Mistä kohdun ulkoinenraskaus johtuu???
Siis olen miettinyt sitä nyt kuukauden verran...
Onneksi omalta osalta tämä rulianssi on ohi.Huomenna käyn viimesen kerran labrassa antamassa verikokeen et nähdään onko raskaushormonit laskenut kokonaan.Viimeviikolla kun kävin tiistaina keskeytyksen jälkeisessä tarkastuksessa,ja siin samalla katotiin se r.hormoni,niin oli tippunu kahdeksaan....eli oli tosi hyvin laskenu.
Nyt sitten ku on ollu aikaa miettiä tätä asiaa,ja surra tää asia pois,niin olen miettiny et mikä voi johtaa siihen että tulee kohdun ulkoinen.Siis miten se siittiö ja munasolu voi hedelmöittyä siel munasarjassa....onko siis kenties hedelmöittyminen tapahtunu liian aikaste...vai mikä ihme.Haluan kaikin mahdollisin tavoin välttää sen että tulis uudestaan kohdun ulkoinen....
Kommentit (4)
munanjohtimissa olevista kiinnikkeistä. Eli hedelmöittynyt munasolu "jää jumiin" eikä pääse etenemään kohtuun asti. Kiinnikkeitä voi aiheuttaa mm. endometrioosi ja synnytyselimiin tehdyt leikkaukset.
tai muualle alapäähän...joten toivon mukaan sit se seuraava raskaus lähtisi menemään ihan normaalisti ja kehittyis kohdussa.
Juu,mie olen tyytyväinen siihen että pääsin niinkin "helpolla"tästä raskaudesta,ku sillon ku se keskeytyspiikki(en muista nimeä) pistettiin,niin lääkärit varoitteli että tulen olemaan tosi kipeä,ja kirjoittivät reseptillä jonku tosi vahvan kipulääkkeen....mut ei mun sitä tarttenu apteekista hakea,eikä kyl syödä mitään muutakaan särkylääkettä koska mulla ei tulli mitään kipuja....ei siis ihan mitään kipuja.Siksi aluksi epäilinki ettei kohdunulkoinen raskaus menny kesken,mutta sitte ku oli se viikko keskeytyksen jälkeen tehtävä tarkastus,niin siinä jo oli niin hyvin lähteny r.hormoni laskuun,ja ultrassakaan ei enää näkyny mitään,et pääsin kyl "helpolla".Tietysti henkiset kivut on pahat.....
siellä. En tiedä.
Itsellä meni kuukausi ennenkuin rhormoni oli alle 10, joten olet onnekas.