Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parikymppisen äitinä nämä juhlapyhät on aina sellaisia että joutuu jännittämään ettei vaan mitään satu

Vierailija
22.06.2024 |

Siis lapsi on fiksu eikä koskaan aiheuttanut mitään oikeasti huolta mopoiässäkään mutta pelottaa silti esim. mökkijuhannuksena etteivät koko porukka saa häkämyrkytystä tai joku putoa veneestä tms. 

Onneksi olen saanut tänään jo kuittauksen että kaikki kunnossa!

Nyt kun ei asu enää kotonakaan niin ei voi samalla tapaa udella juhlatekemisiä kuin aikaisemmin.

Koskahan tämä huolehtiminen loppuu...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi huolissaanolo kesti n 2 vuotta kun esikoinen muutti kauas opiskelemaan. Lähti sitten yliopistostaan kaukovaihtoon ja sinä aikana opin olemaan turhia huolehtimatta, on fiksu ja hyvin pärjäsi vaikka montaa pikkuhäikkää sattui, kuten auto hajosi reissussa yms, mutta aina osasivat porukassa asiat selvittää. 

Jatkuva huolissaanolo oli mielestäni sitä ettei napanuora ollut vielä omassa mielessä kunnolla katkaistu. Nuori voi ärsyyntyä jatkuvasta kyselemisestä. Nykyään tällä mun esikoisella on asiantintijatyö jossa matkustaa paljon suomessa ja ulkomailla. Kysyn tottakai välillä miten menee ja millaista uudessa paikassa on mutta se jatkuva itsensä tyynnyttelytarve on poissa.

Vierailija
22/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä polkevat syliä, isona sydäntä!

Äitiys kestää hautaan asti jos olet ymmärtänyt tämän maailman upeimman asian tärkeyden! On tietysti niitäkin jotka laittavat lapsen maantielle 18 v päivänä mutta heidän ei olisi pitänyt koskaan saada lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi, vappu ja juhannus on pahimmat. Jos ei WA läsnäoloa ole ollut vähän aikaan niin lähtee "oletko ok" viesti.

Vierailija
24/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, elät pidempään.

Vierailija
25/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kuittaus muillakin käytössä, kotoa pois muuttanut opiskeleva esikoinen "kuittaa" minulle edelleen iltaisin, koska olen pyytänyt, että tekee niin, päivän päätteeksi, kaikki silloin hyvin hänellä.

Ja nyt nämä kotimaan uutisoinnit vain lisäävät tämän äidin pelkoja ja huolehtimista, toki en sitä omilleni mitenkään "mainosta", mutta pääni sisällä prosessoin. Ja vielä, kun yksi noista puukotuksista osui ns lähelle ja sitä tuskaa seurannut niin kyllä tässä joutuu omaa psyykettä suitsimaan, koska pahaa tapahtuu myös lähelle ja "sekopäitä" on liikkeellä.

Vierailija
26/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja myötätunnot sinulle. Onneksi ei ole lapsia, huoli ei lopu koskaan. Tämä kannattaa lisääntyvien muistaa, ne haasteet eivät pääty koskaan.

Vierailija
27/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta huolehtiminen omillaan asuvasta lapsesta! Et voi enää vaikuttaa hänen tekemisiinsä. Luota häneen. Keskity omiin tekemisiisi äläkä roiku jälkikasvussa.

Ymmärrän toki sinua. Omat lapseni ovat samaa ikäluokkaa ja asuvat omillaan. Kun ollaan samassa paikassa, herää äiti-minä ja alan huolehtia. Kun lapsi on omassa kodissaan ja elää omaa elämäänsä, kytken pois huolehtimisen ja luotan siihen, että hän kyllä pärjää. Olen itsekin pärjännyt 19-vuotiaasta omillani ja tietyt riskien ototkin ovat olleet tärkeitä. 

Kun ei sitä vaan saa napista painamalla pois päältä. Juuri se stresssaa että joukossa tyhmyys tiivistyy, vaikka voisin olla varma omastani ja luottaa häneen, sitten onkin joku toinen vaikka autossa kuskina ja vetää ojaan tai juuri vaikka mökin takan lämmityksen mokaa jne. Kyllä niitä kauhukuvia tulee mieleen monia kun aamuyöstä herää tahtoma

No joo, mutta hengissä olet sinäkin vaikka olet nuorena juhannuksia viettänyt. Ja eiköhän monella ole ollut mökki että ymmärretään peltien päälle. Neuvot lähtiessä että pelti auki jos lämmitätte. Kuka muuten edes lämmittää mökkiä kesällä? Hyttyset tulevat sisälle jos pelti on auki.

Vierailija
28/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta nykyajan huolehtiminen. 

Vierailija
29/29 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta nykyajan huolehtiminen. 

Sairasta nykyajan meno, siksi huolehtiminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä