Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä tulee se raja, kun ei voikaan enää syödä "mitä vaan" joka päivä lihomatta?

Vierailija
22.06.2024 |

Tunnen erään 31-vuotiaan naisen joka syö päivittäin erittäin epäterveellisesti mutta vartalo on todella sopusuhtainen ja kaunis.

Eikö sen pitäisi jossain vaiheessa alkaa näkyä kropassa, mitä suuhunsa pistää?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaana. Lihavia lapsia onpaljon.

Vierailija
2/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ilmeisesti heti, kun täytin 50 viime syksynä. Oon syöny aina tosi epäterveellisesti, rakastan roskaruokaa ja karkkeja, eikä ole koskaan ennen painossa näkynyt. Viime talven aikana sitten kertyi, lähemmäs 10 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ikää nyt 43v eikä ole vielä se päivä tullut vastaan. Ensin sen piti tulla, kun 30v täyttää, sitten 35 ja sitten 40. Ei ole tullut. Kai se sitten viimein 5-kymppisenä? 

Vierailija
4/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen ei ole mitenkään iästä riippuvaista.

Vierailija
5/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 28-vuotiaana, kun sairastuin raskausdiabeteksen. Se jälkeen olen ollut vhh:lla.

Vierailija
6/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

41v alkoi vyötärölle kertymään

Vierailija
7/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi just siinä n. 30-vuotiaana. Edelleen hoikka mutta huomaan muutokset, jos en katso mitä suuhuni laitan. 

Vierailija
8/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta täytettyäni ja kaksi lasta saatuani alkoi kertyä. En valitettavasti kuulu heihin viiskymppisiin, joille mahtuu häämekko ja jopa rippimekko edelleen päälle. 

Vierailija
9/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näkee Suomessa onbeksi vielä vähän mutta lisääntymään päin lapsia, jo hyvin nuoria lapsia, jotka ovat huomattavan ylipainoisia. Missä vika? Siinäkö, että osa vanhenmista ajattelee osinnpeustellusti osin epärealistisin odotuksin ja kuvitelmin, että se on "lapsen pyöreyttä" joka muuttuu ajastaan pois osaksi pituuskasvua jalihasten vahvistumista ja vasta aikuisena voisi olla "sairaalloisen lihava" kun pituuskasvu olisi päättynyt ja ikää tullut n. vuotta. 

Vierailija
10/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä parikymppisenä.

Vierailija
11/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihominen alkaa siinä iässä, kun lopettaa liikkumisen.

Vierailija
12/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuuskymppisenä pystyn. 

Vierailija
13/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 mulla kun piti ruveta vähän tarkemmin miettimään, vaikka liikuin ja yhä liikun enemmänkin kuin nuorempana. Huomasin vain että kiloja tuler. Nyt on pysähtynyt nousu lievään ylipainoon. 52 kilosta 63 kiloon nousi viideltä vuodessa. 

Vierailija
14/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 vuotias eikä vielä ole tullut tuota "rajaa". 

Vierailija
15/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotiaana tuli.

Useimmille se on varmaan tulee aikaisin. He ovat vaan niin tyhmä että luulevat ettei se 0.5-1kg vuodessa ole mikään ongelma koska eivät osaa ajatella niin paljon eteenpäin että 10 vuodessa tuo tarkoittaa 5-10kg.

Vierailija
16/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vartalon muoto alkoi muuttua kun vaihdevuodet oli ohi, eli siinä 54v. En lihonnut mutta kaikki vähäinenkin rasva pyrki vyötärölle. Ja olen siis aika laiha. Pari vuotta sitten meni vielä rippihame, nyt varmaan kiristäisi vyötäröltä vaikka paino sama. Ja hyvin pieniruokainen olen kyllä aina ollut, ei maistu juuri mikään.

Vierailija
17/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisella on aika vähän väliä ruokavalioon verrattuna.

Vierailija
18/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Aineenvaihdunta ei hidastu ikääntyessä keski-ikäisten lihomisen syyt muualla

Tuore Science-lehdessä julkaistu tutkimus kyseenalaistaa sen, että aineenvaihdunnan hidastuminen keski-iässä olisi yksi ihmisten lihomisen syy.

Tärkein tulos oli se, että 2060-vuotiaiden aineenvaihdunnan nopeus pysyy ennallaan. Yli 60-vuotiaiden aineenvaihdunta hidastuu vain 0,7 prosenttia vuodessa. Aineenvaihdunnan hidastuminen on siis niin hidasta, ettei se voi selittää keski-ikäisten lihomista. Keski-ikä sijoitetaan usein vuosille 4060.

https://www.is.fi/terveys/art-2000008206159.html

Vierailija
19/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi 8-vuotiaana. Olen kuullut, että monella muullakin siinä 8-10-vuotiaana. Onnekkaita ovat he, joilla lihominen alkaa vasta aikuisena.

Vierailija
20/23 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisella on aika vähän väliä ruokavalioon verrattuna.

Aivan,yksi ex-urheilija yritti laihtua kulutusta lisäämällä eikä siitä mitään tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme