Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiset

Vierailija
19.06.2024 |

En ole vanhempiani ja siskoani lukuunottamatta käytännössä ollut missään tekemisissä sukulaisteni kanssa. Muutaman kerran jotain setiä ja tätejä nähnyt jossain hautajaisissa elämäni ainana.

Pitäsikö minun mennä setäni hautajaisiin kun en ole tainnut edes nähdä häntä vuosikymmeen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Vierailija
2/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei ole mennä, mutta voisi olla hyvä tilaisuus tavata muita sukulaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä mennä.  Ihan on vapaaehtoista.  

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta nykynuorille tuntuu toisinaan olevan epäselvyyttä tietyistä tavoista.  Ei hautajaisiin ole mikään pakko mennä vain siksi, että on sukua.  

Jos ei ole ollut missään tekemisissä muutenkaan, niin miksi menisi hautajaisiin?  Ei sitä katsota epäkohteliaisuudeksi.

Voi tietysti mennä, jos itse haluaa.  Onko sinut erityisesti kutsuttu hautajaisiin, vai kuulitko vain muuten jostain, että setäsi on kuollut?

Jos itse saisin kutsun, mutta en haluaisi mennä, laittaisin adressin, enkä muuta.  Mutta ei sekään pakollista ole.

Vierailija
4/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan setäsi hautajaisiin. Tapaat siellä muuta sukuasi ja todennäköisesti vieläpä pidät heistä ja heidän kanssa juttelusta. Jos he eivät ole pitkään aikaan tavanneet sinua niin takuulla ilahtuvat sinun tapaamisesta.  Hautajaiskahvilla jutustelee mukavia. Jos et viihdy, voit aina lähteä hautajaisten jälkeen pois jäämättä muistotilaisuuteen vaikka siellä kyllä pidetään mielenkiintoisia puheita sedästäsi. Sinua saattaa kaduttaa jälkeenpäin, jos et mene. Yksi kokemus lisää kokemuslistaasi eikä se nyt vie kuin yhden päivän elämästäsi.

Vierailija
5/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi hieman viittaa siihen, että et haluaisi mennä. Voi olla hyvä tehdä itsellesi selväksi, mistä haluttomuutesi johtuu. Mitään velvollisuutta mennä ei ole, jos et itse sellaista koe.

Vierailija
6/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi. Vaan sellaisen ihmisen hautajaisiin menen jonka kanssa olen ollut tekemisissä.

Vierailija
7/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu siitä onko kutsuttu.

Kun minun setä kuoli, niin en mennyt hautajaisiin, koska en tiennyt milloin ja missä ne on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi