Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ukolla todettiin diabedes, ei suostu lääkitykseen

Vierailija
18.06.2024 |

Mitä tuolle jästi päälle voisi tehdä?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetkin täällä aina ulisee, jos omasta vaimosta käyttää sanaa akka, että puhutpa rumasti kumppanistasi kun akottelet. Joten ap-akka, älä ukottele miestäsi.

Vierailija
82/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lesken eläke kunnossa, entä jos otatte ukolle henkivakuutuksen?

Tuossa kunnossa ei saa henkivakuutusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypissä keskivartalolihavuus on se isoin tekijä. Ei muuta kuin tynnyri pois, niin vaivat helpottavat. Kannattaa alkaa harjoitella pätkäpaastoilua, jos pystyy olemaan vaikka 12 tuntia syömättä niin alkaa tapahtua elimistössä hyödyllisiä asioita.

Se keskivartalolihavuus ei aiheuta diabetesta, pikemminkin päinvastoin. Laihdutus ei vaivoja helpota, vaan syömisten korjaus.

Pätkäpaasto on kuitenkin hyvä apu siinä syömisten korjaamisessa.

Vierailija
84/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitystä ei tarvita, jos tekee elämäntapamuutoksen. Hiilarit minimiin eli tiukalle vhh-dieetille ja asiaa ymmärtävän lääkärin seurantaan! 

Ei välttämättä tarvi vähähiilaristakaan. Minä olen päässyt 2-tyypin diabeteksesta ihan vaan laihduttamalla sairaalloisesta ylipainosta normaalipainon ylärajoille. Syön leipää ja muuta hiilaria edelleen päivittäin.

Eli sairaus on sinulla remissiossa?

Vierailija
85/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on DIAPEDES, ei diabedes

Ei kumpikaan näistä 🤭

Vierailija
86/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pelkkä ruokavaliohoito toimi, niin ongelmia on vielä tiedossa. Monilla kyllä auttaa sekin, ja tauti pysyy kurissa. 

Näin juuri. Sitoutuminen sairaudenhoitoon on aivan keskeistä. 

Vierailija
87/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pelkkä ruokavaliohoito toimi, niin ongelmia on vielä tiedossa. Monilla kyllä auttaa sekin, ja tauti pysyy kurissa. 

Näin juuri. Sitoutuminen sairaudenhoitoon on aivan keskeistä. 

Ruokavalio toimii, jos siihen sitoutuu.

Vierailija
88/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuuko syömään lisäravinteita?

Berberiini (löytyy esim Prismasta) laskee sokereita yhtä tehokkaasti kuin metformiini.

Ja vhh - mitä vähemmän hiilareita, sitä vähemmän heittelee sokerit 

Vierailija
89/94 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kuolla pois.

Tämäpä. Niin kylmältä kuin tämä kuulostaakin, mutta sinun tehtäväsi ei ole paapoa miestäsi terveeksi. Jos hän haluaa kuolla hitaasti ja kivuliaasti niin siitä vaan.

Jatka sinä omaa elämääsi eteenpäin.

Vierailija
90/94 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 vai 2 tyyppi?

2 tyypin voi saada ruokavaliolla kuntoon, 1 tyyppi vie hengen joten katsele uutta ukkoa jos tämä on 

Montako tiedät joilla 1-tyyppi olisi todettu aikuisena? 

Minä olin 27 kun sairastuin 1-tyyppiin. Ei se edes ole niin harvinaista.

Vierailija
91/94 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 3 vuotta sitten 2-tyypin diabeteksen kuriin ilman lääkehoitoa muutamassa kuukaudessa muuttamalla pysyvästi ruokailutottumuksia, ruokailurytmiä ja painoa pudottamalla. Liikunnan lisääminen auttoi painon putoamisessa ja myös painon pitämisessä saavutetuissa lukemissa. Vaikka päätyisi 2-tyypin diabeteksen lääkitykseen, niin sen lisäksi täytyisi joka tapauksessa tehdä muutoksia ruokavalioon, sellaisia ihmepillereitä ei ole jotka yksinään pitäisivät sokeriarvot kurissa. Muutama vuosi saattaa mennä ilman, että hoitaa 2-tyypin diabetestä tai hoitaa sitä erittäin huonosti, mutta sitten alkaa ongelmia tulla ja ne voivat edetä nopeastikin jos tauti on jo tehnyt tuhojaan elimistöön.

Vierailija
92/94 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta tulee leski ennenpitkään, jollei suostu. Sano tämä sille, josko tajuaisi

Vierailija
93/94 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypissä keskivartalolihavuus on se isoin tekijä. Ei muuta kuin tynnyri pois, niin vaivat helpottavat. Kannattaa alkaa harjoitella pätkäpaastoilua, jos pystyy olemaan vaikka 12 tuntia syömättä niin alkaa tapahtua elimistössä hyödyllisiä asioita.

Se keskivartalolihavuus ei aiheuta diabetesta, pikemminkin päinvastoin. Laihdutus ei vaivoja helpota, vaan syömisten korjaus.

Pätkäpaasto on kuitenkin hyvä apu siinä syömisten korjaamisessa.

olen itse keskivartalolihava, ollut aina, mutta diapeteksesta ei tietoakaan. Syön itsemielestäni oikeinkin terveellisesti moneen muuhun verrattuna, liikun kesällä paljon, aamusta iltaan puutarhassa könyten. Talvella ei paljoakaan, koska olen enemmänkin hyötyliikkuja kuin turhantakia hötkyilijä.

Vierailija
94/94 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitystä ei tarvita, jos tekee elämäntapamuutoksen. Hiilarit minimiin eli tiukalle vhh-dieetille ja asiaa ymmärtävän lääkärin seurantaan! 

No ei ainakaan omalla kohdalla onnistunut, joten jospa ei aleta nyt lääkäreiksi täällä. Jotkut selviävät vähällä lääkityksellä, esim. Metforem-tabletit, kun taas toiset tarvitsevat insuliinin. Laihdutin myös normaalipainoiseksi, jo ennen taudin puhkeamista. Kokemusta on. Sukurasite, kaikki meillä sairastavat, niin laihat kuin lihavat, ja terveet ruokailutottumukset on.