Lentoemäntänä ihmettelen
joitain lapsiperheitä. Koneeseen tullaan epäsiistinä kuin suoraan hiekkalaatikolta. Hiukset likaisina. Sitten se sotku mikä jää jälkeen: annatteko kotonakin heittää kaikki lattialle ruuat jne? Aasialaisten lapset istuu nätisti koneessa, ovat siististi puettu. Suomalaiset lapset huutaa, sotkee ruualla ja vanhemmilla kasa nyssäköitä mukana. Vanhemmat lapset ei osaa sanoa kiitos.
Kommentit (112)
Lentoemäntä on jatkuvasti tekemisissä muiden maiden ja kulttuurien ihmisten kanssa. Siinä tulee varmaan vertailtua oman suloisen Suomen väkeä muiden maiden ihmisiin ja heidän tapoihinsa.
Olen sattumoisin itse juuri ulkomailla. Kävin pari päivää sitten kaupassa. Ruokakaupassa ihan keskellä päivää. Siellä oli kovasti päihtynyt suomalainen keski-ikäinen pariskunta. Sinänsä ihan siistejä ulkoisesti mutta huomattavan humalassa. Ostivat alkoholijuomia ja tupakkaa, kuinkas muutenkaan. Miehelle tuntui olevan tärkeä toitottaa kassaneidille "KIITOS", kun kassaneiti ojenteli tavaroita ja rahoja ja puhui omaa kieltään. Katselin tilannetta muutaman metrin päästä. Kieltämättä tunsin jonkinlaista häpeää ja myötähäpeää, vaikken lentoemäntä olekaan. Muita humalaisia siinä kaupassa ainakaan ei näkynyt kuin nämä uljaat suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Itse katselin edellisellä reissulla perhettä, jossa oli kolme lasta. Arvioisin, että 3v kaksoset ja ja yksi vauvaikäinen. Äiti istui näiden kolmen kanssa yhdellä rivillä ja isä parin rivin päässä toisella puolella käytävää. Vauva huusi koko matkan ja kaksoset kitisi ja sotki. Äiti oli ihan pulassa koko porukan kanssa, mutta isä istui tyytyväisenä vastamelukuulokkeet päässään sen 4h.
Onneksi meilläkin oli kaikilla vastamelukuulokkeet, kun istuimme ihan vieressä. Näki vaan sen sekoilun, mutta ei tarvinnut kuunnella.
Tämä näky on tuttu. Vaimo lasten kanssa ihan pulassa mutta isällä ne kuulokkeet päässä ja ehkä vielä punkkua ja sipsulit. Antaa muijan hoitaa skidit. Huhhuh sanon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs nämä, jotka antavat lasten katsoa puhelinta tai tablettia ilman kuulokkeita äänet päällä? Ai luoja, miten ärsyttävää, kun ollaan tilassa, josta ei pääse pois ja joku Pipsa Possu kimittää kolme tuntia putkeen.
Ilman kuulokkeita videoiden katsominen ja puheluiden puhuminen pitäisi olla ehdottomasti kiellettyä kaikilla julkisilla paikoilla.
Eihän tätä osaa aikuisetkaan, saati teinit. Nykyään on typerän näköinen tapa pitää puhelin kaiuttimella ja sitten pitää sitä suun edessä kuin jotain voileipää jota aikoo haukata. Todella ääliön näköistä ja häiritsee lähellä olijoita kun joutuu kuuntelemaan toisten kälkätystä.
Laita omasta puhelimesta soimaan sopiva kappale YouTubesta.
Jope Ruonansuu, Frederik, Jaakko Teppo tai vaikka Irwin ovat hyviä. Toki myös ooppera.
Ja siis ilman kuulokkeita.
Vierailija kirjoitti:
Itse katselin edellisellä reissulla perhettä, jossa oli kolme lasta. Arvioisin, että 3v kaksoset ja ja yksi vauvaikäinen. Äiti istui näiden kolmen kanssa yhdellä rivillä ja isä parin rivin päässä toisella puolella käytävää. Vauva huusi koko matkan ja kaksoset kitisi ja sotki. Äiti oli ihan pulassa koko porukan kanssa, mutta isä istui tyytyväisenä vastamelukuulokkeet päässään sen 4h.
Onneksi meilläkin oli kaikilla vastamelukuulokkeet, kun istuimme ihan vieressä. Näki vaan sen sekoilun, mutta ei tarvinnut kuunnella.
On ollut hirveä matka kaikille muille koneessa olijoille, jos jonkun vauva on parkunut koko ajan ja kaksoset meuhkanneet vielä lisäksi. Minkä helvetin takia niitä kakaroita on pakko lentokoneeseen väkisin raahata? Ehtivät ne lennellä, kun ovat varttuneet sen verran, etteivät häiritse muita matkustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut hirveä matka kaikille muille koneessa olijoille, jos jonkun vauva on parkunut koko ajan ja kaksoset meuhkanneet vielä lisäksi. Minkä helvetin takia niitä kakaroita on pakko lentokoneeseen väkisin raahata? Ehtivät ne lennellä, kun ovat varttuneet sen verran, etteivät häiritse muita matkustajia.
Voi, jäitkö sinä sittenkin vanhaksipiiaksi? No,otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa käsien puhtaudesta huolehtiminen on aika vaikeaa, kun pesulle ei helposti pääse mihinkään. Jos sormeilee karkkia tai ruokia, niin sormet tahmaantuvat ja rasvaantuvat. Sen jälkeen se mähmä tarttuu kaikkialle, mihin käsillä koskee. Sitten onkin joka paikka tahmea ja limainen, eikä puhtainkaan seuraava matkustaja välty inhottavalta tahmalta.
Se on erittäin ärsyttäää. Erittäin.
Usein tahmaa levittävät lapset. Mutta monet aikuiset ovat yhtä pahoja törkymöykkyjä.
En ymmärrä. Sellaiset kosteuspyyhkeet eivät paljon maksa ja jos lähden mihin tahansa yleisillä kulkuneuvoilla, niin sellainen pakkaus mahtuu aina taskuun tai käsilaukkuun. Minulla on autossa niitä ja jokaisen kauppareissun jälkeenkin pyyhin käteni parilla kosteuspyyhkeellä.
Ohi, mutta junassa oli juuri aasialaisen näköinen ihmelapsi, joka ei tykännyt kuulokkeista, joten koko vaunu raikasi. Osa suomalaisista voi käyttäytyä huonosti muttei kaikki. Jotkut aasialaiset voi käyttäytyä hyvin muttei kaikki.
PS. Ota lomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa käsien puhtaudesta huolehtiminen on aika vaikeaa, kun pesulle ei helposti pääse mihinkään. Jos sormeilee karkkia tai ruokia, niin sormet tahmaantuvat ja rasvaantuvat. Sen jälkeen se mähmä tarttuu kaikkialle, mihin käsillä koskee. Sitten onkin joka paikka tahmea ja limainen, eikä puhtainkaan seuraava matkustaja välty inhottavalta tahmalta.
Usein tahmaa levittävät lapset. Mutta monet aikuiset ovat yhtä pahoja törkymöykkyjä.
En ymmärrä. Sellaiset kosteuspyyhkeet eivät paljon maksa ja jos lähden mihin tahansa yleisillä kulkuneuvoilla, niin sellainen pakkaus mahtuu aina taskuun tai käsilaukkuun. Minulla on autossa niitä ja jokaisen kauppareissun jälkeenkin pyyhin käteni parilla kosteuspyyhkeellä.
Ei kosteuspyyhkeellä rasva mihinkään lähde. Leviää vaan pitkin käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kosteuspyyhkeellä rasva mihi
Ehkä tarkoitettiin niitä "savetteja", puhdistuspyyhkeitä? Niitä mullakin on aina laukussa mukana.
Miksi en saisi olla lentokoneessa likaisilla hiuksilla? On nyt kumma.
Vierailija kirjoitti:
NVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tainnut koulutus jäädä parin viikon lentoemäntäkurssiin?
Sieltä taisi löytyä vuoden äityli.
Tiedän koulutettuja lentoemäntiä.
Kaikilla vähintään AMK-tutkinto. Monet on taustaltaan sairaanhoitajia.
No ei nyt kaikilla, mutta useilla kyllä.
t.ex-emo
Suomalaisten lapset on huonosti kasvatettuja törkyläjiä. Ulkomailla ero on silmiinpistävä. Jopa mamuujen lapset on paljon paremmin kasvatettuja.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä on jatkuvasti tekemisissä muiden maiden ja kulttuurien ihmisten kanssa. Siinä tulee varmaan vertailtua oman suloisen Suomen väkeä muiden maiden ihmisiin ja heidän tapoihinsa.
Olen sattumoisin itse juuri ulkomailla. Kävin pari päivää sitten kaupassa. Ruokakaupassa ihan keskellä päivää. Siellä oli kovasti päihtynyt suomalainen keski-ikäinen pariskunta. Sinänsä ihan siistejä ulkoisesti mutta huomattavan humalassa. Ostivat alkoholijuomia ja tupakkaa, kuinkas muutenkaan. Miehelle tuntui olevan tärkeä toitottaa kassaneidille "KIITOS", kun kassaneiti ojenteli tavaroita ja rahoja ja puhui omaa kieltään. Katselin tilannetta muutaman metrin päästä. Kieltämättä tunsin jonkinlaista häpeää ja myötähäpeää, vaikken lentoemäntä olekaan. Muita humalaisia siinä kaupassa ainakaan ei näkynyt kuin nämä uljaat suomalaiset.
Miksi ette kirjoita mikä ulkomaa. Varmaan olet Fuengirolassa. Humalassa olen nähnyt myös muiden maiden ihmisiä. Älä yleistä. Suurin osa nykysuomalaisista osaa käyttäytyä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset keskittyy mieluummin juopotteluun ja syömiseen kuin lastensa kasvattamiseen. Lihomista unohtamatta
SUOMALAISET NAISET KESKITTYY mieluummin juopotteluun ja syömiseen kuin lastensa kasvattamiseen. Lihomista unohtamatta!
Vierailija kirjoitti:
Entäs nämä, jotka antavat lasten katsoa puhelinta tai tablettia ilman kuulokkeita äänet päällä? Ai luoja, miten ärsyttävää, kun ollaan tilassa, josta ei pääse pois ja joku Pipsa Possu kimittää kolme tuntia putkeen.
Ilman kuulokkeita videoiden katsominen ja puheluiden puhuminen pitäisi olla ehdottomasti kiellettyä kaikilla julkisilla paikoilla.
Ja siis kun tätä ei tee vain lapset vaan myös jotkut aikuiset! Eilen viimeksi meinasi käpy palaa Espanjassa Renfessä (paikallisjuna), kun joku keski-ikäinen ukko huudatti puhelimestaan videoita ruuhka-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole ns. kosteuspyyhkeistä kuullut?
Lapsen kans en ole vielä lentomtkustellut, mutta ennen lapsen saamista matkustelin vielä 2011-2019 välillä paljonkin myös Euroopan ulkopuolella.
Sori jos olemukseni on epäsiisti. Matkustamisessa mulla jännittää että ehdinkö ajoissa kentälle (olen krooninen myöhästelijä unettomuusongelmani takia). Tukka rasvoittuu yön aikana vaikka olisin käynyt suihkussa, aamukahvi ja aamupala läikkyy/tippuu rinnuksille hermostuksesta... ja suurin jännitys kyllä johtuu siitä, että useilla noilla reissuilla olen ollut menossa tapaamaan nettipeleissä tutustumiini ihmisiin. Olen lentokoneessa aina homssuisen näköinen vaikka puhtaat ja siistit vaatteetkin olisin aamulla valinnut lennolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä näky on tuttu. Vaimo lasten kanssa ihan pulassa mutta isällä ne kuulokkeet päässä ja ehkä vielä punkkua ja sipsulit. Antaa muijan hoitaa skidit. Huhhuh sanon.
Erillään istumisessa saattaa olla sellainen tekosyy, että lentoyhtiö on arponut erilliset istumapaikat. Mutta se on kyllä kumma, että sen erillään olevan paikan saa aina se isä ja lasten vieressä hikoilee poikkeuksetta äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillään istumisessa saattaa olla sellainen tekosyy, että lento
Vauvaikäiselle ei ole erikseen määrättyä istumapaikkaa, joten olisi kyllä kohtuullista, että se erillään istuva vanhempi huolehtisi edes vauvasta.
Ei se lentoemäntä häpeä vaan sitä vituttaa se sikailu hänen työpaikallaan.