Suomalaiset juovat keskimäärin melkein 10 litraa alkoholia vuodessa
Mitä ihmettä? Toihan on ihan järkyttävän paljon!
Kommentit (41)
"Juomatapatutkimuksen mukaan alkoholinkulutus jakaantuu väestössä hyvin epätasaisesti. Tutkimukseen osallistuneista eniten juova 10 prosenttia juo noin puolet kaikesta alkoholista ja vähiten juova 50 prosenttia juo alle 10 prosenttia kaikesta alkoholista. Miehet kuluttavat noin kolme neljäsosaa kaikesta alkoholista. Tutkimukseen osallistuneista 1579-vuotiaista 15 % ilmoitti ettei ole käyttänyt alkoholia viimeisen 12 kuukauden aikana.
https://paihdelinkki.fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/alkoholinkaytto…
Omalta osaltani olen tehnyt työn, 150 litraa puhdasta alkoholia. 😎👍
Vierailija kirjoitti:
Etelä-eurooppalaiset juovat tuplasti enemmän.
Älä puhu hölmöjä.Etelä-Eurooppaan tuppautuu turistia kymmeniä miljoonia jotka ryyppäävät lomillaan. Veneziassa pelkästää yli 20 miljoonaa turistia vuosittain. Ei alkoholinkulutusta tartte laittaa etelä-eurooppalaisten kansojen tilille. Suomalaisetkin matkustelee ja ryyppää siellä rankasti. Nähty on.
9,7l kokonaiskulutus on taas näitä tuttuja viranomaisten keksimiä lukuja kun varsinainen siinä 5-6L paikkeilla ja oletettu 50% enemmän ulkomailla. Oletettu pelkkänä omiin aivopieruihin perustuvana hutkimuksena.
Mitä vuosi ilman alkoholia opetti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu hölmöjä.Etelä-Eurooppaan tuppautuu turistia kymmeniä miljoonia jotka ryyppäävät lomillaan. Veneziassa pelkästää yli 20 miljoonaa turistia vuosittain. Ei alkoholinkulutusta tartte laittaa etelä-eurooppalaisten kansojen tilille. Suomalaisetkin matkustelee ja ryyppää siellä rankasti. Nähty on.
3 viikon aikana keskimäärin kossupullo päivässä? 0,2L*21pv
Huuhaa olettama
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 2l viikossa, eli 104l vuodessa.
Ai sataprosenttista?
Tuossa on kylla panovireh. Kuukaudessa mies juo tuon verran ja sekin on ihan hillitty määrä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kylla panovireh. Kuukaudessa mies juo tuon verran ja sekin on ihan hillitty määrä vielä.
Puhdasta alkoholia.
Itse juon max. 3 viinipulloa vuoden aikana, puhtaaksi alkoholiksi muunnettuina se ei taida paljoa olla. Joku siis juo ihan järjettömästi minunkin puolestani. No, kunhan minun ei tarvitsisi maksaa hänen hoidostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan se on säälittävää, kun ei edes lentomatkaa kestetä selvin päin ja sitten rampataan vessassa.
Niin ja kun sanotaan keskimäärin, se.myös tarkoittaa keskimäärin. Eli osa juo aivan päätä pökerryttäviä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Joku juo 20 litraa kun minä en juo. 😂
Se olen minä🥰
Miksi jotkut ylpeileivät juomamääristään, noloa
Vierailija kirjoitti:
Toihan vastaa jotain 600 pullollista olutta. Ja tätä kulutusta hallitus haluaa lisätä samalla kun huomattavasti vähemmän haitalliset päihteet pidetään edelleen laittomana. Vmp
Juuri valmistuneen tutkimuksen mukaan kannabiksen käyttö lisää 94% käyttäjistä masennuksen todennäköisyyttä .
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kun sanotaan keskimäärin, se.myös tarkoittaa keskimäärin. Eli osa juo aivan päätä pökerryttäviä määriä.
Jos juo 12 % punaviinipullon viikossa, päätyy lukemaan 4,68 l. Teinivuosina saattoi mennä tuon verran, nyt murto-osa.
Niin siis tarkennuksena kymmenen litraa puhdasta alkoholia, ei alkoholijuomia sellaisenaan.