Mua ei kiinnosta saunominen ja grillaaminen. Ylipäätään pakkopullajuhannus
En ymmärrä tätä. Miksi minun täytyy juhlia jotain juhannusta pakonomaisesti? Sama on talvella joulu. Ihan vituttaa nää.
Kommentit (42)
Mullakin alkaa juhlat,kun lähden pois tästä maailmasta,tänään vielä jaksan ,huomisesta ei ole tietoa.
Eikä ala, lakkaat vain olemasta.
Nyt nähtiin kova kansa ,,,on suomi,,,,,,,joo kirjoitan pienellä,,,,,,,,ei säälin kyynneltä,ei edes viinaryyppyä tarjottu,onko tämä taivas vai putinin kätyrit asialla?
Miksi koet että sinun olisi pakko juhlia? Opettele elämään omaa elämääsi omien halujesi mukaan, ei ole kovin vaikeaa ainakaan näin pienissä asioissa.
Emme me erityisesti juhli juhannusta, mutta onpahan pidennetty viikonloppu mökillä, jossa muutenkin saunotaan, uidaan ja grillataan. Kotonakin saunotaan ja grillataan, ihan arkenakin, koska se on mukavaa.
jUHHANNUSTUSSU KYLLÄ KIINNOSTAA.sama pienellä karvareikä kyllä kiinnostaa,taikka sitten lähden ahvenia onkimaan.
Älä juhli. Ei ole pakko kuin köyhän kuolema, sanotaan. Mutta ei siitä tarvii myöskään itkeä keskustelupalstoilla.
Ap, kauoungeissa kerrostaloissa asuvat ihmiset, eivät edes voi grillata, oli juhannus tai arki.
Juhannusta, niinkuin muitakaan juhlia, ei tarvitse viettää kenenkään. Jotenka juhannus ei ile mitään pakkopullaa.
Eikä monet vietäkään mitään juhlapyhiä, koskaan.
Anna silti niiden jotka perinteistä pitävät ja tahtovat juhlapäiviä viettää, niin anna heidän juhlansa viettää. Eihän se ilo ole sinulta, eikä muiltakaan pois.
Että pidä suuri tyhmä ja ruma suusi tukossa. Idiootti!
Juu en saa mitään kiksejä että menen käristämään pihviä hyttysten sekaan ja olen samalla sekaisin alkoholista. Krapula kestää nykyään 2-3 päivää, joten ei ole sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä että aikansa eläneitä juttuja eivätkä kiinnosta. Juhannuksena on muka mahtavaa olla jossain mökillä ja juhlia. Lapsesta asti ja vanhempanakin monet mökkijuhannukset viettäneenä voin sanoa että olipa tylsää. Itikoita, makkaraa ja limukkaa ja humalaisia vanhempia. Luin joka juhannus samat Aku ankat mökillä joka vuosi ja odotin että päästään pois. Samoin nykyjoulut, ei kiinnosta se pelkkä mainosten tyrkyttämä ostohelvetti. Ennen näissä juhlapäivissä oli jotain hohtoa siinä että televisiosta tuli jotain aiheeseen liittyvää ohjelmaa. Enää ei tule sitäkään, koska jokuhan voi vaikka mielensä pahoittaa siitäkin, kuten tietyistä karkeista ja suvivirrestä. Ihme kun eivät ole revenneet liitoksistaan näistä päivistä.
Jouluna tulee _aina_ jouluohjelmia, ja tänään oli ihan mukava nostalginen juhannusaiheinen ohjelma.
Elämä on elämistä varten! elä tee mitään Itsellesi mitä huomenna kadut! Elämä Rakastaa Sinua!
No mut jos saa nämä kyseiset 3 juhannus viikonloppu päivää vapaata niin kyllä aion nauttia. Käytiin rannalla piknikillä, mansikkakakku ja juhlaan kuuluvat juomat, meille kuohari ja teineille limua. Pulahdin myös järveen, talvi turkki pois. Saunassa on myös käyty ja syöty kesä ruokaa, uusia perunoita ,silliä....kesämekko päällä siemailen nyt parvekkeella punaviiniä ja nautin keski kesän juhlasta. Tosiaan pitkästä aikaa piiiitkä viikonloppu vapaa, nautin!
Käivin ulkona kusella,arvatkaa kuinka paljon mulkku heilui sääskien takia helikopteria..no .lähimmäksi arvannut neitokainen saa sitä kunnon korpi kyr,,,,,,,,,,,,,,,ä.
Sosiaaliset ihmiset juhlii ja viettää juhannusta. Yksinäiset joista kukaan ei tykkää viettää juhannusta yksin.
Olen viettänyt kymmeniä juhannuksia erilaisissa porukoissa. Nyt viimeiset 5 vuotta yksin kotona tehden mitä huvittaa ja tämä on oikein hyvä näin. Rentouttavaa, eikä kiinnosta juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Oletan että olette kaikki aikuisia, ja täysin oikeustoimikelpoisia, joten pystytte varmaan tekemään juuri niinkuin itse haluatte?
Ei voi. Tietäisitpä mihinkä kaikkeen voi vanhemmat painostaa. Tunnen tapauksen jossa lisääntymiseen painostettiin ihan kaikki. Joku kun ei meinannut löytää miestä niin painostettiin tekemään vaikka isätön vahinko lapsi tai sai perintöä vain lakiosan jos ei tullut perillistä. Tottelevainen saa paremmat lahjat ja taloudelliset avustukset. Voi tätä on todella paljon, hienoistakin painostamista ja vaikuttamista niin ettei saa tehdä todellakaan niin kuin itse haluaa. Tai saa mutta jää vähemmälle kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Me jäätiin tänä vuonna lasten (2x teini) toiveesta kaupunkiin ja tää on ollut paras juhannus miesmuistiin. Rentoa oleilua kotona, hieno ilma, lapsilla mieluista tekemistä kavereiden kanssa, ruokana pakastepizzaa, kukaan ei kinastele ja mangu "koska lähdetään kotiin, ei oo mitään tekemistä". Ei ole yhtään ikävä sukujuhannusta pienellä mökillähyttysten syötävänä. Kiitos teinien, vietämme jatkossakin juhannuksen kotona.
No et ole aiemmin älynnyt!
Mun nuorenii on jo aikuinen enkä ikinä ole kiduttanut häntä mökkijuhannuksilla, joo, itikoitten syötävänä.
Hyi, inhottavaa! Lapsena ja nuorena aikuisena asuin moisissa oloissa, yäkk!
Lastani en siis rääkännyt ...
Toki ihanaa että ihmiset juhlivat ja nauttivat kesästä. Nuorena pitää juhlia kunnolla sillä ei se enää kuuskymppisenä kiinnosta välttämättä kaikilla. On niitä juhlia jo sitten siihen ikään nähnyt ihan tarpeeksi ja nauttii tyytyväisenä vaan rauhaiselosta.
Nuorena olin kaikissa kesäjuhlissa enkä kökkinyt todellakaan kotona ja nyt en vaihtaisi 60+ kotijuhannusta mihinkään ja se on ihan parasta.
Käytiin lasten kanssa kävelyllä metsässä ja kun ei ollut hyttysiä istuimme kaatuneilla puilla aika pitkään illalla. Oikeastaan se oli mukavaa täällä kerrostalossa asuvalla.
Nyt aikainen herätys ja pihassa mukava olla, kun ihmiset kaahottanut mökeille ja festareille.
Vierailija kirjoitti:
MIksi sinua ei kiinnosta. Mikä kiinnostaa
En pidä tälläsestä hössötyksestä ja kaupallisuudesta. En ymmärrä ihmisiä grillaamassa, vaikka juhannuksena sataisi lunta. Nyt hyvä ilma tosin.
Eilen illalla söin Turun torilla jäätelön, sitten kävin indiefestareilla. Tänään menen takaisin.
Ihmisiä oli kaupungilla liikkeellä yöttömässä yössä. Bussit kulki. Kännisiä vain nimeksi. Aika moni tuntuu jääneen kotiin. Osa kulki vanhaan tapaan paikasta toiseen.
Pidän eniten siitä, että juhla on, ja sitä voi viettää miten tahtoo.
MIksi sinua ei kiinnosta. Mikä kiinnostaa