Tallinasta tullut suomalaisille liian kallis.
Toisaalta tämä on ollut odotettavissa,koska se on vain ajan kysymys että Viron BKT on Suomea suurempi.
Kommentit (46)
Eesti kasvaa tasaveron ja kevyen hallinnon kautta. Eestiläiset ovat nälkäisiä ja miettivät mitä voivat itse tehdä eikä sitä mitä valtio voi tehdä heille. Töiden perässä muutetaan eikä odotetta että kaikki työpaikat ja palvelut löytyvät juuri siitä syrjäkylästä jossa asutaan. Näiden syiden takia heistä tulee vauraampia kuin meistä.
Suomikin alkaa olla suomalaisille liian kallis.
Viro tekee oikeaa politiikkaa ja meidän pitäisi ottaa oppia veljiltämme.
Suomalaiset tekee kohta kaikki paskaduunit Virossa.
Eli kun kellään ei ole varaa ostaa mitään se on oikeaa politiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Sen kun näkis että suomalainen käy töissä
Vierailija kirjoitti:
Eesti kasvaa tasaveron ja kevyen hallinnon kautta. Eestiläiset ovat nälkäisiä ja miettivät mitä voivat itse tehdä eikä sitä mitä valtio voi tehdä heille. Töiden perässä muutetaan eikä odotetta että kaikki työpaikat ja palvelut löytyvät juuri siitä syrjäkylästä jossa asutaan. Näiden syiden takia heistä tulee vauraampia kuin meistä.
Virolaiset raksamiehet saavat hyvää palkkaa Suomesta verrattuna kotimaahansa eikä raksamiesten vaimojen tarvitse raataa kotimaasaaan töissä!
Noin 30 vuotta sitten rahani riittivät siellä. Eivät enää aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vuoroin vieraissa!
Vierailija kirjoitti:
Eli kun kellään ei ole varaa ostaa mitään se on oikeaa politiikkaa
Ilmasto pelastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset raksamiehet saavat hyvää palkkaa Suomesta verrattuna kotimaahansa eikä raksamiesten vaimojen tarvitse raataa kotimaasaaan töissä!
Alkaa olla historiaa tuo
Viro on saanut EU:lta kupattua hyvät rahat. Jenkit hoitaa maanpuolustuksen jne. Eläkkeet ovat olemattoman pienet. Edelleen ystävä- ja sukuapu toimii. Moni asia on eri lailla kuin Suomessa vanhastaan. Suomi on yksilömaa eli jokaisen pitää tulla toimeen yksin. Viro on ystävä- ja sukumaa, koska viranomaisiin ei ole voinut luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun näkis että suomalainen käy töissä
Viimeksi eilen näin kun kävin baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Hanki Kela Gold.
Vierailija kirjoitti:
Noin 30 vuotta sitten rahani riittivät siellä. Eivät enää aikoihin.
Olet sitten köyhtynyt. Ajattelutapa,että pitää lähteä ulkomaille ostamaan ruokaa tai viinaa,on älytöntä alunperinkin. Itse olen käynyt Virossa maan itsensä takia ja katsomassa paikkoja mm. Etelä-Virossa, Pärnussa ja Saarenmaalla.
Viro meni jo Suomen ohi PISA-tuloksissa, eli koulutus on nykyään siellä korkeatasoisempaa, ja/tai oppilasaines laadukkaampaa. Koulutuksesta kaikki yhteiskunnassa lähtee.
Tottakai he menestyvät ja hyvä niin. Heti, kun pääsivät neukkuikeestään ja Euroipan unioniin niin a vot.
Vierailija kirjoitti:
No sitä se on ollut pieni- ja keskituloisille niin kauan kuin itse muistan 58-vuotisen elämäni ajalta, eikä näytä muuksi muuttuvan. Pahenee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Viro tekee oikeaa politiikkaa ja meidän pitäisi ottaa oppia veljiltämme.
Vuosikymmeniä ollaan heitä pidetty alempiarvoisina ja Nyt ollaankin yhtäkkiä veljiä?
Jutussa kerrottiin, että suomalaiset turistit ovat pääsääntöisesti kadonneet Tallinnasta ja kesäturistit siellä ovat nyt aivan muista maista kuin Suomesta.
Onko edes yllättävää, kun katsoo suomalaisten kadonnutta ostovoimaa ja kotimaan konkurssiaaltoa?