Venytellä vai ei: paha hermokipu jalassa
Päätin sitten istua auton etuistuimella 4 tuntia risti-istunnassa - kuvittelin että lonkankoukistajat ei menisi juntturaan. Nyt on ollut 3 vrk hermokipu toisessa jalassa. Koipi lähtee alta 😒. Olen arvaillut että piriformis on juntturassa ja hermo siellä puristuksissa. Tosin sisäfilekin (psoas) on arka. Siis mitä tehdä:
-venytellä vaikka sattuu?
- levätä ja toivoa että ihme tapahtuu?
- ottaa s-ryhmän kotimaista lihasrelaksanttia, joka saattaa auttaa ainakin vi*utukseen?
Kommentit (7)
Pistä youtubeen hakuun nerve flossing tai nerve gliding. Saat hyviä ja turvallisia liikkeitä tehtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä venytä. Mulla auttaa muuten se vahvempi voltaren yllättävän hyvin hermokudoksen kipuun kun saan välillä toisen puolen takareiden/pakaran ärtymään. Kokeile sitä, ja odottele.
jos on suolistosairauksia, CU niin ei saa voltarewnia käyttää, jo kerta käyttö saatta laukaista taudin päälle. Tämän sanoi minua hoitava erikoislääkäri, kun sitä olin jalkakipuun käyttänyt, minulla on CU
Mitä on s-ryhmän lihasrelaxantti? Itse olen saanut niitä aina reseptillä, joten siksi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä venytä. Mulla auttaa muuten se vahvempi voltaren yllättävän hyvin hermokudoksen kipuun kun saan välillä toisen puolen takareiden/pakaran ärtymään. Kokeile sitä, ja odottele.
Kipu vaeltaa: nivunen, etureisi, pakara. Välillä se on poissa hetken ja sitten iskee johonkin kohtaan noista kova ja terävä kipu. Ärsyttää, koska tuo on mun ns parempi puoli ja olen kuntouttanut eli treenannut itseäni tietokonetyön vaaroista ahkerasti kohta vuoden. Mutta kaipas sen nyt vain pitää antaa rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on s-ryhmän lihasrelaxantti? Itse olen saanut niitä aina reseptillä, joten siksi kysyn.
Halpaa keskikaljaa
Vierailija kirjoitti:
Pistä youtubeen hakuun nerve flossing tai nerve gliding. Saat hyviä ja turvallisia liikkeitä tehtäväksi.
tattis