Mitä hyötyä on fiktionaalisten tapahtumien seuraamisesta, somettelusta tai päihteiden käytöstä?
Ovatko nämä vain tapoja joilla ihmiset tappavat aikaa ja täyttävät sisällä olevaa tyhjiötään?
Kommentit (39)
Viihdettähän nuo kaikki edustavat. Kukapa ei haluaisi viihtyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut pillua alkoholin ansiosta.
Vau. Oli varmasti merkittävä kokemus. Tässä kyllä huomaa keskiverto ihmisen mielen tyhjyyden.
Vierailija kirjoitti:
Eikö urheilu tai kavereiden kanssa sosialisointi ole viihdyttävää?
Fiktionaalisten ohjelmien seuraaminen on viihdettä ja ajanvietettä, terveellisempää pakoa arjesta kuin päihteet ainakin mulle.
MInulla mielikuvitus korvaa päihteet. Ihmiset hakee päihteistä monesti sitä samaa viihdettä, minkä saa mielikuvituksella tai kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Fiktionaalisten ohjelmien seuraaminen on viihdettä ja ajanvietettä, terveellisempää pakoa arjesta kuin päihteet ainakin mulle.
Mutta miksi sen arjen täytyy olla niin kauheaa, että sitä tarvitsee pakoilla? Tehkää siitä mukavampaa. Suomi on maa joka on täynnä mahdollisuuksia. Turha itkeä pahaa oloansa maailman parhaassa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Ihmisten seurassa tylsistyy herkästi. Oma mielikuvitus on paljon jännempi kuin jokin normi-ihmisen seura. Tietysti pitää piilottaa se haukotus, jos on jonkun seurassa. Pitkään ei kyllä voi olla kenen tahansa seurassa, kun kaipaa jo jotain jännempää.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet liian burgeri puhuakseen naisille selvinpäin? Siihen auttaa sosiaalisten taitojen kehittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä tarkoittaa sosialisointi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Ihmisten seurassa tylsistyy herkästi. Oma mielikuvitus on paljon jännempi kuin jokin normi-ihmisen seura. Tietysti pitää piilottaa se haukotus, jos on jonkun seurassa. Pitkään ei kyllä voi olla kenen tahansa seurassa, kun kaipaa jo jotain jännempää.
Tuo vain kertoo kuinka mädätetyt aivosi ovat jos et nauti enää sosiaalisista kontakteista. Kannattaa pitää tauko somettelusta ja sarjoista ja leffoista niin alat ehkä hahmottamaan mikä elämässä on tärkeintä ja ennen kaikkea aitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet liian burgeri puhuakseen naisille selvinpäin? Siihen auttaa sosiaalisten taitojen kehittäminen.
Kysehän ei yleensä ole pääasiassa taidon puutteesta, vaikka onhan sekin muuttujana, vaan erilaisista tunne-elämän ominaisuuksista. Voi olla sosiaalista ahdistusta yms mukavaa.
Ajankulua, viihdettä ja sisältöä elämään. Olisin varmasti aika onneton, jos esim. telkkaria tai nettiä ei yhtäkkiä olisi. Kyllästyisin aika pian pelkkään kirjan lukemiseen tai musiikin kuunteluun. Ihmisiä ei jaksa tavata koko ajan, olen introvertti ja viihdyn omissa oloissani.
Ai niin, onko muuten kirjan lukeminenkin fiktionaalisten tapahtumien seuraamista? Telkkarikin saisi olla, jos sieltä katselisi pelkkiä uutisia ja ajankohtaisohjelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei yleensä ole pääasiassa taidon puutteesta, vaikka onhan sekin muuttujana, vaan erilaisista tunne-elämän ominaisuuksista. Voi olla sosiaalista ahdistusta yms mukavaa.
Sosiaaliseen ahdistukseen ynnä muuhun auttaa terapia. Päihteet ovat erittäin huono vaihtoehto vaikka hetkellisesti helpottaisikin niin ei se pysyvää ratkaisua tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vain kertoo kuinka mädätetyt aivosi ovat jos et nauti enää sosiaalisista kontakteista. Kannattaa pitää tauko somettelusta ja sarjoista ja leffoista niin alat ehkä hahmottamaan mikä elämässä on tärkeintä ja ennen kaikkea aitoa.
Jaa, en ole nauttinut ihmisten päivittäisestä seurasta koskaan elämäni aikana. Rajoitetusti kyllä viihtyy ihmisten kanssa. En someta ja elokuvia olen katsonut viimeksi ennen vuotta 2010. Mulla on mielikuvitus, en tarvitse elokuvia. Kirjoja luen joskus, jos ehdin. Työskentelen taiteilijana, niin en mä nyt aivan kamalasti tarvitse ulkopuolelta tulevaa viihdettä elämään. Kulttuuritapahtumissa käyn jonkin verran ja samalla näkee ihmisiä, kuten kahviloissakin. Mutta en voi kuvitella, että viettäisin jokapäivä tuntikausia muiden seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että kysymyksesi on hieman hämmentävä "I like turtles"-hengessä, mutta suora vastaus kysymykseesi on, että kyllä urheilu ja kavereiden kanssa sosialisointi ovat myös viihdyttäviä ajanvietteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ajankulua, viihdettä ja sisältöä elämään. Olisin varmasti aika onneton, jos esim. telkkaria tai nettiä ei yhtäkkiä olisi. Kyllästyisin aika pian pelkkään kirjan lukemiseen tai musiikin kuunteluun. Ihmisiä ei jaksa tavata koko ajan, olen introvertti ja viihdyn omissa oloissani.
Ai niin, onko muuten kirjan lukeminenkin fiktionaalisten tapahtumien seuraamista? Telkkarikin saisi olla, jos sieltä katselisi pelkkiä uutisia ja ajankohtaisohjelmia?
Ei se ole mitenkään sattumaa, että introverttiys ja muu oman tien kulkeminen on tänä päivänä niin yleistä. Meidän on todella helppoa turruttaa mielemme kaikenlaisella viihteellä ja jäädä sinne omiin oloihin. Ihminen on luonnostaan sosiaalinen olento ja ennen sosialisointi oli välttämättömyys selviytymisen kannalta.
Kyllä. Uutiset ja ajankohtaisohjelmat eivät ole fiktiota. Olette hyvin älykäs.
Hyötyä? Sehän on porvarien ihanne. Ei koko elämä ole hyötyä. On niin paljon muutakin.
Miksi kaikesta pitää olla hyötyä? Asioista voi vaan nauttiakin.
Suomeksi sanotaan "fiktiivinen", ei "fiktionaalinen".