Kokemuksia kylmäkeskuksista?
Hei!
Kuulisin mieluusti minkälaisia kokemuksia muilla on keittiön kylmäkeskuksista. Lähinnä olen miettinyt sellaista rinnakkaista jääkaappi-pakastinyhdistelmää, jossa jääpalakone. Kehukaa, haukkukaa ja kertokaa kokemuksia!
Kommentit (2)
jääkaappi/kylmiö osuus on aivan mahtava, on tilaa säilyttää ja tykkään kun on korkea ja leveä. Pakastimen osuus on aika pieni, minulla onkin arkkupakastin marjojen ym säilytystä varten. Jääpalakone vie oman tilansa kaapissa, meillä on sellainen sisälle asennettu malli eli ovi täytyy avata jotta jääpaloja saisi. Vie yhden hyllyn verran tilaa. Se mikä on huomionarvoinen asia on se että jääpalakone tarvitsee vesi pisteen...sitä ei meille yhdessäkään liikkeessä mainittu (tyhmiähän ollaan, mutta silloin kun ei tullut mieleen se että jääpalohin tarvitaan vettä) Onneksi se onnistui, meillä kylmiö systeemi on sellaisessa paikassa että mies piikkasi lattiaan reiän ja saatiin kellarin kodinhoitohuoneen kautta vesi putki vedettyä keittiön siivouskaappiin hana on sellainen tiski/pyykkikone mallinen, siitä sitten kylmiöön, hanan voi sulkea kun lähtee pidemmäksi ajaksi pois. Jääpalakone on aivan ehdoton juttu ainakin meidän perheessä, sitä on tullut käytettyä.
Tietysti ilmankin toimeen tulisi....mutta en taida ottaa sitä riskiä =)
Valitettavasti minulla ei ole kokemusta tuollaisesta jääpalakonemallista, mutta vastaan siis kuitenkin, kun ei kukaan muukaan ole vielä kirjoitellut. Meillä on Festivon kylmiö-pakastin yhdistelmä, johon olen tosi tyytyväinen. Kokonaisuus on 120 cm leveä, mutta kylmiön osuus on isompi kuin pakastimen. Meillä on erikseen arkkupakastin marjoille, joten tuo kapeampi malli riittää ' päivittäistavaroiden' pakastamiseen mainiosti.
Kylmiön tilavuus on tosi ihanaa, kun säilytän esim. keittoja kattiloissa enkä viitsisi aina liata muovikippoja keitonjämiä varten. Jonkin verran mehuja yms. tulee säilöttyä myös kylmiöön, vaikka enimmäkseen pakastan ne.
Parasta on kuitenkin nollalokero lihatavaroiden säilytykseen. Ei tarvitse tuskailla säilyvyyden kanssa, kun ainakin kotona on olosuhteet varmasti kunnossa. Myös vihanneslokero on ollut ihan toimiva. Kylmiössä yleensä ilmankosteus on isompi kuin tavallisessa jääkaapissa, joten vihannekset säilyvät paremmin. Korkeampi kosteus saadaan sillä, että kylmäelementti on isompi, joten sitä ei tarvitse jäädyttää pakkaselle asti ja silti jäähdytysteho riittää. Näin ollen kosteutta ei tiivisty ilmasta kylmäelementin pintaan yhtä paljon kuin perinteisessä jääkaapissa ja ilmankosteus jää isommaksi.
Tässä nyt yhden tyytyväisen käyttäjän mielipide. Varmasti muillakin valmistajilla on hyviä ratkaisuja.