Onko absolutisti aina entinen ongelma käyttäjä?
Tuntuisi oudolta jos ei ole koska mitä syytä olisi muuten olla juomatta edes yhtä kuohari lasiakaan.
Kommentit (30)
Minun äitini ei myöskään koskaan ole juuri juonut, muistan kun äiti täytti 30 ja kävi ystävien kanssa terassilla juomassa siiderin😅Siksi muistan koska se on ainut kerta kun olen nähnyt jotain juovan. Minulla on myös ystäviä ketkä ei ole koskaan juonut, oma vanhin lapseni on 25 ja hän on aina sanonut ettei kiinnosta alkoholi eikä juo.
Outoa on, että ihminen juo hermomyrkkyä.
Se ei ole outoa, että ihminen ei juo hermomyrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se, että hyvin usein täysin absolutisti on alkkis. Äitiäni voisi melkein sanoa absolutistiksi, mutta kyllä minä olen juhlissa nähnyt hänen ottavan lasin jotain. Yhden ainoan lasin. Ikinä muuten ei ole juonut mitään minun nähteni ja tuskin muutenkaan. Minäkin olen melkein absolutisti. En ole alkkis, mutta minulla on taipumus geenien puolesta sellaiseenkin. Välttelen alkoholia, etten totu liikaa. Ja muutenkin. Ihan turhaa, kun se vain väsyttää ja aiheuttaa kaikenlaista. Tulee migreeniä sun muuta. En halua oksennella hampaita ihan pilalle. Migreenin takia tullut jo oksenneltua enemmän kuin laki sallii. Mutta yhä edelleen hyvin usein absolutisti on alkais. Se on fakta. USEIN.
Mielenkiintoinen on tämä käyttämäsi käsite "melkein absolutisti". Sellaista ei ole, on joko absolutisti tai sitten ei ole. Sinä ja äitisi käytätte alkoholia ja piste. Ja varmaan suurimmalla osalla abs
Kuinka kauan pitää olla ilman alkoholia, että on absolutisti? Vuoden? Viisi vuotta? Kymmenen?
Olen ollut juomatta alkoholia melkein pari vuotta. En ole tehnyt mitään päätöstä olla juomatta, mutta en nyt vaan ole juonut. Eli olenko ikuisesti alkoholinkäyttäjä, jos periaatteessa voisin juoda, mutta en vaan juo? Vai loppuuko tuo "käyttäminen" jossain vaiheessa ja muutun absolutistiksi?
Ei mulle väliä miksi minua kutsutaan, kunhan huvin vuoksi mietin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se, että hyvin usein täysin absolutisti on alkkis. Äitiäni voisi melkein sanoa absolutistiksi, mutta kyllä minä olen juhlissa nähnyt hänen ottavan lasin jotain. Yhden ainoan lasin. Ikinä muuten ei ole juonut mitään minun nähteni ja tuskin muutenkaan. Minäkin olen melkein absolutisti. En ole alkkis, mutta minulla on taipumus geenien puolesta sellaiseenkin. Välttelen alkoholia, etten totu liikaa. Ja muutenkin. Ihan turhaa, kun se vain väsyttää ja aiheuttaa kaikenlaista. Tulee migreeniä sun muuta. En halua oksennella hampaita ihan pilalle. Migreenin takia tullut jo oksenneltua enemmän kuin laki sallii. Mutta yhä edelleen hyvin usein absolutisti on alkais. Se on fakta. USEIN.
Mielenkiintoinen on tämä käyttämäsi käsite "melkein absolutisti". Sellaista ei ole, on joko absolutisti tai sitten ei ole. Sinä ja äitisi käytätte a
Jos päätät olla juomatta ja pidät sen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on melkein absolutisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on melkein absolutisti?
"Melkein absolutisti" on henkilö, joka ei välttämättä juo alkoholia useaan vuoteen, ja silloinkin vain lasillisen tai korkeintaan pari. Ehkä hän ei edes muista milloin on viimeksi juonut alkoholia, eikä muistamattomuus johdu liiallisen juomisen sivuvaikutuksista. Ehkä termi on vähän kömpelö, mutta ymmärtänet idean.
En minä ainakaan. En ole itse ikinä pitänyt alkoholin mausta enkä kummemmin vaikutuksistakaan, mutta olen juonut sosiaalisissa tilanteissa kun muutkin. Sitten kasvatin omat rajat ja päätin, ettei ole mitään järkeä muiden mieliksi juoda, ja jos ei jossakin paikassa tai seurassa viihdy, niin parempi vaihtoehto on lähteä kotiin kuin turruttaa olonsa alkoholilla.
Ei ole. Ja minä en selitä kenellekään juhlissa miksi en juo. Se ei kuulu kenellekään. Syy ei ole ihmeellinen, mutta vastustan tätä kulttuuria, missä juomattomuutta pitää selitellä ja myrkystä pitää osata kieltäytyä erikseen. Muuten sitä tarjotaan automaattisesti. Ei se niin päin saa mennä.
Ei. Tunnen absoja, jotka eivät ole koskaan maistaneetkaan. Itsekään en juo ja siihen on useita syitä
1. Alko on turhaa:ne aivokemikaalit mitä se vapauttaa tänään, ovat loppu huomenna.
2. Luo valheellisen turvallisuuden ja luottamuksen kokemuksen: jos seura on sellaista, ettei ole muutoin rentoa ja mukavaa heidän seurassaan, niin ehkä se on väärää
3. Sosiaaliset ongelmat: jos juo paljon, arvostelukyky hämärtyy ja luottamuksen tunne muuttuu niin vahvaksi, että alkavat pettämiset sun muut. Jopa täysin monogamiset eläimet pettävät kumppaneitaan, jos niille pakkojuotetaan alkoa. Vapaaehtoisesti nekään eivät sitä nauti
4. Kallujen touhua. Kotona yhden rentouttavan ottaminen silloin tällöin on perusteltua, pämppääminen ja nautiskelu vaan typerää. Puhumattakaan valheellisesta sosiaalisten suhteiden rakentamisesta
Niille, jotka alkoa käyttävät, en tietenkään näitä sano, koska se saisi heidät näyttämään ja tuntemaan olonsa todella typeriksi. Mitä tietysti ovatkin. Niin sitten kärsin tuollaisista pahansuovista epäilyistä, että olen varmaan päihdeongelmainen. Saisipa vaikka kaikki alle äo 120 tyypit suljettua omaan yhteiskuntaansa
Öhö öhö, milloin lakkasit hakkaamasta vaimoasi, ap?