Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset juovat keskimäärin melkein 10 litraa alkoholia vuodessa

Vierailija
21.06.2024 |

Mitä ihmettä? Toihan on ihan järkyttävän paljon!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010510603.html

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tarkennuksena kymmenen litraa puhdasta alkoholia, ei alkoholijuomia sellaisenaan.

Vierailija
22/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juomatapatutkimuksen mukaan alkoholinkulutus jakaantuu väestössä hyvin epätasaisesti. Tutkimukseen osallistuneista eniten juova 10 prosenttia juo noin puolet kaikesta alkoholista ja vähiten juova 50 prosenttia juo alle 10 prosenttia kaikesta alkoholista. Miehet kuluttavat noin kolme neljäsosaa kaikesta alkoholista. Tutkimukseen osallistuneista 1579-vuotiaista 15 % ilmoitti ettei ole käyttänyt alkoholia viimeisen 12 kuukauden aikana.

https://paihdelinkki.fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/alkoholinkaytto…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähän...

Vierailija
24/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani olen tehnyt työn, 150 litraa puhdasta alkoholia. 😎👍

Vierailija
25/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-eurooppalaiset juovat tuplasti enemmän.

Älä puhu hölmöjä.Etelä-Eurooppaan tuppautuu turistia kymmeniä miljoonia jotka ryyppäävät lomillaan. Veneziassa pelkästää yli 20 miljoonaa turistia vuosittain. Ei alkoholinkulutusta tartte laittaa etelä-eurooppalaisten kansojen tilille. Suomalaisetkin matkustelee ja ryyppää siellä rankasti. Nähty on. 

Vierailija
26/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,7l kokonaiskulutus on taas näitä tuttuja viranomaisten keksimiä lukuja kun varsinainen siinä 5-6L paikkeilla ja oletettu 50% enemmän ulkomailla. Oletettu pelkkänä omiin aivopieruihin perustuvana hutkimuksena.

Vierailija
27/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.7L korjaus

Vierailija
28/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vuosi ilman alkoholia opetti?

Vierailija
29/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu hölmöjä.Etelä-Eurooppaan tuppautuu turistia kymmeniä miljoonia jotka ryyppäävät lomillaan. Veneziassa pelkästää yli 20 miljoonaa turistia vuosittain. Ei alkoholinkulutusta tartte laittaa etelä-eurooppalaisten kansojen tilille. Suomalaisetkin matkustelee ja ryyppää siellä rankasti. Nähty on. 

3 viikon aikana keskimäärin kossupullo päivässä? 0,2L*21pv

Huuhaa olettama

Vierailija
30/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 2l viikossa, eli 104l vuodessa.

Ai sataprosenttista? 

Vierailija
31/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kylla panovireh. Kuukaudessa mies juo tuon verran ja sekin on ihan hillitty määrä vielä.

Vierailija
32/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kylla panovireh. Kuukaudessa mies juo tuon verran ja sekin on ihan hillitty määrä vielä.

Puhdasta alkoholia.

Vierailija
33/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon max. 3 viinipulloa vuoden aikana, puhtaaksi alkoholiksi muunnettuina se ei taida paljoa olla. Joku siis juo ihan järjettömästi minunkin puolestani. No, kunhan minun ei tarvitsisi maksaa hänen hoidostaan.

Vierailija
34/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan se on säälittävää, kun ei edes lentomatkaa kestetä selvin päin ja sitten rampataan vessassa.

Vierailija
35/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun sanotaan keskimäärin, se.myös tarkoittaa keskimäärin. Eli osa juo aivan päätä pökerryttäviä määriä.

Vierailija
36/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku juo 20 litraa kun minä en juo.  😂

Se olen minä🥰

Vierailija
37/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain.

Vierailija
38/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ylpeileivät juomamääristään, noloa

Vierailija
39/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan vastaa jotain 600 pullollista olutta. Ja tätä kulutusta hallitus haluaa lisätä samalla kun huomattavasti vähemmän haitalliset päihteet pidetään edelleen laittomana. Vmp

Juuri valmistuneen tutkimuksen mukaan kannabiksen käyttö lisää 94% käyttäjistä masennuksen todennäköisyyttä .

Vierailija
40/41 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun sanotaan keskimäärin, se.myös tarkoittaa keskimäärin. Eli osa juo aivan päätä pökerryttäviä määriä.

Jos juo 12 % punaviinipullon viikossa, päätyy lukemaan 4,68 l. Teinivuosina saattoi mennä tuon verran, nyt murto-osa.