Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen yltiöpäinen harrastaminen.

Vierailija
20.06.2024 |

Onko täällä muita jonka miehet harrastaa tuntikausia useita päiviä viikossa? Onko ok perheelliselle?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin, kunhan hoitaa oman puolikkaansa kotivelvollisuuksista. 

Vierailija
2/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ja meillä se ei ollut ok. Käytiin eron partaalla ja suunniteltiin sen myötä elämä uusiksi. Nyt menee ihan ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan tuntikausia päivässä. Tosin olen sinkkumies. M-57

Vierailija
4/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Esim iltatoimet jää aina minulle näiden harrastusten takia. Ap 

Vierailija
5/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni treenaa kuntosalilla noin 4x viikossa vähintään tunnin kerrallaan. Matkoineen, suihkuineen menee siis noin 8h viikossa tähän harrastukseen. Tästä väännetty monet kerrat. Mielestäni ei ole kohtuullista. 

Vierailija
6/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ok. Mutta luulen että sun pitää etsiä muualta parisuhde, jos sen ajattelit saada. Lapset pärjäävät isona kyllä, pieni tarvitsee usein isääkin. 

Vierailija
7/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tekee näin. Tunnetasolla olemme erkaantuneet toisistamme. Meitä pitää yhdessä muut asiat kuin rakkaus. Kumpikin voimme elää omaa elämäämme avioliitossa. V'tuttaa kuitenkin se, että mies lupasi ja vannoi ennen lasta osallistuvansa tasapuolisesti, mutta valehteli tapansa mukaan. Hän hoitaa yhteistä lastamme ehkä 15% ja minä 85.

Vierailija
8/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette yhdessä, jos elämäntavat eivät sovi yhteen? 

Tämä ei ole kettuilua vaan vilpittömästi kysyn.

Vierailija
9/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies harrastaa, mutta meillä ei ole lapsia, niin on ok. Jos olisi lapsia, niin saisi vähentää harrastamistaan isolla kädellä. 

Vierailija
10/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ok kun otat tasan saman verran vapaata omiin menoihin. Eli jos mies on kolmena iltana viikossa illat poissa niin häivy sinä sitten myös kolmeksi illaksi. Yleensä tässä vaiheessa alkaa valjeta tyhmemmällekkin puolisolle mikä on reilua ja mikä ei. Sitten voidaan keskustella.

Jos sulla ei ole harrastuksia niin lähde kaverille, leffaan tai drinkille yksin.

Vierailija
11/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaminen ei ole ongelma, vaan se jos ei kanna omaa vastuutaan yhteisestä kodista ja ole läsnä perhe-elämässä.

Vierailija
12/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ok edes lapsettomana, erosin exästä tuon takia. Toki ei edes ilmoittanut missä on ja koska, sopimalla ehkä olisi ollut eri asia. 

Vierailija
13/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkaa tuntua että olen itsestäänselvyys. Mies menee omia menojansa kuin sinkut konsanaan, eikä edes kysy onko tämä ok. Koko päivän/viikonlopun kestävät pelireissutkin ovat vain ilmoitusluontoinen asia. Ap

Vierailija
14/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ok kun otat tasan saman verran vapaata omiin menoihin. Eli jos mies on kolmena iltana viikossa illat poissa niin häivy sinä sitten myös kolmeksi illaksi. Yleensä tässä vaiheessa alkaa valjeta tyhmemmällekkin puolisolle mikä on reilua ja mikä ei. Sitten voidaan keskustella.

Jos sulla ei ole harrastuksia niin lähde kaverille, leffaan tai drinkille yksin.

Mies ei kyllä huomaa mitään vaan on luultavasti tyytyväinen kun ei kuulu nalkutusta!

Vierailija
15/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastukset haittaavat perhe-elämää niin sitten siitä on haittaa, aivan sama mikä harrastus. Ja pitää myös huomioida se, että molemmat vanhemmat saavat suht saman verran "omaa aikaa", eli jos toinen harrastaa kolmena iltana viikossa pari tuntia niin toinen saa harrastaa saman verran.

Vierailija
16/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, mutta monet miehet ei sitä tajua. Golf on harrastuksista karsein, yhteen kierrokseen saa matkoineen kulumaan helposti kuusi tuntia. Älkää ottako golfaavaa miestä, jos aiotte perustaa perheen. Kyllähän se katkeroittaa jos arjen pyöritys jää omille harteille. Ja jos otat itsellesi aikaa vastaavan määrän niin perhe ei ole koskaan yhdessä.

Vierailija
17/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on putkiaivoinen tapaus, niin konkretiaa kehiin. Osta perhekalenteri, oikein iso. Sitten sinne neljälle illalle "Matti sali klo 17 - 19". Mies siitä ihan silmällä näkee, että sinulle jää vain kolme iltaa, kun viikosta loppuu päivät kesken. Ja toki on varmaan ihan suoravaa, että viikossa on ainakin yksi ilta, joka vietetään oman perheen kesken kotona.

Ihmetyttää tuollainen itsekkyys.

Vierailija
18/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juuri harrastanut aikoinaan kun tapasimme. Minä sen sijaan harrastin. Lasten myötä oma harrastaminen väheni kunnes loppui kokonaan. Miehen harrastuksen vain lisääntyivät ja nyt harrastaa useita eri lajeja, samaakin lajia monessa eri paikassa. Ap

Vierailija
19/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että monessa esimerkissä ongelma ei ole harrastaminen, vaan se että perhe ei merkitse toiselle mitään.

Pakottamalla tuskin ainakaan tilanne paranee.

Juurisyy sitten toki se itse perheytyminen, joka olisi pitänyt jättää välistä.

Vierailija
20/21 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastukset haittaavat perhe-elämää niin sitten siitä on haittaa, aivan sama mikä harrastus. Ja pitää myös huomioida se, että molemmat vanhemmat saavat suht saman verran "omaa aikaa", eli jos toinen harrastaa kolmena iltana viikossa pari tuntia niin toinen saa harrastaa saman verran.

Ei tämä meillä ainakaan olisi auttanut, sillä minä kaipasin ennen kaikkea perheen yhteistä tai puolisoni kanssa vietettyä aikaa. Mies tulkitsi asian niin, että jos minä olen kotona, niin silloinhan hän voi mennä. 2 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi