Kumpi on törpömpää?
Olet syömässä kaverin kanssa. Sinulle jää kastiketta suupieliin tai poskelle. Ruokaa on vielä jäljellä. Kaveri sitten huomauttaa: "sulla on kastiketta poskella".
Kysymys kuuluu, että onko velvollisuus pyyhkiä suupielet jokaisen suupalan jälkeen kun syö seurassa? vai onko ok syödä rauhassa ja sitten pyyhkiä lopuksi, tai jos itse tajuaa että kastiketta on jäänyt poskiin joku suuri määrä?
Onko ok ja kohteliasta kaverilta huomauttaa tuollaisesta joka syömiskerralla? Vai kuuluuko toiselle antaa ruokarauha ja sitten ehkä voi huomauttaa, jos lähtiessä vielä on kastiketta poskissa?
Kommentit (6)
Työkaverin nenässä roikkuu koko päivän räkäklöntti ja porukka toivoo, että se tippuisi lopulta pois. Minä kyllä aina kerroin asian. Tekee sitten itse, mitä asiassa haluaa. Nyt on tietoinen tilanteesta.
Aikuinen ihminen osaa pyyhkiä naamansa kun on tarvetta.
Jos ketsuppia on vain kulmakarvalinjan alapuolella, en kommentoisi.
Jos on oikeasti vain suupielessä, niin en sanoisi. Jos on oikeasti poskessa niin sanoisin, mutta en ole koskaan tuntenut ketään jolla joka suupalalla sotkeutuisi posket. Silloin en varmaan sanoisi, ajattelisin että ehkä kyseessä on jokin neurologinen koordinaatioon liittyvä ongelma.
Mielipiteitä?