Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies pyytelee anteeksi kosimattomuuttaan?

Vierailija
24.06.2024 |

Joku ulkopuolinen voisi yrittää valaista mulle tätä logiikkaa. 

Yhdessä oltu 5v, käyty hyvä ja avoin avioliittokeskustelu jo parikin kertaa ja olen aina sanonut että avio olisi kiva, mutta ei välttämätön. Jos hän kokee ajatuksen millään lailla epämukavaksi, niin meidän ei tarvitse mennä naimisiin, se ei vaikuta sitoutumiseni määrään mitenkään, meillä joka tapauksessa on jo testamentit toistemme eduksi. Ollaan keski-iän tuollapuolen joten kummallakaan ei ole tarvetta minkäänlaisille hääjuhlille. Jos joskus tulee sellainen olo, niin naimisiin voidaan mennä vaikka kymmenen, kahdenkymmenen tai kolmenkymmenen vuoden päästä. Tai ei koskaan. Meillä on hyvä suhde ja kaikinpuolin asiat mallillaan jo nyt. 

Nyt juhannuksena oli jo kolmas kerta tämän kevään aikana, kun mies jonkun kaveripariskunnan avioliitosta, kihlauksesta tms puhuttaessa pyytelee vuolaasti anteeksi että ei kosi minua. Siis ihan näillä sanoilla: "Anteeksi, että minä en kosi sinua".

Joka kerta olen sanonut, että rakas älä vertaa meitä muihin, älä ota paineita. Meillä on kaikki hyvin. Ja muistutan, että edelleen avioliitto on ajatuksena minulle kiva, mutta ei mikään tavoite jota ilman en voisi olla suhteessa vakavissani. Olen onnellinen hänen kanssaan. Jos hän haluaisi naimisiin, olisin tietenkin iloinen, mutta olen onnellinen myös ilman sormuksia ja vihkimistä. 

Nyt kolmannen kerran jälkeen on ollut outo olo. Aiemmin asia ei vaivannut, koska ajattelin että mies vain tarkistaa että olemme samalla sivulla ja että en salaa unelmoi kosinnasta tai ole nostamassa kytkintä jos hän ei ole valmis menemään avioliittoon. Mutta tuo anteeksipyytely on nyt tullut liian usein, liian lyhyen ajan sisään. 

Otan asian esille kyllä hänen kanssaan kun sopiva tilaisuus tulee, mutta piti vain purkaa hämmentynyttä oloani jonnekin ja saada jotain teoriaa sille, MIKSI toinen toistuvasti pyytää anteeksi jotain, jossa ei pitäisi olla mitään anteeksipyydettävää? Viimeisimmällä kerralla hän vaikutti aidosti ahdistuneelta, mitä en ymmärrä...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Vierailija
2/5 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia?

Ei ole eikä tule. Yhteinen talolaina löytyy ja testamentit, joten ei kumpikaan tästä suhteesta ihan kevyesti tässä vaiheessa kävele ulos vaikka ei naimisiin koskaan mentäisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
4/5 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lähtisi tuollaiseen suhteeseen.

Tässä esimerkiksi pari ja alfamies joka ei avioliittoa pelkää eikä välttele

https://yle.fi/a/74-20069579

Vierailija
5/5 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastarannankiiski ei kestä, kun vastarantaa ei ole vaan hänet on heitetty keskelle järvenselkää. Ihan itse päätä mihin suuntaan uiskentelet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän