Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** MAALISMASUJEN keskiviikko *****

Kommentit (38)

Vierailija
2/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo koneella päivystänyt :).

Eilen illalla luin pinon, mutta en jaksanut kirjoittaa ja nyt en enää muista mistä oli puhetta..

Ainakin täällä on synttäreiden juhlijoita, paljon onnea kaikikke synttäräsankareille niin isoille kuin pienille! Mäkin olen vesimies ja 13. päivä tulee lasiin 23v, joten mut voi kai lukea niihin pieniin ;). Mulla menee hauskasti syntymäaika, kun olen syntynyt 13. päivä klo 14.15 :D.

Tappikaan ei siten odota 6kg/70cm poikaa, hyvä kuitenkin etteivät anna kasvaakkaan valtavasti.

Moni oli menossa huomenna neuvolaan, minä myös, ehkä sitten on mullakin enemmän kirjoiteltavaa. Eilen oltiin mummolasaa, olipa ihana kun joku teki ruuat ja herkut valmiiksi ja oli kaverina ulkoiluttamassa poikaa. Äitini jää lomalle 5.2 ja lupas olla vähän mun kaverina, kun mun liikkuminen alkaa olla hankalaa!

Ensi kuussa syntyy meidän kummilapsi! Alkaa jo jännittää...

Olettekos ajatellut, että huomenna voidaan sanoa, et meidän vauvat syntyy ens kuussa!! Minne se aika on huvennut?

möhkis ja tiitiäinen 32+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kukaan ei ollut vielä ehtinyt aloittelemaan, ku yleensä sitä ollaan sellaisia aamunvirkkuja että voi sentään ;) Toivottavasti tuolla ei ollu toista pinoa tälle päivälle, kovasti ainakin luin noita viestien otsikoita eikä meidän pinoa osunu silmään.

Tässä sitä vaan odotellaan huomista neuvolaa, tällä hetkellä ei oikein muitakaan kohokohtia ole ku aika menee tasaisesti eteenpäin. Käsittääkseni tästä neuvolakäynnistä alkavat sit ne viikottaiset neuvolakäynnit, ajatella kuinka pitkällä me aletaan jo olla!!!

Omaa napaa sen verran, että miusta on alkanu näyttää siltä, et vauva on laskeutunu tai ainakin mahan muoto on hirveesti muuttunu ja maha tuntuu olevan matalammalla. Huomennahan ton kuulee, viimeeksi natiainen oli jossain tuolla miun lantion syvyyksissä kun siellä kuulemma tilaa on. Parempi onkin että on siellä eikä tossa ihan keuhkojen tai pallean alla. Kovin alhaalla ei kuitenkaan viimeeksi vielä majaillut, mut kuulemma uudelleensynnyttäjillä laskeutuu tai pää kiinnittyy myöhemmin kuin ensisynnyttäjillä, ilmeisesti siksi, että tilaa on vähän paremmin tai en tiedä ku en tajunnu tota kysyä. Siis et miks näin päin, ku jotenki luulis et uudelleensynnyttäjäl kaikki tapahtuu nopeammin. Siitäkin ajattelin että olis ehkä laskeutunu ku tuolla kohdunsuulla (?) on ollut sellaista jännää kirvelyä/polttelua, jonka kuvittelisin johtuvan tosta pään kiinnittymisestä ja toisekseen liitoskivut iskevät taas ankarammin ku vähä liikkuu tai touhuaa jotain rankemmin.

Ärsyttää toi painonnousu, ku ajattelin et se olis sellaiset 8 kiloa koko raskaudesta ja nyt on menny jo 10 kiloakin rikki... Taitaapi mennä se 12 kiloakin, ku tuntuu et paino nousee koko ajan. Ajattelin et toi raskausdiabeetikon dieetti pysäyttäis painonnousun tai ainaki hiiais sitä tai jopa mielellään laskis painoa, mut eihä niin käy jos ei sitä orjallisesti noudata. No aika lepsusti olen sitä seurannut, siis annoskoot ovat vieläki liian isoja mut ku ruoka maistuu niin hyvältä =) pitäs tehdä vaan pahaa ruokaa ni sit ehkä vois syödä sillei vähän nihkeemmin. Miu pitäs tilata aika äitipolille rv:lle 38, mut saa nähdä pyytävätkö sinne aiemmin kun miulla oli näissä 2 päivän mittauksissa 2 paastoarvoa ja 1 aterian jälkeinen arvo koholla. Jos pääsis sinne jo vähän aikaisemmin. Vähän kyllä huolettaa toi vauvan koko edelleen, toivottavasti ei oo mikään jättiläinen. Huominen sf-mitta kertoo varmaan paljon. Tosin jos natsku on laskeutunu ni silloin kyllä sf-mittaki on todennäköisesti laskenut. Esikoisesta alkoi laskea rv 32 ja nyt on kuitenki menos jo rv36.

Hemoglobiiniakaan ei oo mitattu aikoihin, olis kiva tietää missä sen suhteen mennään. Välillä tulee sellaisia huimaus- tai heikotuskohtauksia jolloin joutuu käymään kyykkyyn tai polvilleen vähäks aikaa ja sit se helpottaa. Välil tulee sellainen ihan voimaton olo ja sit huomaa, et on ollu iha kamala jano. Pitäs lähtee kävelee kauppaan, matkaa on tyyliin 500 metriä ja se on todella kova urheilusuoritus ja palkintona kauppakäynnistä on armottomat liitoskivut. Autolla en kehtaa tota matkaa lähteä ajelee tai en kehtaa putsata tota autoa ja liikkua kuitenki ees vähän pitäs. Pakkaslukemia en oo ees uskaltanu kurkkia, jätän sen viime tippaan. Maanantaina iski taas sellaiset liitoskivut et ne eivät oo täysin helpottaneet vieläkään ja nyt sit vähä kokeillaan kepillä jäätä josko ne vielä yltyisivät tosta. Pääsee sit huomenna valittaa, etten pysty kävelee, kato nyt... Sen takia paino on noussu ku ei voi kävellä.... Joo-o...Sen takia vaan.. Mut on se kumma miten se nousee, vaikken mitään herkkuja syö. Appelsiinit on ainoa pahe, niitä syön liikaa edelleen... Ku raskausdiabeetikolle suositellaan n. 2-3 hedelmää päivässä ja mie syön niitä jotain 6... Jos vauva kasvaa isoksi, ni sit se on kasvanu noilla hedelmäsokereilla =(

Kenties&natiainen rv 35+5

Vierailija
4/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraavat?

(.)Ei juurikaan tuntemuksia tulevasta synnytyksestä,vatsaa hiukan vihloo välillä,olisiko sitten niitä kipuja kohdun venymisestä?Huomenna olisi sitten neuvola ja viikon päästä nlalääkäri.Toivottavasti masuasukki kohta kääntyisi oikein päin,on nimittäin tähän asti istunut tiukasti peppu alhaalla.En tahtoisi joutua sektioon viimeisen lapsen kohdalla,kun edelliset kolme ovat syntyneet alakautta,eikä käännösyrityksetkään oikein houkuta...

G:Laskiaispullia en syö ollenkaan,enkä mitään missä on on kermavaahtoa.

Mitäs siinä toisessa kysyttiin..?Aijuu,miehen kanssa ollaan oltu yhdessä kuutisen vuotta,josta naimisissa vuoden verran.Lapsiluku oli ajateltu kahteen,mutta nyt neljäs tulossa,ja se jääköön viimeiseksi.Kahvia juon normaalisti,alkuraskaudessa meni vähemmän.Inhokkiruokaa ei ole tässä raskaudessa ollut,herkkua ovat kaikki kylmä ja raikas.Raskausarvet tulivat jo kaksosraskaudessa,eikä niitä tarvita enää yhtään...Mies osallistuu synnytykseen,toivon mukaan,ainakin edellisissä ollut mukana.Neuvolat ja ultrat jättänyt tällä kertaa väliin,kun ne ovat yleensä päiväsaikaan ja silloin on vaikea saada muille lapsille hoitajaa.

Olihan siinä taas juttua,nyt pitäisi kerätä voimia ja pukea lapset ulkoilutamineisiin ja lähteä pihalle.

tityli 33+4

Vierailija
5/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans istutaan, just selailin eilisiä pinoja, muttei mitään jäänyt päähän. :( On vissiin vähän pöpperöinen olo..

Ulkona ihana ilma, sataa lunta lisää ja ei niin kamalan kylmäkään ole. Vaikka pakkanen onkin ihanaa, mut että nyt ei koko naama palele, kun tuolla käy käpyttelemässä. :)

Kuopuksen hiihdot oli menneet eilen aivan loistavasti, noin niinkö ekakertalaiseksi. Tykkäsi kovin ja sanoikin, että ottaa siitä itselleen nyt harrastuksen, johon kyllästyy sitten perjantaina. :D Aikast nokkelasti sanottu, kun kuitenkin on sukset vaan lainassa tän viikon. Mut hänestä se oli kiva ilmaista näin. ;) Mä kyllä lupasin, että jos intoa riittää niin saatetaan sitten ensi talveksi ostaa ihan omat sukset, joilla voi tuolla sitten suksia. :)

Tuo mein neitikin muuten on vesimies ja täyttääkin 11.pvä sitten kokonaiset 7v. Kamala.. Siinä sen taas näkee, että aika hujahtaa. Hän kun on jo niin kamalan isoa tyttöä, vaikka äitin ja iskän vauva on. *snif*

Mä luulen, että jos toi laskiaispullajuttu ei lopu niin täällä perheessä syödään niitä ainakin koko loppuviikko. Viime viikolla kun tein niin voi jehna, että niistä tulikin hyviä! Pistin pakkaseen valmiita pullia eli ei tarttis, ko sulattaa ja täyttää ja puputtaa, mut jos energiaa riittää niin voishan sitä olla ahkera ja tehdä tuoreet pullat ja antaa noiden odottaa niinkö hätävarana. :D

Masussa oli eilen sitten aikast paljon enemmän liikettä, ko yleensä ja varmuuden vuoksi sitten alotettiin se myllerrys tänään jo puol5! Leikki siellä sitten nyrkkeilijää tai jotain ja isikin sai tuta niistä käsistä. Nukuin vatsa kiinni miehen selässä ja hän siihen sitten heräsi, kun pikkujätkä etsii ulospääsyä masusta. ;)

Mä alan olla jo aikast väsynyt tähän vatsaan. Ei muuten varmaan mitään, mutta kun ei tosiaan enää pysty edes kävelemään kunnolla, ei taitu, pukeminen on tuskaa ja alavatsa sekä häpyluu on tulessa, kun kävelee (vaikka miten lyllertäis!) niin.. Mä oisin kyllä valmis jo nyt sanomaan, että mein jätkä syntyy ensi kuussa. :D Kait tän kestää, mut en mä malta oottaa, että tää pallo tästä poistuu ja antaa mulle mun selän takasin!

Ja te ketkä siellä masentelette niin älkää, pliis, masennelko. Ja jos on ihan pakko niin puhukaa siitä kuitenkin sitten vaikka neuvolassa ainakin! Siitä se lähtee sitten pikkuhiljaa painumaan pahemmaksi, jos sitä ei ala ajoissa purkamaan pois. Mä en sitä synnytyksenjälkeistä masennusta toivo kellekään.

Mies just yks päivä kysyi, että jutellaanhan me sitten aina kaikista asioista? Ennen oli itse sellai tuppisuu, että mä sille oon tota puhumisen tärkeyttä korostanut ja opettanut ja nykyisin osaakin jo avautua ihan hyvin. Tuntee mun luonteen ja tän alituisen pohdiskelun ja haluaa, että mä kerron pienimmätkin murheet ja muut päänvaivat ennenkö ne kasvaa isoiks ja on liian vaikeita purkaa tai muuten käsitellä. Niinpä mä olen sitten kyllä sanonut kaikesta, vaikka miten vähäpätöiseltä tuntuiskin, mut jos se asia mun päässä pyörii muutaman kerran ja tuntuu, että vaivaa, vaikkei pitäiskään vaivata. Se tuntuu vähän tyhmältä kertoa, mutta tavallaanhan sitä on kuitenkin täysin alaston oman kumppaninsa nähden, joten hittoako siinä sitten tyhmistelee. :)

Nyt hetkeksi sivuun taasen..

Papu ja Hermanni ja dementia, ei hajuakaan missä mennään..?

Vierailija
6/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie sit jatkan tota synttärirumbaa maaliskuun puolella, onko muita maaliskuun synttärisankareita maalismasuissa? Miulla on toi laskettu aika 2.3. mut kuukautiskierron mukaan se olis voinu olla 9.3. eli olis tullu aika lähellä omia synttäreitä jotka on 10.3. Ovulaation mukaan se ei oo mahdollista. Mut saman kuukauden puolella syntyy ellei tuu etuajassa jota suuresti epäilen... Ainaki esikoinen tuli vähän lasketun ajan jälkeen rv 40+2.

Vierailija
7/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupeista.. Laskiaispulla hillolla tai mantelimassalla ja tietty kermavaahdolla kumpiki, iha sama kumpikin kelpaa, mut ite teen aina hillolla ja kermavaahdolla. En oo mikään suuri mantelin ystävä, mut tos pullassa kelpuutan kyllä.

Kohta on pakko lähteä sinne kauppaan ku ne runebergin tortut himottavat ja vielä en oo yhtään ehtiny syömään ja alkaa olla jo hirvee hätä ku ei niitä enää kovin pitkään saa, eikös 5.2. ole se Runebergin päivä et siihe niitte tulo tyssää..

Ja ärsyttää ku tietenkin kotihoidon tukea on pienennetty tältä kuulta ku se äippäri alkoi viime viikol.. Nyt tuliki 100 euroo vähemmän ku normaalisti ja ku sain laskut maksettua ni jee, sellaiset 60 euroa jäi kuukaudeks. Seuraavat rahat tulee 23.2. eli lapslisät.. Mitehä täs pärjäilee.. Mies ei kyl hyvällä kato. Ja tulee sit 28. päivä kuntalisä, mut tonneha on melkei kuukaus aikaa. Nii ja sit samana päivänä myös kotihoidon tuen hoitolisää kokonaiset 6 euroa, ku sitä kotihoidontukea en saa enää tän kuun jälkeen. Kivaa vaan ku vaikuttaa noi äitiyspäivärahat nyt jo vaik sitä maksetaan vast maaliskuun alussa. No tää on just tätä..

Vierailija
8/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASULI;

Kyllä sil näytti olevan sormia ja varpaita, että kyl siinä kai enempi on ihmistä kun lehmää..toivottavasti väritkin sattuu kohilleen! hmmmm...ainaki se puhuu sujuvaa lehmää - vastailee vasikoille ja lehmille elekielellään. Aika villi tyyppi.

Niih, mä oon likipitäen 27v ja multa kysytää AINA paperit, välillä jopa tossa lähikaupassa!!

CAIUS;

Eikö sen miehen kanssa vois sopia että olis enempi kotona lastenhoito apuna? Eihän toi ole reilua et toinen on väsy ja masentuu ja toinen huitelee salilla sun muuta! Kerropa miehelles missä kaappi seisoo!

HANAN;

Oooh, saako niitä pullia syödä vaikka kuinka? Vaikka onkin " lakossa" ..pitäsköhän käpyttää kahvilasta ostamaa tänää..kun mä inhoon pullataikinan vaivaamista.

Ei se vauva lyttyy mene vaikka kääntyiletkin pitkin yötä..kokeilepa saada vesi-ilmapallo lyttyyn!

KENTIES;

Tohtori-setä mulle eilen just sano, ettei painosta pidä välittää tässä vaiheessa. Niin kauan kun sokerit on ok ja pystyt hoitamaa normaalit asiat niin kaikki on ok..sairaalloinen painon nousu on sitte tietty eri juttu, mutta se onkin sitte sellasta +35-45kiloa (ja sekin varmaan tukevammille). Että joku 10-25kg on ihan normi juttu josta ei kannata stressata - vauva vaatii sen mikä vaatii, niitä on aikaa sitte sulatella joskus pois mitä jää - jos jää.

TITYLI;

EI LASKIAISPULLIA??? Onko sussa joku vika vai :) *virn..järkyttävää! Mutta ole huoleti, mä syön ne sunkin puolesta..

( . ) uuh, olin eilisen puuhastelun ja kaupunkireisun jälkeen niin väsy että oksat pois..nukuin ku tukki, ainaki melkein. Heräilin tossa ysin tienoilla kun Puksu piti potkunyrkkeilytuntia, auts. Nousin ylös hiiitaaasti ensin jalat sängystä alas ja sitten käsillä työntäen kyljen kautta pystyyn ja voi luoja että se SATTU!! Liekö ollu supistus vai oliko tuo masuasukki jotenki kummassa asennossa, muttase sattu niin saamaristi. Ei voinu kunnolla hengittää eikä liikkua kun sattu, kivisti koko vatsaa niin paljon. Ihan huisia! Sitte nousin pinniksee nojaten varoen ylös ja vetäsin väkisin keuhkot täys ilmaa niin se helpotti. Vähänkö säikähdin! Olikohan se semmonen oikein napakka supistus? Veikkauksia??

Koira itkee ulos pääsyä..ei oo eilen päässy kun tarhaan ja nyt sitä sitte keljuttaa. Ei kai auta muu kun kohtapuoleen vetää koiralle (ajokoiralle) maastokuvioinen toppatakki :) päälle ja hipsiä ulos..mittari näytti joku aika sitte -21 mutta nyt aurinko paistaa joten on siellä jo varmaa joku -25 pakkasta..lappalaine menee varmaan taas hankee nukkumaa :)

Tappert ja Puksu 34+3

Vierailija
9/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lähtee kohta hemmottelemaan itseään niillä käsi- ja jalkahoidoilla. Ihanaa.

Caius: älä huoli sama asia masentaa osittain täälläkin, kun mitään ei noiden lasten kanssa pysty tekemään, harmittaa ihan vietävästi. Ja tulee syyttä suotta heille kiukuttua. Sanoin tänään pojalle että mua taitaa odottaa silitysurakka, kun eilen syyttä suotta heille kiukkusin (kuuluu siihen meidän sopimukseen), kyllä oli pojan naama näkkärillä. Ehkä se tästä aukeaa tuo rauhattomuus, kun hän huomaa, että äitikin pitää kiinni omasta " rangaistuksesta" .

Meillä oli muuten ihanan rauhallinen ilta ja yö, kehuinkin eilen siitä lapsia illalla. Ihana oli nukkua ilman turhia nousuja (paitsi ne iänikuiset vessassakäynnit).

Eikös se Tappi veikannyt tyttöoloa siinä esittelypinossa :D

Palaillaan.

-mummo- ja Hippu rv 35 *POKSUEN*

Vierailija
10/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPERT:Kyllä mä taidan jonkinlainen omitunen otus olla.Olen tosiaan lapsesta asti inhonnut kermavaahtoa,joten juhlissa jää esim.kermakakut syömättä ja neekerinsuukkojenkin vaahtomainen täyte saa mut kakomaan...Jotta olisin hengessä mukana,voi syödä puolestani kaksi pullaa,minä tarjoan...

KENTIES:Raha-asiat myös täällä harmina,maksoin oman osuuteni lainan lyhennyksistä ja laskuista,jäihän sinne tilille hurjat 2 euroa.Muutenkin nämä kotiäidin tulot ovat aika kurjat,eikä yhteiskunnan tuet kannusta hankkimaan lapsia.Pistää miettimään ihmisiä,jotka väittävät että ihmiset tekevät lapsia rahan takia(tarkoittavat varmaankin lapsilisiä,jotka kasvavat lasten lukumäärän mukaan..?!?).

tityli

Vierailija
11/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin taas piiitkästä aikaa. Tänään täälläkin vietellään ensimmäistä äitiyslomapäivää - töissä :) Noh, tämä tutkijan työ on tällaista, pitää nyt vain enemmän yrittää tehdä kotona töitä ettei tarte koko päivää täällä istua synnytykseen asti.

Neuvolassa ja lääkärissä kävin juuri aamulla ja alhaallahan se vauva tuolla on mutta vielä hiukan liikkui pää ettei ihan kiinnittynyt vielä ole. Kohdunsuu oli jo pehmentynyt ja kanava hiukan lyhentynyt mutta ihan normaalia kuulemma näille viikoille. Minullahan ei ole ollut yhden yhtään supistustakaan, mutta eipä ollut esikoisestakaan ennen synnytystä. Ehtihän noita olla ihan tarpeeksi silloinkin siinä synnytysrytäkässä :) Hemoglobiini mulla oli 133 eli pysyy samalla tavalla korkealla kuin aikaisemminkin - hyvä niin. Sf-mitta oli taas ruhtinaalliset 36....mutta lääkäri totesi että käsin kokeilemalla vauva tuntuu kuitenkin ihan normaalin kokoiselta, joten luotetaan siihen nyt sitten.

Oireita on ilmaantunut sen verran että kun tässä työpöydän äärellä istuu, jalat meinaavat hiukan jäykistyä ja ylös noustessa tuntee kuinka alhaalla vauveli on. Kun muistaisi tarpeeksi kävellä tässä työpäivän välissä. Onneksi vessareissuja täytyy tehdä jatkuvasti niin tulee tuota kävelyäkin hiukan harrastettua :) Muuten täytyy sanoa että olen kyllä onnekseni välttynyt muilta raskauden oireilta, tämä massu on vain melko suuri mutta aikasta ihana :)

Joku kyseli syntymäpäivistä, minulla on omat synttärit kans maaliskuussa mutta minulla on vahva tunne että tämä vauveli ei sinne asti odottele. Saas nähdä miten käy, esikoinen syntyi viikolla 38+0. Siihenhän ei olisi enää kuin kolme viikkoa! HUi, pitäisi varmaan noita hankintoja alkaa tekemään ja laittamaan vauvelin tavaroita kuntoon! Miten tämä aika meneekin näin nopeaan...huh.

Laskiaispullat ehdottomasti hillolla ja kermalla :)

Pakkaspäivää kaikille!

aupale rv tasan 35

Vierailija
12/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä nukuin hyvin 0x vessassa. Heräsin muutaman kerran ja silloin kuuntelin, ollaanko siellä masussa hereillä ja kyllähän siellä sellainen jumputijumputi kävi, mutta aika hentoisia oli liikkeet. Eilinen ilta oli taas kovaa menoa ja meininkiä, vauva kun yritti ja yritti työntää tod.näk. päätänsä meikäläisen masusta ulos, ja se se sitten tuntuu omituiselta. Muutoin kaikki (.) hyvin, ja aattelin lähteä ulos ja lenkille. Painoa en ole kertaakaan tämän viikon aikana ´tarkastanut, mutta housuista päätellen sitä on tullut TAAS jonkin verran.

Tappi: Ihanaa, että kaikki hyvin. Ja kävit sitten ostamassa sen puvun prismasta mitä määkin olen katsellut :-)) Olikos sellainen pirtsakan ´vihreä, missä oli jokin kuviokin ? Täällä oli siihen samaan sarjaan vissiin koko asustesarja. Mä menin kuitenkin H&M:n ja ostin sen ihanan unipussin mikä on fleessiä.

Vauva oli hyvän kokoinen, ja näitte sukupuolenkin ja ' tyttö' taisi olla

et vissiin tahdo paljastaa ;-)) Vaikka kuinka savustetaan. Näittekö ollenkaan kasvoja, ja jos näitte niin millaiselta vauva näytti, ja erottiko onko äidin tai isän piirteitä `? Ja hyvä lääkäri oli, kun sanoi painostakin oikeanlaisesti. Itse myös pidän sellaista 25kg ihan normaalina, mutta se on eriasia miten ne ylimääräiset saa pois :-(( Mullahan ei oo pitkä matka tuohon 25kg. Ja mielettömän hyvä vaakakin siellä oli ;-)) Taisi olla samanlainen kuin meidän kotivaaka.

Petriina: Lääkäri soitti mulle viime viikolla ä-polilta noista paineista, ja hän oli sitä mieltä, että vasta sitten parempiin tutkimuksiin jos pissa ei ole puhdas ja alapaineet 110. Tuntui aika hurjalta :-// Muutoin riittää norm. lääk. käynti ja mahd. lääkityksen aloittaminen. Kyllähän tuo verenpaine asia mietityttää ja välillä masentaakin. Mulla ei turvotusta ole muualla kuin sormissa, sormet on vähän turvonneet ja sellaiset kipeän kankeat.

Möhkikselle: Onnea vain tulevien 23v synttärien johdosta. Taidat olla sellainen ' pikkuinen' ihanaa, olla noin nuori. Aattele sinä ootkin nuori äiti, kun lapset ovat jo sellaisia 20v, siinä mielessä on ihanaa että lapset saadaan nuorina. Oma tuttuni sai ensimmäisen lapsensa 45v ja kun tytölle puhkesi hurja murrkkuikä 14v niin tämä tuttuni oli aivan rättiväsynnyt hänen kanssaan ja taisi olla jopa masentunutkin. Se on kova paikka kun lapsella on murrosikä ja äidillä vaihdevuodet, ei mukava yhdistelmä.

No pitiköhän jotakin vielä kirjoittaa ja kommentoida, palaan myöhemmin kun muistuu mieleen. Nyt ulos. t. emmi rv-32+

Vierailija
13/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varailin tossa neuvola-aikaa sun muuta, ja jäin funtsimaan että kukaan ei oo kattonu kohdunsuun tilannetta sitte rv29:n - eikä näköjään tule katsomaankaan ennenkun vasta rv37 kun on nla lääkäri! Eikö se oo aika myöhään? Ei se olis, tuo terkkari meinaan, mua ollenkaa laittanu sinne läkärille jollen olis sanonu että haluun että se kohdunsuu kuitenki katotaan jossain välissä..en mä tiedä mitä mä siitäkään hyödyn, mutta voinhan ainaki kysyä sitte niitä typeriä kyssäreitä taas.

Sitte mä tajusin, että eilen en maksanu polikäyntiä ollenkaan!!! Siis ensin mä lapsin sinne info-luukulle missä kävin maksamassa aikanaan np-ultrankin, siellä sanottiin että ilmottaudu suoraan ä-polille. Menin sitte sinne ja se täti alko samantien ottaa tietoja ylös ja unohtu koko maksu..väliin ravasin verikokeissa ja käyrällä ja vikana sitte lääkärillä..se toivotti tervetulleeks sitte synnyttämää kun aika on ja sano ettei tässä muuta kun hyvää kotimatkaa. Eli ei me käyty sitte enää missään..oliskohan siellä " toimistossa" pitäny vielä käydä? Noh, kai ne laskus sitte perässä lähtettää...en mä vaan keksiny mihin se olis pitäny maksaa..eikä kukaan sanonu, eikä siinä jännityksessä muistanu kysyäkään..voi pelse.

Taptap

Vierailija
14/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMMI;

Joo, semmone ihanan pirteen vihree puku söpöine pikku ' jalkoineen' (mua aina huvittaa ne jalkaterät kun ne törröttää niin hassusti). Joku kissa tai kirahvi siinä oli kuviona (tosi selkee kuva kun ei ton vertaa tunnista!)..Niitä kun ei ollu kun vihreetä ja sitä punasta..hyyyi-punasta. Ei sovi meille :)

T

Vierailija
15/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me tiedetään, että kyllä yhteiskunta osaa periä omansa pois, ettei vaan vahingossakaan jäis kansalaisilla latiakaan ylimäärästä, joten elä sitä sure..

Mulla jäi kans kerran käymäti siinä toimistossa ja seuraavalla kerralla, kun menin niin sain laskun vaan siitä käynnistä ja kukaan ei siis oo noteerannu sitä, että yks jäi maksamati. Ei ole siitä kerrasta laskua näkynyt ja voihan olla, ettei ne sitten sitä koskaan edes huomioi, mut että oikeestaan AIVAN SAMA! :D

Kirka se sitten otti ja poistui.. Aika järkytyksenä tuli kyllä nyt. Niinkö turhan äkkiä. Vaikken mä siitä oo koskaan silleen erityisemmin pitänyt edes, mut silti..

Papunen

Ja niin.. MASULIko se itsensä jo mummoksi risti?? Minä se neuvolassa kävin toissapäivänä ja siinä sellai pieni alta parivuotias poika seisoskeli aulassa ja totesi HETI mut nähdessään, että MUMMU!! Repesin nauramaan ja menin veskiin. Tulin takasin ja poika toljotti mua jättimäinen hymy naamallaan ja sanoi taas Mummu! Kyllä vähän jäi mietityttämään, että minkä näkösenä sitä nykysin tuolla ulkona liikkuukaan.. Mies räkätti eteisessä niin, että silmissä oli kyyneleet ja jostain paistoi sellai anteekspyytävä ilme, mut ei voinut hillitä itseään. :D Ja mua pidetään 15-kesäisenä parhaimmillaan. (Tuskin siis just näinä päivinä..) ;)

Vierailija
16/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiaispulla galluppiin unohtui vastata... Ehdottomasti hilloa ja kermavaahtoa, ei missään nimessä mantelimassoja ym. Mä kyllä huomaan vaikka söisin kuinka nopeasti :).

Caius: ikävän kuuloisia nuo sinun supistelut, nyt sanot ukolle, että jää kotiin hoitaa lapset, niin masuasukki pysyy vielä hetken massussa!

Mitä kuuluu Jouhille ja Duppikselle?

Ulkona on kova pakkanen, taitaa siis jäädä ulkoilu, tulee tosi kiva päivä kun poika ei pääse ulos purkamaan energiaa. Pitäis jaksaa siivotakin, voisko joku lähettää tänne energiaa ja ottaa nää supistelut siks aikaa että siivous on tehty? Tietysti pakettiin vois laittaa myös pitkää pinnaa, että jaksan ton kaksivuotiaan temput! :)

Vierailija
17/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin väsyttää kun nukuin tooodella huonosti viime yön, tuntuu että vain heräilin, heräilin ja heräilin.. Närästi, närästi ja kolotti kuin vanhaa mummoa ;) ..täällä tää mummo-olo keskustelu :)

Voi tuota Kirkaa joo, ei kuulu munkaan suosikeihin sillain mutta odotin näkeväni hänet siinä Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa. Harmi tuolle ohjelmalle ja sille hänen tanssiparilleenkin.. Viime ohjelmaakin varjosti silloin niin ikävät tunnelmat..

(.) Aikas rauhallista ollut, viime yönäkään ei ollenkaan niitä tavanomaisia pukkailuja ja kiekkumisia..taisin itse olla niin levoton että masukki lepäili ;) Yöllä kun veskissä kävin niin oli sitä " menkkamaista" kipua mutta aamuun se olikin sitten kadonnut, ehdin jo ajatella että tästäkö tämä nyt alkaa :/

No ei sen puoleen, olen minäkin niiiin kovin kyllästynyt tähän vaivaiseen oloon ja kun kaikki on niin vaikeaa, pukemiset, nukkumiset ja kaikki.

Mulla neuvola poikkeuksellisesti ei olekaan huomenna, kuten normisti ois ollut vaan ensi torstaina ja silloinkin lääkärineuvola. Nämä mun neuvolakäynnit kun ovat olleet viime aikoina aina lääkärineuvoloita. Tähän varmaan loppuu säännölliset lääkärineuvolat kun ollaan ylitetty se rv34 ja neuvolantäti voi tarvittaessa kohdunsuun tilannetta tarkistella.

Mut nyt mä alan odotteleen kaveria päiväkaffelle :) Ei ole kyl laskiaispullia :( joita mun niin tekee mieli kun lukee tätä pinoa ;)

Sinna rv34+5

Vierailija
18/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tilttaako tämä hiton kone vielä kolmannen kerran ennenkuin saan mitään kirjoitetuksi. Muuttui tuo dna-internet lumonetiksi ja jo vain tökkii...

Lunta tulee täällä aikas haipakkaa ja pakkasta on -8. Täytyisi lähteä pojan kanssa kolailemaan. Päiväkävelyt taidetaan tehdä pulkalla. En jaksa työntää rattaita tuolla lumessa. Täällä perämettissä aurataan vasta sitten, kun lumisade lakkaa.

Äitiysloma alkaa sitten huomenna. Eletään siis viimeistä " työtöntä" päivää. Päätöstä ei ole Kela lähettänyt vieläkään ja soitin sinne tänään. Odottavat liitosta päätöstä tältä vuodelta. Ja minä odotan sitä Kelan paperia, että voin lähettää sen liittoon viimeisen 4 viikon lapun mukana. Sattuu vaan niin sopivasti, että se neliviikkoinen alkaa 1.1. Toisin sanoen lähetän nyt sen liiton lapun ja sitten aikanaan sen päätöksen kun se tulee. Olipa tosi selkeästi sanottu. Huh huh.

Tiskikone ja uusi isompi jääkaappi odottavat kaupassa kuljetusta. Hiukan hirvittää, että pitää kantaa ne ukon kanssa kahdestaan autosta sisälle sitten joskus...

Taidan päättää tähän tällä erää.

t:rouva ja vatsa 34+6

Vierailija
19/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, tuota... potkitte varmaan kohta mut pinosta pois kun aloitan tän valitusvirren ;)

No, meni taas viimeyö ihan harakoille, vaikka nukkumaan menin jo kymmeneltä. Ekanakin, ei meinaa uni tulla, vaikka ois miten väsyny. Toiseks vaivaa KAMALA närästys ja kolmenneksi... alko yöllä koskee kamalasti peräsuolta...siis sitä vaan pakotti ihan kamalasti ja sit kun vihdoin sain aikasiksi kääntää kylkeä (mikä siis aika työlästä nykysi) se alko helpottaa. Eilen illalla olin jo ihan rampa, alapäätä oikein pakotti ja tuntu et se repeää kohta! Ihme juttu... siis jos tuo vauva nyt hurjan alhaalla jo on ja silti närästää kamalasti.

No, kerran sitten käytin esikoista vessassa kun alkoi niin yskiä, että ihan oksensi. Kuopus kaipaili kerran tuttia ja toisella kerralla sillä oli klo 4 taas sänky märkänä. Sit ramppasin pari kertaa ite vessassa ja aamulla pojat heräs jo 7.15 ja tätä äitiä kun olis vielä väsyttänyt ihan kamalasti!

No... nyt helpottaa, kun mies pari päivää vapaalla. Saa vähän itsekkin hengähtää ja huilata olojen mukaan. Eikä tarvii yöllä pomppia poikien asioilla, vaan omat vessareissut :) On miulla kultainen mies! :)

Huomenna tosiaan miullakin neuvola, niinku vissii valtaosalla :) Saa sitte taas uutta mittaa ja faktaa.

Synttärionnee kaikille joilla nyt noita synttäreitä on/oli!!! Niitä taisi olla useempi. Itselläni syksyllä synttärit ja mittariin raksahtaa sitten 25v :)

Sain muuten eilen puhelun äitipolilta. Ovat niitä miun sokeriarvoja katelleet ja ottaavat sinne käymään diabeetes lääkärin juttusilla ja ultrassa ensi viikon perjantaina. Vissiin ottaneet nuo paremmin tarkkailuun, noin yleensä. Meinaa viimeksi oli ihan sama juttu, paastot raja-arvoissa tai vähän koholla ja muut arvot hyvät ja silloin ei kutsua tullut. Mutta hyvä vaan että seuraavat, ettei nyt pääse ihan jättiläiseksi kasvamaan! Että laittakaas tytöt vaan se miunki laskiaispulla jakoon... nyyh... se olis niin namia hillon ja kermavaahdon kera!

Mutta tiukalle dietille taidan siis joutua!

Kivaa kyllä käydä siellä ultrassa, näinköhän valkeinisi tuo sukupuoli ;) Sitä kun mies ei anna kysyä...

Mutta nyt päiväunille. Jos tänäiltana jaksais vähän miehen kanssa sitten iltaa istua...

t. K@tju rv: 35 *POKS*

Vierailija
20/38 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan kovasti maanantain neuvolaa ja ultrausta. Kumpa saisin sukupuolenkin tietoon :) Tahtoo tietää!!! Todennäköisesti äitipolilla ollaan vauvan perätilan vuoksi ja sielläpä sitten ihmetellään mitä tehdään.

Turvotusta on tullut ihan selvästi, näillä viikoilla oli aikaisemmissakin raskauksissa. Sormet ovat kuin nakit eikä saappaiden vetoketjut mahdu kokonaan kiinni. Muutenkin on niin paksu olo, että tämä tästä veilä puuttui. Ei auta ananakset eikä veden juonti. Minulla menee vettä n. 3 litraa päivässä enkä juo mehuja tai limuja. Kaakaota välillä lasillisen mutta muuten pelkkää vettä.

Kaivelin kaappeja ja löysin Aventin tuttipullojakin kolme mutta tutit pitäisi jostain saada. Vauvatteren nettikaupassa oli aika edullisesti Aventin tarvikkeita, pitänee tilata sieltä. Pakko ostaa oman mielenrauhan vuoksi jos maito ei nousekaan heti niin saa vauva edes jostain maitoa. Pari päiväähän siihen maidon nousuun yleensä menee.

Yölliset vessajuoksut ovat tulleet jäädäkseen, kerran tai kaksi herään kun pissattaa niin pirskatisti. Sitten janottaa eikä saa unta. Yöllä saattaa mennä valvoen tunti tai kaksi. Rasittavaa.

Yksi kissosta on sinnikkäästi päättänyt, että pinnasänky on sen nukkumapaikka yöllä. Hitto, ei eväänsä liikauta vaikka olen viskannut sen monta kertaa siitä pois. Pakko varmaan ostaa se verkko sängyn päälle ennen kuin vauva syntyy. Itsepäinen otus!

Välipalan laitto kutsuu...

Zeldatar, tuijotellen omaa napaa... 34+3