Yksin asuvat, kuinka usein siivoat?
Kuinka usein imuroit, pyyhit pölyt ja vaihdat petivaatteet?
Kommentit (28)
Harvoin, en välitä paskaakaan, mutta suht siistiä on kun en roskaa...
Robotti-imuri kiertää lattiat pari kertaa viikossa, vuodevaatteet vaihdan 3 viikon välein, muu siivous kun huvittaa.
Siistiä on. Imuroin kun tuntuu siltä - kerran viikossa, joskus venyy kahdeksi viikoksi kun viikot menevät niin niin nopsaa.
Katupölyä tulee niin hirveesti että en jaksa sitä koko ajan jahdata. Kun imuroin niin pyyhkäisen pahimmat. Sit pidän vähän suuremman siivouksen ja pyyhin enemmän. Se on viikko ja taas on paikat täynnä.
Imuroin harva se päivä, koska en kestä yhtään roskia lattialla - keittiöön ja eteiseen niitä usein kulkeutuu. Pölyjä pyyhin harvemmin, koska sitä ei niin muodostu, mutta vähintään viikoittain. Samoin pesen lattian, vessan ja kylppärin viikoittain. Lakanat vaihdan normaalisti kerran kuussa, pyyhkeet pesen viikoittain. Ikkunat pesen kerran tai kahdesti vuodessa. Keväisin (kun aurinko paljastaa karun totuuden) siivoan tehokkaammin kaikki paikat - pyyhin ovet ja listat sun muut myös. Mulle siivoaminen on rentouttavaa akkujen lataamista.
Viikonlopuksi yritän siivota eli järjestelen ja imuroin, lakanat vaihdan joka viikko tietenkin ja puhtaat pyyhkeet myös.
Harvoin, ehkä kerra kuussa imuroin. Pölyjenpyyhintä tuppaa jäädä. Petivaatteet ehkä kerran kuussa myös. Elän siististi, ei tule paljon siivottavaa.
Joka viikko jotain noista. En imuroi ihan tasan 7 päivän välein, mutta 7-10 päivän välein suurin piirtein puhdistan pölyt, pesen petivaatteet ja vessassa sen käsinpesualtaan siivoan jopa muutaman kerran viikossa, enintään 7 päivää se on pesemättä. Wc pöntön pesu vaihtelee, mutta 1-2 viikkoa on pesemättä. Keittiön pöydät ja hellaa pesen joka päivä. Ehkä en ihan joka viikko tee kaikkia siivouksia, mutta kyllä mä jotain siivoan ihan joka päivä. Jos mulla ei ole tekemistä ja on tylsää, niin siivoan. Täällä kävi rakennuttaja ja sanoi, ettei asuntoja ole pakko näin siistinä pitää :) Sanoin, että mielelläni pidän asunnon kunnossa.
Kerran viikossa,vuoroviikoin. Eli yhtenä viikkona imuroin ja pyyhin pölyt.Toisena pesen vessan ja teen homman x. X voi olla esim uunin pesu tai ikkunoiden pesu. Pyykkiä pesen ja lakanoita vaihtelen tarvittaessa. Kissa talous. M30
Vaihtelee. Joskus siivoan kerran viikossa, joskus harvemmin. Joskus imuroin vain pahimmat, joskus teen suursiivouksen. Kesällä asunto on niin kuuma, että harvemmin tulee tartuttua imurin varteen. Katupöly on ongelma asunnossani, koska joudun kesällä tuulettamaan paljon. Pölyjä pyyhin usein, kun pöly näkyy ärsyttävän selvästi tummilla pinnoilla. Petivaatteita vaihdan tarpeen mukaan.
Yksin asumisessa on se hyvä puoli, että olet ihan itse vastuussa sotkuistasi ja siivoamisestasi. Riittää, että lopputulos vastaa omia standardeja.
Imuroin noin kerran viikossa, pölyjä pyyhin epäsäännöllisesti. Joistakin paikoista useamman kerran viikossa, joistakin harvemmin. Vessan lavuaarin ja pöntön sekä keittiön tiskipöydän ja hellan puhdistan päivittäin. Ikkunat pari kertaa vuodessa. Vaatekaappeja ja muita kaappeja plus hyllyjä käyn läpi useamman kerran vuodessa. Vuodevaatteet sekä pyyhkeet kerran viikossa pesuun. Pidän siisteydestä ja puhtaudesta. En siivoa kerralla paljoa vaan aina vähän kerralla. Laitan tavarat paikoilleen aina köytön jälkeen.Se auttaa paljon eikä etsimiseen mene aikaa. Lisäksi minulla on aika vähän tavaroita, vaatteita yms. Sekin auttaa järjestyksen ylläpitämisessä. Olen jo eläkkeellä, minulla on reilusti aikaa siivoukseen, harrastuksiin sekä kaikkeen muuhun.
Imuroin ja pyyhin pölyt kerran viikossa paitsi jos tulee vieraita saatan niitä pölyjä pyyhkiä useamminkin. Matot imuroin joka viikko ja heitän lisäksi ulos tuulettumaan noin kerran kuukaudessa jolloin pyyhin lattiat kuuttaaltaan nihkeällä mopilla, tarpeen vaatiessa saatan mopata lattioita useamminkin ja joskus vain mattojen välistä. Lakanat menee vaihtoon 2 viikon välein ja ikkunoita pesen tarpeen vaatiessa ainakin 3-4 kertaa vuodessa. Kylpyhuoneen lavuaarin ja pytyn pyyhkäisen melkein päivittäin ja lattian suihkutan muutaman viikon välein. Siivoilen eri paikkoja kotona tarpeen vaatiessa jolloin vältyn suursiivouksilta.
Vierailija kirjoitti:
Siistiä on. Imuroin kun tuntuu siltä - kerran viikossa, joskus venyy kahdeksi viikoksi kun viikot menevät niin niin nopsaa.
Katupölyä tulee niin hirveesti että en jaksa sitä koko ajan jahdata. Kun imuroin niin pyyhkäisen pahimmat. Sit pidän vähän suuremman siivouksen ja pyyhin enemmän. Se on viikko ja taas on paikat täynnä.
Kadullako asut?
Lapsuuden kodissa siivottiin kerran viiikossa, lauantaisin. Se on jotenkin jäänyt takaraivoon kunnes tajusin että nyt asun yksin eikä sotkua tule samalla tavalla. Olen huomannut että minulle riittää perusteellisempi siivous kerran kuukaudessa. Toki keittiön ja kylpyhuoneen siivoan useammin tarpeen mukaan mutta en tosiaan imuroi/pese lattioita kuin kerran kuukaudessa. Yleisilme asunnossa säilyy kuitenkin siistinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadullako asut?
Sinulla taitaa olla ymmärtämisvaikeuksia.
eri
Harvoin, paremmin kun poikani tulee kylään.
Fiiliksen mukaan mennään, perusarjessa pyrin pitämään tavarat paikoillaan ja olen vähentänyt tavaramäärää muutenkin. Keittiön tasot siistin joka ilta. Imurointi joka toinen viikko, petivaatteiden vaihto kerran kuukaudessa.
aina kun huoltomies on tulossa käymään eri kerran vuodessa. Imurin pölypussit on kalliita.
Siivoan ehkä noin kerran kuukaudessa.
Pyykkiä pesen kerran viikossa.
Petivaatteet vaihan kerran viikossa.
M33
Silloin kun tarvii.