***** MAALISMASUJEN keskiviikko *****
Kommentit (38)
Täällä on päivä menny täysin levon merkeissä. On se kyllä kannattanutkin, kun verenpaine on sillä pysyny aisoissa. Päätä mulla on kyllä särkeny eilen ja tänään, täytyy varmaan huomenna soittaa ja kysellä tarviiko olla huolissaan, tänään en viitsi, kun olisi niin hankalaa lähteä näytille, kun miehellä päivystys, mut siis tottakai jo paine nousee ni sit täytyy soittaa jo aiemmin. Äsken kyllä kävin kuopusta päiväkodista hakiessa, pikakierroksen kirpparilla ja kaupassa, ja vähän tein lumitöitäkin, ihan vaan oven edestä.
EMMI: Tosi korkea on mun mielestä jos alapaine on 110. Mä oon ainakin aiemmissa raskauksissa joutunu sisälle sairaalaan jos alapaine ollu niin korkea. Mut mulla toisaalta on lääkitys ollu jo siinä vaiheessa käytössä.
Nyt on kyllä tullu jo sellainen olo, ett vois muutaman viikon päästä jo vauva syntyäkkin ni ei tarvitsisi, miettiä näitä.
Petriina rv 34+2
On kamala yö takana! Eilen illalla 21.30 vauva työnsi itseään alaspäin niin että lieskat lensi silmissä! En tiedä mitä teki, mutta alapäähän sattui todella. Siitä alkoikin kivuliaat supistelut. Mies kun tuli puntilta 21.50, käskin varautua lähtöön. Menin kuitenkin sänkyyn 23.00, kun eivät säännöllistyneet.
Koko yön olin hereillä (torkahtelin vain) kun samankaltaisia kipeitä suppareita sateli. En kuitenkaan herätänyt miestä, kun kivut eivät koventuneet missään vaiheessa. En edes kellottanut suppareita, kuin vasta klo 5 etenpäin, kun tuntui, että tulee koko ajan.
Viidestä kuuteen suppareita tuli 4-6min välein, mutteivät olleet hirmu kipeitä kuitenkaan. Klo 6.00 soitti miehen herätyskello. Silloin käskin soittaa anoppia paikalle, ja valmistautua lähtöön. MUTTA! Kun nousin ylös sängystä ja aloin etsiä pikaisesti aamupalaa, niin supparit hiipuivat! Anoppi oli paikallla 6.30, ja minä nolona..ei juuri ollut suppareita näkynyt..vain yksi puolessa tunnissa!
Anoppi jäi kuitenkin päiväksi..lähti klo 13 kotiinsa kun mitään ei tapahtunutkaan.
Vaikka OIKEASTI haluankin vauvan vielä kasvavan masussa, niin olin itseni ehtinyt yön aikana tsemppaamaan synnytystä varten..hieman siis olikin pettynyt fiilis, kun ei lähdettykään.
Mietin vaan, että nuo supparit taatusti saivat jotain aikaiseksi kohdunsuulla, joten kun lähtö oikeasti tulee, se voi olla taas nopea!!
Kaikki mietteet pyörii nyt synnytyksen ympärillä, joten en osaa nyt muita asioita kommentoidakaan :)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!
Caius ja ilona 35+2 (yhä kasassa!!)
Joten ei sittenkään synnytetty tänään :)
ja nyt väsyttää!!! Jouduin aamulla heräämään jo seitsemältä, kun se aika oli Lappeenrannassa klo 9. Minun isäni oli mukana ja sen aikaa viihdytti esikoista kun minä odottelin lääkäriin pääsyä... Mieheni on tänään koko päivän yksin töissä, joten hän ei päässyt mukaan. Minua vähän harmitti, mutta ei sille asialle mitään voinut!! Kyllä sairaalalla varmaan moni mietiskeli, et onpa tytöllä vanha mies. Mun isä on ikäistänsä nuoremman näköinen ja meillä ei ole ikäeroakaan kun vähän reilu 20 vuotta. Isääni on luultu aiemminkin mun poikaystäväkseni (vielä huvittavampaa oli se et sain itse kuulla kaveriltani, et mulla on kuulemma uusi poikaystävä!! Kaiken kukkuraksi kaverini ei uskonut et kyseesä on mun oma isäni... )!!
No Lappeenrannan äippäpoli saa taas jälleen kerran plussapisteitä erittäin mukavasta lääkäristä, mutta suuret miinuspisteet tulee taas jälleen kerran siitä, et ajat oli 1h 15 min myöhässä...
Mut ultrasi uusi apulaisylilääkäri Olli jotain (en millään muista sukunimeä) ja hän oli todella mukava ja asiantunteva!! Siis aivan toista maata kuin tämä meidän kunnan äippäpolin lääkäri, jonka luona eilen kävin...
Muksulla on siis kaikki kunnossa! Eikä se maksa mitään ollut suurentunut... Mä kyllä veikkasinkin vähän niin, kun ei aiemmin ole lääkäri mitään huomannut. Jokainen lapsi on yksilöllinen, joten ovathan sisäelimetkin silloin pakko olla erikokoisia... Hyvä kuitenkin, et tuli käytyä! Saan ainakin mielenrauhan ja voin olla hyvillä mielin tämän loppuraskauden ajan. Oli kiva nähdä nyytti hieman tarkemmin. Lappeessa on niiiiin paljon paremmat laitteet, kun täällä meillä. Lääkäri myös selosti erittäin tarkasti kaikki sydämen kammiot, munuaisten virtaukset, palleakaaren, keuhkokudokset jne... Meidän pienokainen pyllisti oikein mojovasti, joten eipä jäänyt epäselväksi kumpi sieltä on tulossa.... :) Minusta oli myös hauskaa, kun tulevan nyytin sivuprofiili on niin samannäköinen kuin esikoisenkin!!
Poika on siis nyt päiviksillä, joten kerkeän minäkin vähäksi ajaksi istahtamaan!! Laitoin hänet ulos nukkumaan, vaikka pakkasta onkin -17 astetta. Hänet on vaan pakko ulos viedä, kun ei sisällä malta nukkua!! On hänet kyllä vuorattu niin monen täkin, peiton ja makuupussin sisään et kumma on jos palentaa...
Kävin eilen hakemassa ne meidän pojan valokuvauksen koevedokset. Kyllä niistä ihan onnistuneita tuli, vaikka ei meinannutkaan paikoillaan pysyä... Siis aivan ihania kuvia!!
Mieheni laittoi minulle takstarin tuosta Kirkan poismenosta!! Oli kyllä ihan pakko soittaa perään, et oliko se jokin vitsi... Mut ei se näköjään mikään vitsi sitten ollutkaan!! Zeldatar(ko) se olisi niin mielellään halunnut nähdä hänet siinä Tanssii tähtien kanssa-ohjelmassa... Minäkin vähän odotin sitä!!
Kivunlievityksistä oli jotain mainintaa eilisessä pinossa... Mullakin yrjö lensi epiduraalista niin kuin Telmallakin!! Mutta se oli pientä se. Olen pulassa, jos en nyt tulevalla kerralla kerkeä sitä saamaan. Se kyllä vei kaikki kivut pois ja olin ihan 7. taivaassa!! :)
Edelleen täällä herkutellaan näköjään noilla laskiaispullilla...En ole pullia leiponut varmaan 10 vuoteen, mutta nyt sain inspiksen ja ajattelin tässä joku päivä tehdä ihan laskiaispullia!! Niin hyvältä nämä meidän jutustelut niistä on kuulostanut... Toivottavasti osaan tehdä pullista kuohkeita. Mä muistan kun joskus leivoin pullia, niin niitä olisi vointu heittää tiiliseinästä läpi. Tuli " vähän" junttapullia!! :)
Mutta nyt ajattelin vähäksi aikaa oikasta ja lueskella uutta Pinniä!!
Hanna rv 33+2 ja 2500g painava " Vilkas"
Mukava oli kuulla TAPIN kuulumisia, niinhän se oli sullakin että ihan keskikokoinen vauva siellä kuitenkin asustaa! Ihan rauhassa vaan sitten sitä laskiaispullaa syömään...
CAIUKSELLA kuulostaa hommat kyllä lopun alulta, saa nähdä kauanko sinä yhtenä kappaleena siellä pysyt, veikkailen ettet kovin kauan!
UNIVAIKEUKSIA tuntuu olevan melkein kaikilla. Mulla on vähän sellainen joka toinen yö-meno, että joskus nukun tosi sikeästi mutta sitten taas kuten viime yönä, tuntuu kuin olisi ollut koko yön hereillä ja kääntänyt vain kylkeä jatkuvasti. Vessareissujakin tein varmaan 3, huoh. No, tätä tää nyt sitten on vaan loppuun asti, eipä sille mitään voi. Turvotus on sormissa niin kamala, että sattuu tämä kirjoittaminenkin. Eipä ollut yhtään turvotusta missään esikoista odottaessa mutta minulla näkyy pitävän nämä vanhanajan merkit paikkansa, että maha levinnyt nyt tytöstä joka suuntaan ja turvottaa, närästää...... olo on kaikkea muuta kuin energinen ja hehkeä.
VINKKI RINTAPUMPUN OSTAJILLE, nimittäin juuri vilkaisin tuota Stockmannin kanta-asiakaslehteä, ja siinä oli helmikuun tarjouksena Avent Isis-käsikäyttöinen rintapumppu hintaan 47euroa!! Missään en ole nähnyt myytävän alle sen vakiohinnan 60euroa, joten juoskaapa ostoksille, jos on vielä ostamatta, tuo on huippuvehje! Itse menen ostamaan kun edellisen myin eteenpäin aikanaan.
Minullakin huomenna neuvola, mikäs neuvolapäivä se huominen kaikilla on? :-) Nyt laittamaan lohi uuniin ja perunoita kuorimaan....
Sandi 34+3
Onneksi pakkanen on lauhtunut, eilisillan 30,5 astetta oli hieman liikaa jo sähköille ja ne pätki koko illan :/ Onneksi meillä on toi leivinuuni ja takka jos pitempi katkos sattuis tulemaan. Nyt pakkasta on enään vain 18 astetta.
Neuvolassa kai pitäis käydä aina sillon tällön, ois aika kiva tietää olenko turhaan syönyt pari pakettia nuita obsidaneja vai onko hemppa noussut ja onkohan verenpaine pysynyt yhtä alhaalla kuin tähänkin asti, mutta perjantainapa olen sitten niistäkin tietoinen. Pitäiskin oikeastaan katsoa, että kuinkas monta kertaa siellä neuvolassa on tullut käytyä.
Vauva touhusi koko viimeyön ja oikoi itseään, vaikka onkin aika alhaalla, niin tuntuu välillä, että makaa ihan pitkällään tuolla masussa kun käy kylkiluihin ja samaan aikaan painaa rakkoa! Sitten toisessa päässä taloa tuo isompi poika yski nukkuessaan niin, että oli pakko aina välillä käydä katsomassa, ettei tukehdu ja sitten kun yskintää ei kuulunut piti käydä katsomassa, että vieläkö henki kulkee. Kurkku on itselläkin hieman ärtynyt, mutta en oikein tiedä johtuuko närästyksestä vai yrittääkö flunssa kaataa minutkin.
Viime yönä oli muuten masu yhdessä välissä ihan kuin rantapallo, mietin, että onkohan se supistus ? Ei käynyt yhtään kipeää, mutta tuntui kuin joku olisi puhaltanut mahan täyteen ilmaa ja ulospäinkin näytti ihan pallolta masu :/ Eikä vauvakaan silloin liikkunut ollenkaan.
Zeldatar, kai omistat suihkupullon ? Istu jossain mistä näet pinnasängyn ja kun kissa menee sinne ammu sitä sillä suihkupullolla! Ainakin omat kissat oppivat äkkiä sen avulla. Lisäksi on olemassa jotain hajuja mitä kissat inhoaa, tosin vauvan sänkyyn ei viitsis kovin voimakkaista tuoksuja laitella, mutta jos siellä olis esim appelsiinin kuoria jonkin aikaa ? Laita ne vaikka johonkin rasiaan, ettei vauvan sänkyyn tartu haju.
Minulla oli koira, joka nukkui aina tuon nyt jo ison pojan pinnasängyn alla " vahtimassa" vauvaa. Ei koskaan mennyt sinne jos vauva ei ollut sängyssä, mutta muuten nukkui aina siellä.
Mutta nyt jos lääkitsis tuota lasta hieman ja levähtäis sitten itsekkin hetken aikaa.
t. punkeli 34+2 eli 40 päivää jäljellä !
Täällä on sitten iiiisot laskiaispullatekeleet kohoomassa liinan alla ja täytekerma tulossa kaupasta kotiin. Katoin just pöydänkin valmiiks, että pääsevät mun nälkäiset kullanmurut riisipuuron kimppuun. (Joo, syötän tänään riisipuuroa koko pesueelle, kert minä itse haluan sitä! :D ) Ehtikö kukaan muu antaa himoilleen periksi ja ryhtyä pullanleivontaan?
Tilasin kaupasti sitten Runebergintorttujakin, nyt sit herkutellaan oikein urakalla pari päivää. :)
Sitten CAIUS vois koittaa vielä hetken pysyä kasassa... Mut pakko ei ole! :) Kyllä kait se lähtö kohta sulla tullee, kun kerran näin napakasti on jo suppaillut. Tsemppiä vain täältä sitten tuleviin öihin, synnytykseen sekä alkupäiviin vaavin kanssa. :):) Tulet sitten kertomaan viimeistään, kun kotiin pääset. Mutta toivotaan nyt, että vielä jonkun aikaa malttaisit meidän seurana pysyä.
Kovasti on huomenna neuvolakuulumisia tiedossa, ihanaa. :) Ja olihan täällä yhdellä sun toisella paljon kerrottavaa ja minä pölkky en osaa kommentoida kellee mittää. :(
Täällä iski siis joku järjetön into taas tehdä kaikkea pientä ja niinpä sitten puuhastelin urakalla. Laitoin sellasen koritelineen eteisen seinään, johon tulee vaavin ulkovaatteet, tumput sun muut. Ne on siellä kyllä jo.. ;)
Sit laitoin lakanat valmiiks muovikassiin pinnasänkyyn, että isäntä saa sen sitten pedata sillä aikaa, ko me ollaan Herpun kaa laitoksella. :) Vaihdoin myös lastenhuoneen maton, kun piti saada vähän väriä niin löin lattiaan sellasen lasten automaton. Siinä on kaupunkia ja autoteitä ja sen sellasta. Tosi kivasti istuu pinnasängyn kanssa.
Hmm, mitäs vielä.. Kaikkea mä tein, kyllä ees enempää muista. Tiskasin ja puuron keitin ja pullat laitoin ja niin, johan tässä on sitten tehty. Voin siis hyvillä mielin ahtaa pullaa naamaani loppuillan maaten telkun ääressä! ;)
Huomiseen, luulisin..
Papu ja Hermanni
ite ostin ainun käsikäyttösen rintapumpun ja makso 14,90. Oon käyttäny aikasemminkin samaa ja on ihan toimiva peli. Toki niitä 50 egen pumppuja saa kans mutta ne tais olla semmosia " sähkökäyttösiä" . Tänään neuvola, painoa tullut 500 grammaa. Eli samoissa mennään ku ennenki, yhteensä tainnu tulla 6kg. Kaikki liikkuminen jo ottaa niin lujille että saa nähä pysyykö loppuun asti kyytissä. Vaatteet on jo laiteltu valmiiks mutta sänky on vielä vaiheessa. Tarttes varmaan sekin kohta kasata. Tiistaina ultra joten lisää sitten.
tanja-77 & 35+
Tuli tylsää! Joten oli pakko kone avata ja tänne tulla kurkkimaan taas kerran. :)
Tappi: Sulla varmaan kunta tarjosi sen np-ultran ja sen eilisen ultran, joten sen takia ei varmaan laskua ole tullut... Meillä kaupunki tarjoaa 3 ilmaista ultraa. Tänään kuitenkin kävin Lappeenrannan äippäpolilla, joten joudun maksamaan siitä sen poliklinikkamaksun. En minäkään kysellyt laskun perään, mut olen aiavn varma et lasku tulee tällä viikolla jo postissa... Luulisin et asia on näin!! :)
Kenties: Sinäkö se olit huolissasi painonnoususta?!! Mulla on painoa tullut nyt 12 kg ja olen siihen todella tyytyväinen. Esikoisesta tuli nimittäin yhteensä 23 kg...
Möhköfantti: Huomasin juuri et sulla on samana päivänä synttärit kun mun miehelläni!! :)
Mä kävin äsken ostamassa paikallisesta lastentarvikeliikkeestä Ruskovillan villaisia lisävaippoja ja sitä villahoitoainetta. No tilasin minä sitten sisarrattaisinn jalkapeitteen, Ruskovillalata vielä silkkivaippoja ja vaippahousut...Ilokseni huomasin, et Ruskovillalle on tullut uutuus: Merinovillainen unipussi!! Mun on aivan pakko saada sellainen meidän tulevalle pienokaiselle... Hintaa en kyllä tiedä, mutta jos joku vaikka toisi sen rotinalahjaksi!! Vinkki vinkki :)
Mut nyt pitää taas mennä...
Hanna
Ihanaa, kun kädet ja jalat laitettuna. Voin sitten illalla hipellä miestä peiton alla, eikä varmana säikähdä, että mikä raastinrauta se jalkoja kutittelee.
Tyhmänä kuitenkin halusin vielä käydä lounaalla ja parissa kaupassa, sillä seuraiksella, että vatsaa koski kokoajan ja seisominen oli yhtä tuskaa. Nyt olen sitten ihan tuskissani ja vielä pitäis viedä tytsy muskariin, ääh ja voih.
Caius: etpä taida enää kauaa olla yhtenä kappaleena. Koitahan jaksella ja yritä lepäillä.
Mites Jouhi ja Duppix? Ja Leanna, huhuu!!
Joo, toi Kirkan poismeno oli aika ylläri ja vielä noin nuorena. Mä näin sen muutaman kerran lenkillä, kun asuin Kalliossa ja olen ymmärtänyt että kunnostaan hän kuitenkin osasi pitää huolta, mutta toisaalta kun vuoro tulee, niin....
Nyt pukemaan tyttöä ja laulelemaan.
-m- ja Hippu
Piti vaan sanoa, että mulla käsikäyttöinen ei toiminu ollenkaan. Nyt ostin Huuto.netistä Nuk:in sähkökäyttöisen ja maksoin vain 24e (uusi ja paketissa). En tosin tiedä mitä toi kaupassa maksaa, mutta muut merkit on ainakin paljon kalliimpia.
-m-
CAIUS;
Huh, sullahan onki ollu menoa ja meininkiä, jos nyt vielä hetken kasassa pysyisit..ilmottelehan sitten viimeistään kun kotiudut, jos lähtö tulee.
HANNA_N;
Se oli varmaan se sama lääkäri kun ultras, joka oli meillä ultraamassa kans..joku Kakkonen tais olla, semmone vanhempi mies joka oli hirmu mukava. :) Kyllä ne polimaksun multa otti ainakin sillon np-ultrassa, kunta kuulema maksaa ultran, mutta polimaksu on kuitenki maksettava..sen mä sillon maksoin, mutta tällä kertaa en kyllä rahapussiani näyttäny kellekään - kaipa se lasku mut sitte löytää.
PUNKELI;
Miten pakkanen voi vaikuttaa sähköihin? Siis tommonen pieni -30 astetta? Ei sen pitäs..ellei ole linjat liian tiukalla ja liitokset saa kosketushäiriötä kun linjat tiukkenee pakkasella. Joskus näin on vanhoissa taloissa joissa linja tulee " talon seinään" tai lähitolppaan. Sillon auttaa kun pyytää sähkärit löysäämää linjoja..sen puoleehan niitten kuuluu kesällä roikkua :)
Ja se pallomasu..kuulosti ihan kivuttomalta supistukselta - mun masusta tulee aina sillon kans pallo, ja olo tuntuu tönköltä..vaan ei satu mihinkään.
PAPU;
Hahaa..en vaivautunu leipomaan..sen sijaan otin ketkupolkan ja hurruutin kaupalle ostamaan kaks Fazerin laskiaispullaa (piti sieltä muutaki hakea sentäs)..ne meni jo...namiiiii Arvaapa oliko namia kunnon kuuman kaakaon kanssa :)
( . ) Mun alaselkä on jotenki jumissa, sitä jotenki jomottaa kaiken aikaa - ei paljoa eikä mitenkää menkkamaisesti, vaan silleen pikkusen ja inhottavasti :) oliko selkeesti kuvattu?..ärsyttävää, ja päätä vähän särkee jatkuvasti - oon kyllä syöny ja juonu ja ulkoillukin, mutta silti vähän jomottaa..joko niskat on jumissa tai sit jotain outoo. Ylös noustessa supistaa inhasti. vaivat vaan lisääntyy...tai ei lisäänny mutta näemmä tulee jatkuviks.
Taptap - menee nyt tekemää eilisen broilerin rippeistä ' kana' keittoa
Olipa taas laulelut, melkein kokoajan supisti. Mites se on viisaammat, oliko merkitystä, jos supistus jää pitkäks aikaa " päälle" . Ei ollut mitenkään kivulias, mutta pikkasen piti puuskuttaa ja kotimatkan ajan oli masu kun kivi. Ihme suppareita ollut tänään. Ja kokoajan tuntuu, että housuihin lorahtelee (mulla tosin taitaa olla tota v.vuotoa).
Pitäis mennä keittiö siivoomaan ja laittamaan kananuijat marinadiin, huomenna saa sit lapset herkutella. Mies saa kyllä tänään laittaa lapset nukkumaan, mä haluun levätä.
Miten mun ei tee yhtään mieli laskiaispullia, taidan olla outo :I
Hei huomiseen
-m-
SInällään toi pumppujuttu on hiukan hankala kun ei voi tietää mikä toimii itsellä ja tosiaan ovat niin hitsin kalliita.Useimmilta olen kuitenkin kuullut kovat kehut juuri sille AVent Isis- KÄSIKÄYTTÖISELLE pumpulle, josta kirjoitin että on Stokkan kantistarjouksessa sen 47eur. Se sähkökäyttöinen on tarjouksessakin yli 100euroa!
Itse meinasin räjähtää kun en ollut esikosta ostanut mitään pumppua ja asutiin ihan peräkylillä silloin. Päästiin sunnuntaina kotiin eikä MIKÄÄN paikka ollut auki. Oli pakko soittaa sairaalaan että pääsiskö takasin ja saisko jotainapua kun rinnat halkeaa eikä vauva saa edes pienintä otetta niistä kun olivat kuin jättikokoiset vesimelonit, särkivät aivan sairaasti eikä niihin voinut edes koskea kun olivat niin pirun kipeät. Seuraavana päivänä ostin sitten sen AINUN käsipumpun, jotain 20eur, mutta sillä ei alkanut koskaan herua tippaakaan maitoa, heitin sillä vesilintua siis ja ostin sitten tuon Aventin käsipumpun vaikka hinta hirvittikin. Edelleen: huippuvehje :-) ja hölkkään huomenna Stokkalle ostamaan itselleni sen tarjouspumpun....
Piru kun on flunssa tulos. Väsyttää ja mikään ei huvita.
Poika oli tänään ekaa päivää kuumeilun jälkeen päiväkodissa ja sai nauttia lumesta oikein kunnolla.
Voikun mä voisin päästä pojan kans pihalle touhuumaan,mut tän mahan kans ei oo mitään toivookaan.
Täytyy vaan kattella vierestä.
Mut en anna tän flussan häiritä,aijon huomenna mennä kaffeelle kaverin kanssa,ja varmana syön taas laskiaispullan!!!!!!
Niit on ihan pakko syödä nyt kun niitä on niin ihanasti joku tehny valmiix tarjolle.
(.) Maha supistelee todella paljon iltaisin,ei kyl ekal kerral ollu mitään tälläistä.Siis ei satu,mut maha menee ihan kovax ja ei oo kovin kivan tuntuista.
Muuten vaavilla on ollut tänään lepo päivä,potkuja on tullut vähän rauhallisemmin.
Huomenna sitten neuvolaan. Joo ja se mun sokerirasitus oli muuten normaali,et senkin puolesta kaikki ok.
Palailen sitten huomenna neuvolan jälkeen. Terve!
Hanan
Täälläpä ollaan näköjään oltu ahkeralla päällä, kuulumisia on aina kiva lukea. Ihan ekaks, Hanna N, Kumpi siellä nyt pyllisteli?=) Yhtään en ole utelias =). Täällä on tosiaan ollut pakkaspäivä ja itse olen ollut ihan poikki aamusta alkaen, joten ollaan vietetty koko päivä pojan kanssa kotona. Edellisen kerran ollaan oltu tälleen sisätiloissa, kun poitsu oli sairaana. Ihan outoa, mutta hyvin meni.
Aamulla kaivelin kaapista esikoisen vauvavaatteet esille ja pistettiin ne sitten koneeseen raikastumaan. Siellä on nyt sitten pikkuriikkisiä bodeja ja haalarihousuja kuivamassa ja ne sukat!! Voi juku, kun ne on pieniä!!! Poika oli sitä mieltä, että vauvan vaatteet mahtuvat kyllä hänen vaatekaappiin ja vauvan voi tuoda muutenkin hänen huoneeseen asumaan =). Toisena vaihtoehtona tarjosi isänsä vaatekaappia, mutta sovittiin kuitenkin, että laitetaan ihan vauvan omaan lipastoon varusteet sitten odottelemaan.
Sitten tuohon rintapumppu asiaan. Aventin käsikäyttöinen pumppu saa täältä kyllä isot kehut. Laitoksella kokeilin sitä ainun pumppua ja ei voi kyllä edes verrata aventiin. Tuntui, että Ainulla ei saanut muuta kuin tissit rikki ja kipeiksi. Olinkin onneksi ostanut sen Aventin kotiin valmiiksi odottamaan, kun luulin että minulta tulee vähintäänkin tulvimalla sitä maitoa =). No, sitä käytettiin kyllä paljon, jotta sain edes vähän nostettua maidontuotantoa. Äitini kun kertoi, että hänellä riitti maitoa pakastimeen asti ja kun lopetti imettämisen pitkän lääkekuurin ajaksi, maitoa tuli sittenkin, kun hän kokeili imettämisen aloittamista uudelleen. Noh, ei aina periydy näköjään nuokaan jutut.
Jos joku muistaa, niin ihmettelin, miten niihin tupliin saisi sen kantopussin mahtumaan ja kiitos vinkistä =) huomattavasti paremmin mahtui, kun poistin sen kaaren... =).
Eipä täällä muuta, nyt katsomaan CSI:tä!
...mulla on ollut aika karmee päivä :-(. Töissä pystyy istumaan, mutta apuva kun nousee seisomaan!! Sattuu joka paikkaan ja on tosi tönkkö olo. Jaksaisimpa vielä reippaana ensi viikon niin sais jäädä kotiin hyvillä mielin!
Päänsärky alkoi päivällä ja jatkui iltaan, kunnes illalla kiputila siirtyi mahaan: todennäköisesti oli ihan vaan ilmaa mahassa kun söin sipuli-kaali-liha -juttua töissä... Oli kyllä tosi kurja olo. Sitten kun mieskin tuli taas myöhään kotiin vaikka soitin, että tulis ajoissa kun olo oli kamala ja silläkin on ollut huono päivä, niin eikös tässä olla oltu ihan hissukseen koko ilta. Tovin aikaa juttelin hevosten kanssa ulkona kun tuntui että ainoastaan niillä oli järkeä ja ymmärrystä mulle tänään... Ei mullakaan hyvin mene ;-)
Mua alkaa kauhistuttaa, kun teillä toisilla synnytykset jo lähenee ja kohta joku lähtee -hetkenä minä hyvänsä! Meillä on vielä paikat ihan siivoomatta, vauvan tavarat sikin sokin ja osa hankkimatta. Tuntuu ettei miestä innosta, ei kuulemma vielä tarvii... ei se kai tajua että tänne on oikeasti tulossa lisää väkeä ;-)
Hohhoijaa. Jokohan sitä pitäis kömpiä sänkyyn? Ja jatkaa huomenissa...
telmis ja vaavero
Tappert: Selkäkivusta. Minä kävin perjantaina äitipolilla jatkuvan alaselkäsäryn vuoksi ja minulla on noidannuoli. Vauva painaa jotenkin epäedullisesti alaselän alueella ja sen vuoksi kipu on jatkuvaa. Sain vahvat särkylääkkeet ja niillä mennään eteenpäin.
Minulla on kerran ollut noidannuoli (silloin en ollut raskaana) ja se kyllä tipautti kerrasta lattialle, niin että jalat lähti alta. Muistaakseni olin 5 viikkoa sairaslomallakin kun en päässyt sängystä muuta kuin pakollisen vessareissun ja sekin oli tuskaa.
Ja nyt kun särky on jatkuvaa en osannut ajatellakaan noidannuolta mutta niin se lääkäri vaan Naistenklinikalla diagnosoi. Sanoi, että voi mennä pahemmaksikin kun vauva vaihtaa asentoa ja kohtu laskeutuu vielä alaspäin mutta menen päivän kerrallaan.
Älä turhaan kärsi säryistä vaan käy lääkärissä, Panacodia voi ottaa raskaanakin ja näin loppuvaiheessa ei juuri enää vaikuta vauvaankaan.
Rintapumpusta minäkin kommentoin. Minullakin oli se käsikäyttöinen Ainun pumppu alkuun esikoisen kanssa mutta sillä ei tullut kuin hartiat kipeäksi eikä maitosaalis ollut hääppöinen. Sitten ostin Avent Isis yhdellä kädellä pumpattavan ja siihen olin tyytäväinen. Investointi kannatti. Olen myynyt eteenpäin sen jo aikoja sitten mutta ostan samanlaisen jos tällä kertaa on tarvis. Sen ennättää sitten kun vauva on syntynyt ja näkee tarviiko sitä vai ei.
Kirkaa minäkin mietin, niin kuin moni muu. Surkeaa enkä millään meinannut uskoa todeksi. Onkohan kaupoista myyty jo levyt loppuun niin kuin kävi Juicen poismenon jälkeen.
Zeldatar, jolla oli ed. viestissä viikotkin sekaisin. Nythän on siis 34+4
tänään on käyty neuvolassa. ja neuvolalääkärissä. vauva arvioitiin 2800 g kokoiseksi, eli on noin viikon suurempi kuin tässä vaiheessa keskimäärin.
kaikki tuntui olevan ihan ok.
mutta olipas rankka reissu, siis mulle. olin taas ihan poikki kotiin käveltyäni.
kohta ollaan lähdössä tutustumaan kätilöopiston sairaalaan...
ruusunpiikki rv 35+1