Kolkuttaako sinulla omatuntoa kun syöt lihaa tai ajat polttomoottoriautolla?
Nyt ilmastonmuutos on mennyt vielä pahemmaksi ja se menee päivä väivältä pahemmaksi. Ilmasto lämpiää ja tekee maapallosta pian elinkelvottoman. Kun syöt lihaa tai ajat polttomoottoriautolla niin koetko yhtään huonoa omaatuntoa siitä kun tämä kaikki tuska on sinun vika?
Itse liikun polkupyörällä enkä syö lihatuotteita, ajattelen muita ihmisiä ja ennen kaikkea maapalloa. Polttomoottoriautoilua tulisi verottaa entistä enemmän jotta ihmiset siirtyisi ympäristöystävällisempiin vaihtoehtoihin ja lihan syöntiä pitäisi rajoittaa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön lihaa niin kauan kun sitä kaupasta saa. Ei ole minun vikani jos sitä on tarjolla. Vegaanit muutenkin kärsii puutostiloista.
Lihaa verotetaan jatkuvasti enemmän jotta ihmiset ei ostaisi lihaa, pienin askelin siirrymme yhteiskuntaan jossa ei lihaa syödä ja ihmiset ajaa sähköautoilla. Te vanhat jäärät turhaan jähäätte vastaan.
Korkeintaan köyhät ei syö jatkossa lihaa ja aja autolla.
Ei köyhillä ole enää varaa autoon,lapsiin eikä lihatuotteisiin. Köyhät kävelee ja joutuu syömää edullista ruokaa. Polttisautoilu on keskiluokan hupia ja sähköautoilu on porvarien hupia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön lihaa niin kauan kun sitä kaupasta saa. Ei ole minun vikani jos sitä on tarjolla. Vegaanit muutenkin kärsii puutostiloista.
Lihaa verotetaan jatkuvasti enemmän jotta ihmiset ei ostaisi lihaa, pienin askelin siirrymme yhteiskuntaan jossa ei lihaa syödä ja ihmiset ajaa sähköautoilla. Te vanhat jäärät turhaan jähäätte vastaan.
Niin, pienin askelin. Ei tule tapahtumaan pitkiin aikoihin. Onneksi työkaverilta voi ostaa riistaa.
Teen elämästäni niin mukavaa kuin pystyn. En ehdontahdoin rupea kiusaamaan itseäni.
Autoa en omista, mutta miesystävän autolla liikutaan yhdessä vapaa-ajalla. Lihasta en erityisemmin pidä, mutta syön sitä, koska en halua mitään puutostiloja. Syön myös paljon papuja, linssejä ja kaikenlaisia kasviksia, koska ravinnon monipuolisuus on minulle syömisessä kaikista tärkeintä. Tänään mennyt eläinkunnan tuotteista voita, maitorahkaa, juustoa ja kananmunaa, kasvikunnan tuotteista nokkosta ja tomaattia sekä raparperia ja sitruunaa hillon muodossa.
Miksi? Bensavehkeellä ajelen ja ojaan en aja sen vuoksi, että orava tai jänis tulee tielle.
Joo. Terveisin tavallinen tallaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan köyhät ei syö jatkossa lihaa ja aja autolla.
Ei köyhillä ole enää varaa autoon,lapsiin eikä lihatuotteisiin. Köyhät kävelee ja joutuu syömää edullista ruokaa. Polttisautoilu on keskiluokan hupia ja sähköautoilu on porvarien hupia.
sehän laskee päästöjä kun on niin laiska että elää kelan rahoilla eikä varaa auttoon tai lihaan.
Ei ollenkaan, minä suorastaan nautin molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan, minä suorastaan nautin molemmista.
sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lihojani ei verota kukaan. Syön itsehankittua ja itse kasvatettua. Ihmisen elimistö on sekasyöjän elimistö, joten biologiaa vastaan ei kannata taistella.
Kompensoin lihansyöntini muilla keinoin, mutta terveyssyistä lihaa en jätä. Autoa ajan niin vähän kuin tarvitsee ja cityajot menee skootterilla, joka kuluttaa pari litraa sataselle. Tosin ilmainen pysäköinti ja valtion pienempi verokertymä ovat suurempi ajuri kuin päästöt, mutta ei ole mitään sitä vastaan, että nekin pienenevät.
ja ap tukia pitäisi leikata lisää.
Ei sitten vähääkään. Suurin osa meidän perheen ruokalihasta on ollut eläessään villinä ja vapaana metsässä ja toivottavasti päättänyt päivänsä pikaisesti niin, että susi, hirvikoira tai muu ei ole ahdistellut sitä.
Nykyinen sähköntuotanto ja sähköautoilu ei ole niin eettistä, että kannattaisi polttomoottoriauto sellaiseen. Voisin harkita sitten, kun lohi nousisi Kemijokeen.
Ei koska en kulje lentämällä mihinkään enkä käytä julkista liikennettä saati sähköskuutteja vaan kuljen jalan tai tavisfillarilla lyhyemmät matkat. Lisäksi olen lapseton.
Hiilijalanjälkeni on mitätön verrattuna moneen muuhun joka pitää itseään jotenkin vihreänä.
syön lihaa lähes joka päivä.ajan vanhalla diiselillä 80tkm vuodessa.ei kolkuta tippaakaan omatunto.
syököön joku salaattia,ajakoon joku patteriautoa.ihan ok mutta älkää pakottako minua siihen.
En syö lihaa juurikaan. Lopetin noin 15 v. sitten, kun alkoi tuntua väärältä, että eläinten pitäisi kuolla silsi että minä saisin syödä lihaa, kun voin syödä muutakin. Tykkäsin lihasta, joten aluksi vaan vähensin ja sitten se jäi pois, eikä sitä tee enää mieli. Ainoastaan silloin syön vähän, jos olen jossain missä lihaa tarjotaan, kun en viitsi tehdä asiasta numeroa.
Polttomoottoriautolla ajan, ja siitä on vähän huono omatunto. Minulla ei ole varaa vaihtaa autoa, eikä sähköauto maksaisi itseään takaisin ikinä, koska etätöiden takia ajan vain 1-2 kauppareissua viikossa. Asun maalla ja keskustaan on 10 km ja lähimmälle linja-autopysäkille 3 km, ja vuoroja muutama päivässä.
Ekologisempaa se on syödä kotimaista lihaa kuin jostain chilestä lennätettyjä avokadoja ja marokkolaisia pensasmustikoita.
Tai kulkea normaalilla bensa/diesel- autolla mökille kuin lennellä jonnekin dubaihin ja thaikkuihin tai edes kaupunkilomalle eurooppaan.
Ovatko pitkänmatkan linja-autoilla kulkevat huomanneet, kuinka paljon lintuja osuu bussin isoon tuulilasiin? Melkein kuin raekuuro iskisi päälle.
esim. 70 - luvullakin oli paljon pidempiä 40 päivän helleputkiakin mutta se mikä keksittiin myöhemmin on valtava ilmastolla rahastus ja ko. rahat päätyvät maailman rikkaan rahastavan eliitin tileille... ja hulluinta on että yli 80% ihmisistä uskoo että maksamalla rikkaalle eliitille kompensaatiota ilmasto pelastuu..
kävin just ostaa kasler pihvei ja autolla.halusit tai et.