeille. Ihminen on paha
Eräs apinatutkijakin sanoi, etteivät kädelliset ole tämän lempilaji, sillä ovat liian ihmismäisiä nimenomaan pahuudessaan, mitä esimerkiksi koiraeläimillä ei ole
Ei pitäisi julkisesti tehdä itsestään hölmöä.
Olisipa tuollainen mekanismi kuin delfiineillä, että itsensä voisi eliminoida vain päättämällä, että lopetan hengityksen. Vaatii valitettavasti enemmän aktiivisia toimia estää se hengitys kuin päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ainoa eläin joka vangitsee omaa lajiaan ihmisiä( putkat,vankilat, ihmisryöstöt, kidnappaukset jne, ja eläimiä (eläintarhat,koe eläinlaitokset, turkistarhaus,jne.) Ihminen on siten julma laji.Ei taida mikään muu laji tehdä niin siinä mittakaavassa kuten Ihminen tekee omalle lajilleen ja muille eläin lajeille.
Luonto on kyllä tasapuolisen julma kaikille lajeille. Luonto on käsittämättömän kaunis mutta myös käsittämättömän julma. Keväästä asti olen seurannut erästä sorsaemoa jolla on peräti kymmenen poikasta. Kuinka suloiset pienet ruskeat karvapallerot muuttuivat pikkuhiljaa nuoriksi aikuisiksi. Olen aina iloinnut kun ne on olleet kaikki aina tallella huolimatta ahnaista haukoista jotka välillä kaartelevat taivaalla. Kyllähän haukanpoikasetkin tarvitsevat ruokaa. En tiedä onko kaikki sorsaemon omia jälkeläisiä. Sorsilla on tapana varastaa toistensa poikasia.
Luonnon seesteisen kauniissa kulisseissa käydään jatkuvaa armotonta eloonjäämiskamppailua. Kun pieni otuksenrimpula lähtee pesästä suureen maailmaan hän on heti vaarassa tulla syödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ainoa eläin joka vangitsee omaa lajiaan ihmisiä( putkat,vankilat, ihmisryöstöt, kidnappaukset jne, ja eläimiä (eläintarhat,koe eläinlaitokset, turkistarhaus,jne.) Ihminen on siten julma laji.Ei taida mikään muu laji tehdä niin siinä mittakaavassa kuten Ihminen tekee omalle lajilleen ja muille eläin lajeille.
Vangitseminen myös suojelee ihmisiä, sillä vaihtoehto on, että rikolliset hirtettäisiin yhteisön toimesta. Se tulisi myös yhteiskunnalle halvemmaksi.
Eläinmaailmassa oman lajin rikolliset hylätään, tapetaan tai syödään.
Mitä tulee delfiinin runkkaamiseen, niin siinä on tutkija tehnyt heti virheen. Delfiini on rakatunut tähän nautintoon ja masentui, kun ei sitä enää saanut.
Ne kai harrasti jonkinlaista seksiä, nainen ja delfiini. Se kuului tutkimukseen.