Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pellavansiemenet, syötkö vai vältätkö?

30.01.2007 |

Pellavansiemenetkin näkyy olevan odottajan kiellettyjen ruokien listalla. Oletteko syöneet yhtään pellavansiemeniä odotusaikana vai vältättekö täysin? Minä olen syönyt satunnaisesti sellaisia monijyväleipiä, joissa on jonkun verran ollut pellavansiemeniä mukana.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarkoituksella pistellyt pellavansiemeniä odotusaikana, mutta varmaan niitä on joissakin leivissä tullut haukattua. Ennen odotusta käytin niitä vatsalääkkeenä esim jugurtissa ja puurossa. Nyt olen pärjännyt leseillä ja erilaisilla mysleillä. T:edna

Vierailija
2/4 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tuttavalta vasta raskauden loppumetreillä, että olisi pitänyt välttää myös pellavansiemeniä. Siinä sit vaan nyökkäilin, että juu juu näinhän se on, vaikka en ollut tosiaankaan syynännyt kaikkia sämpyläpaketteja niiden pellavansiementen varalta. Piti sit ihan kaivaa esiin ne ohjeet noista ruoka-aineista ja sielläkin ne pellavansiemenet luki. Suositus kai on, että mahdollisimman vähän niitä nauttisi, eli joku lusikallinen päivässä oli rajana..? Vai mitenkähän se nyt sitten olikaan. Ja olivat haitallisia siksi, että niihin kerääntyy jotain myrkkyjä kasvun aikana.

Kyllähän niitä on tullut raskauden aikana siis syötyä leivissä ja sämpylöissä, mutta määräthän on silloin aika pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin juuri tutustani, joka oli vetänyt JOKA PÄIVÄ pellavansiemeniä liotettuina kun uskoi niiden olevan hyväksi odottajille. Terve vauva silti tuli.

Itse en kyllä söisi niihin kertyvien myrkkyjen vuoksi, mutta jos toisinaan puolivahingossa olisin ottanut palan leipää, jossa on myös pellavansiemeniä, en huolestuisi.

Vierailija
4/4 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin ennen kuin kuulin niiden olevan kiellettyjen listalla. Söin siis melkein koko raskauden ajan melkein päivittäin. Mutta niin vaan tuli terve ihana tyttö eli eipä taida mitään kamalan vaarallista olla... ja neuvolassa sanottiin ettei vaarallista!!!