Olisi kiva kuulla tarkemmin tästä, että arvomme eivät kohdanneet? Niin poikkeavat arvot että ei käy suhteeseen kun elämme maassa jossa ihmis
Olisi kiva kuulla tarkemmin tästä, että arvomme eivät kohdanneet? Niin poikkeavat arvot että ei käy suhteeseen kun elämme maassa jossa ihmisillä pitäisi olla suurin piirtein samat arvot? Minusta outoa.
Kommentit (14)
Mistä aloittaja päättelee, että elämme maassa, jossa kaikilla on about samat arvot? Outo ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä aloittaja päättelee, että elämme maassa, jossa kaikilla on about samat arvot? Outo ajatus.
Tätä minäkin ihmettelen, eihän me mitään robotteja olla.
Vaikkapa suhtautuminen tasa-arvoon on aika ratkaiseva tekijä. Periaatteessa tuskin mionikaan mies tunnustaa, että ei kannata tasa-arvoa, mutta miten onkaan käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Asuu Venäjällä, jossa virallisesti kaikki ovat konservatiiveja, ja vapaamielisemmät ihmiset joutuvat olemaan hiljaa. Suomessa hän ei selvästi asu, täällä nimittäin arvojen erilaisuus on kirjava.
En minä kyllä pystyisi elämään vaikkapa kommunistin tai rasistin kanssa. Eihän niitä juttuja pystyisi kuuntelemaan. Olen liberaali kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt parisuhdetta useiden miesten kanssa elämäni varrella. Jokaisen kanssa on tullut ongelmaksi täysin erilainen suhtautuminen rahaan ja sen käyttöön. Itse olen säästäväinen, sijoittaja ja minimalisti. Miehet taas ovat olleet tuhlareita. Meidän arvot eivät siis ole kohdanneet, jotta pitemmälle parisuhteelle tai perheen perustamiselle olisi ollut edellytyksiä.
Tuhlasiko mies rahaa autoon , asuntoon ja ruokaan?
Ihan vinkkinä ap selitä miten kaksi hyvin erilaiset arvot omaavaa voisi saadan hyvän pitkän parisuhteen aikaiseksi?
toinen haluaa lapsia ja toinen ei
toinen haluaa elää ulkomailla/suureessa kaupungissa Suomessa ja toinen taas haluaa asua pienessä maalaiskylässä.
toinen arvostaa säästäväisyyttä ja sijoittamista ja toinen taas tuhlaa heti kaikki rahansa.
toisen arvojen mukaan naisen kuuluu tehdä kaikki perinteiset naisten kotityöt ja hoitaa lapset kokonaan ja toinen taas odottaa että asiat tehdään noin puoliksi.
Mitä ihmeen järkeä on laittaa tämä aloitus tänne, jossa kukaan meistä ei tiedä yhtään mitään sinusta, treffikumppanistasi eikä kummankaan teistä arvoista? Kysy häneltä itseltään jos haluat tietää mitkä ovat ne arvosi jotka eivät hänelle tuntuneet hyväksyttäviltä.
Ja ajatus siitä että Suomessa ihmisillä pitäisi olla suurin piirtein samat arvot on totaalisen naurettava. Elätkö jossain umpimetsässä jossa tapaat vain lähimipiä perheenjäseniäsi?
Onhan arvoissa isojakin eroja. Itse en ainakaan haluaisi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka on rasisti, suhtautuu naisiin alentavasti, ei kunnioita elämää esim. kohtelemalla kaltoin eläimiä ja/tai jopa ihmisiä. En myöskään hyväksy yli varojen elämistä, epärehellisyyttä, huonoja elämäntapoja, täyttä kunnianhimottomuutta jne. Jotkut uskonnot ja puolueet eivät edusta omia arvojani ja en voisi seurustella ihmisen kanssa joka kannattaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan arvoissa isojakin eroja. Itse en ainakaan haluaisi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka on rasisti, suhtautuu naisiin alentavasti, ei kunnioita elämää esim. kohtelemalla kaltoin eläimiä ja/tai jopa ihmisiä. En myöskään hyväksy yli varojen elämistä, epärehellisyyttä, huonoja elämäntapoja, täyttä kunnianhimottomuutta jne. Jotkut uskonnot ja puolueet eivät edusta omia arvojani ja en voisi seurustella ihmisen kanssa joka kannattaa niitä.
Eli miehen tulee kannattaa kokoomusta, mutta olla hiljaa mielipiteistään?
Miten arvot ei kohtaa, muutamia esimerkkejä.
Puoliso pitää olla, mitään ei kuitenkaan olla valmis tekemään parisuhteen eteen.
Alkon käyttö. Päivittäin on liikaa, samoin kuin joka viikonloppu humalahakuinen juominen.
Kolmansien osapuolien tuominen suhteeseen.
Exä meni minun edelle.
Tässähän näitä. Terveisin onnellinen sinkkunainen.
Toinen on tuhlaavainen. Minä säästäväinen mutta eihän se onnistu kun toiselta valuu rahat ties mihin. Minä olen aina ollut ahkera ja ajatellut myös huomista,toiselle vain tämä hetki on tärkeä ja ei jaksaisi rasittaa itseään työllä. Tämän kun olisin tiennyt en olisi mennyt naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen tulee kannattaa kokoomusta, mutta olla hiljaa mielipiteistään?
Kokoomus on ok. Mutta toki mielipiteensä ihminen saa sanoa. Kerroinhan minäkin tässä mielipiteeni ja olen nämä kertonut myös kaikissa suhteissa. Outo kommentti.
Olen yrittänyt parisuhdetta useiden miesten kanssa elämäni varrella. Jokaisen kanssa on tullut ongelmaksi täysin erilainen suhtautuminen rahaan ja sen käyttöön. Itse olen säästäväinen, sijoittaja ja minimalisti. Miehet taas ovat olleet tuhlareita. Meidän arvot eivät siis ole kohdanneet, jotta pitemmälle parisuhteelle tai perheen perustamiselle olisi ollut edellytyksiä.