*~~~ Tyylilyylit tännepäin:))
Eipäs ollu vielä meidän pinoa laitettu, ja missä te kaikki ootte??
Eilisestä suosta noustu, nyt jo vähän sellanen " perhana" fiilis, että enpä suostu masentumaan enää!!! Kirjotinkin tonne jonnekkin, olisko marrashaaveisiin ett' peruin ovistikku tilauksen, en halua enää niiden koukussa olla. Kun kerta olen tällänen vouhottaja, niin parempi mulle mitä vähemmän mulla stressitekijöitä. Mutta kertokaas nyt mulle se, että kun eilen se täti hyökkäs kipujen kanssa kunnolla niskaan, niin onko eilinen vasta kp1? vai se viime perjantai? koska kyllä mulla sillon perjantaina ihan selkeetä verta tuli, ei mitään tiputteluja, niinkun yleensä... sitten se lauantai ja sunnuntai vaan oli tosi hiljasta... Ei tiiä... kertokaa te! Kiitos.
Kommentit (40)
Mukava kuulla, et priscu ja rimpekin ootte paremmalla tuulella!
Rimpe; Olihan tuo hemppa aikas korkee..Mulla on taas aina ollu ongelmana et se on liian alhainen, ja rautatabuja on saanut vedellä naamaan..
En muista mitä piti viel kommentoida..
Ai nii, Kiti ja Priscu; Mikä chatti se oli mistä puhuitte?
Mulle omaan napaan ei uutta..
olipas meno päivä. Nyt vasta kerkee istahtaa koneelle, tosin ei oikein toi silmä vielä tykkää tästä päätteen katselusta, joten lyhyeksi jää tämäkin sessio...
Kauhee olo, ei mikään meinaa pysyä sisällä ja päätä särkee ja huimaa. En olis uskonu et silmävammasta saa tollasia oireita, tosin äklöolo taitaa olla tulevaa vatsatautia :( autolla ajaminen oli melkosta riskaapeliä kun ei kunnolla pysty silmää auki pitämään, saatte uskoa etten huomenna kyllä rattiin uskaltaudu.
Prisku - sä oot taas valvonnu. Inhottavaa ku ei tk:ssa ymmärretä et ihminen voi kärsiä unettomuudesta :( muistan kyl et oli aikasen vaikeeta saada mitään apua... Mutta kiva kuulla että oot piristymässä :) sisustaminen varmaan vie ajatukset muualle :) munkin pitäis jumpata mutta kun en saa itteeni liikkeelle, saamaton mikä saamaton. Lähettelen taas siulle unihiekkaa - jospa se joskus auttais :)
Rimpe - well come back =D ja tosiaan oon huomanna että netti lisää tietyissä asioissa tuskaa...
Milenna - uusinta pe chatti oli toi meiän juttu - viimeviikkonen uusiks =D
Nyt tää lähtee potee vatsatautia ja päänsärkyä, toivottavasti parenee huomitteeks...
Kiti
(tulipas sekava viesti ku miehen piti välttämättä päästä tossa välissä koneella käväsee...)
tänne ei kummempaa... touhuun kaikkee kivaa, mikä veis luumetta pois. Tai ei pois tartte viedä mut etten ajattele koko ajan sitä. Onnistuu:)))
Kiti: Toivottavasti olo jo parempi! Vatsatauti on onneks aika nopea sairastaa, mutta se on ehdottomasti inhottavin. Tsemppiä!
Priscu: Meillä on niin saman suuntaiset ajatukset.... Taas! Täällä kans kp:n laskeminen on nyt jätetty. En mittaile lämpöjä (paitsi eilen kun ihmetytti tämä olotila), en tikuta ovista enkä tutki nipukkaa. Greippiehua koitan saada alas, kun se edellinen raskaus alkoi juuri siitä greippiehu kierrosta.
(.) Pää on ihan tyhjä kun tänään pitäisi tehdä iso päätös työelämään liittyen. Kädet siis vaivanneet jo jonkin aikaa ja nyt on saikku taas loppumassa. Tekisi mieli sanoa itseni irti, kun nuo kädet ei koskaan tule tuota hommaa kestämään... Maanantaina pitäisi töihin taas mennä, mutta yhtään ei kiinnosta kun viimeistään loppu viikosta kivut palaa ja unet katoaa. Toisaalta viime yönä pyörin pitkiä pätkiä hereillä kun pohdin näitä hiivatin työkuvioita....
Kaikesta sitä stressata pitääkin.
-Rimpe-
Kiti: toivottavasti voit jo paremmin, vatsatauti on veemäisintä mitä tiedän, vetää ihan sängyn pohjalle! koitappa jaksella, ystis:))
Rimpe: Niinpä niin, " mul on sun luonne, mitääs läksit niin kikkelis kokkelis" ... me ollaan soulmadeja, oikeesti!! en ole mäkään oikeesti ees ajatellu mitään kiertopäiviä, tai oviksia tai mitään. Ovistestit roskissa jne... ja PALJON parempi olo. Mä aion luottaa nyt luontoon ja jätän tän päätöksen että tulenko raskaaksi jonkun korkeemman käsiin. Mä vaan elän tavallista elämää, hoidan itseäni henkisesti ja fyysisesti ja nyt jo tuntuu paremmalta :)) tänään meen meikkiostoksille, ja huomenna sit ykköset päälle, ja me mennään namaskaariin ihan kahestaan syömään ja vietetään parisuhteen hoitamis päivä, aivan ihanaa:))) Mikä sun käsissä on mussukka??
Kaikille oikein hyvää viikonloppua, jos en enää käy täällä!! see you:)
Just priscilla
Kiti, parantelemisia sulle! Mahatauti on kyl voimiavievä.
Rimpe; Mikä sun käsissä on? Kuulostaa aika ikävältä kipuilulta:(
Priscilla; Kuulostaapa hyvältä noi sun suunnitelmat:) You go girl!
jep, toimiikin vielä mun suunnitelmat:))
Kiva kuulla!
Pitäs varmaan minunki unohtaa nää kuumeiluhommat, nytkin oon hävittäny jo menkkanikin:O vaikka eipä kyl oikeen jännitäkään..oireita ei oo oikeen mitään, vaan se täti on nyt jääny jonnekin..
No, pitää koittaa taas testiä hommata ja tehä vaikka huomenna tms. jos se tätsy ei tänään tuu..
Miehen kans juteltiin ja hän haluis sit pitää taukoo sen pari kk, ja suostuinkin siihen, kun hän suostu alottaa yritykset aiemmin kuin oli alunperin puhuttu.
Jospa ne ei nyt sit alakkaan ainakaan 9 kk??? tsemppiä kovasti:))
mikä teillä olikaan syynä siihen että pidätte sen parin kk:n tauon?
Miehellä on vaan ajatus, että laps parkaa kiusattais sit koulussa yms. jos ois marras-joulukuussa syntynyt:)
No, lapset osaa kyl olla aika julmia, mut en tiiä meniskö se sit kuitenkaan noin..
Jotenka tammivauvaa sit yrittää jos tästä ei nappaa..
2 mun parasta kaveria+miun äiti on syntyny marraskuussa..ja miehen 2 siskoo joulukuussa kans.
Kun ootin meijän tyttöö anopin toive oli ettei vaan menis toukokuulle, kun sillon on heidän suvussa paljon synttäreitä yms. No, tyttö sit syntyi 27.huhtikuuta, joten eipä paljoo heittäny.
Tais olla jotain lievää ruokamyrkytystä ku ei enää aamusella ollu vatsa kipee ollenkaan. Päätä kyllä särkee huippaa tuon silmän takia, pitäisköhän sitä vielä käydä jossain näyttämässä.
Mäki oon syntynyt loppuvuodesta ja mies kanssa, esikoinen synty sitten tammikuussa :) eikös sen nykyään voi valita kumpana vuonna pistää kouluun ku eihän siinä mikään muu varmaan oo syynä siinä kiusaamisessa ku että on vaan nuorin... pistää vuotta myöhemmin kouluun niin on sitten vanhin =) mä en oo ajatellu tota alkuvuos loppuvuos juttua ollenkaan tulee ku on tullakseen...
Tonne toiseenkin pinoon jo kirjotin, että oireita en aio seurata tulee mitä tulee jos täti hyökkää niin sitten hyökkää, seuraavassa kuussa yritetään uudestaan. Periaatteesa mua ei edes haittais vaikka ei hetimiten tärppäiskään, kesän alussa meikäläinen pukeutuu valkoiseen mekkoon ja ei niin väliks olis se iso maha ;) esikoisesta kuitenki näky jo ihan selvästi rv12
Tänään pitäis siivota oikein urakalla, ei oo vielä joulun jälkeen tullu kunnolla siivottua, laiskuutta iskeny :) pahus ku rupes satelemaan vettä ei oikein viiti viiä mattoja tonne ulos kastumaan. Ja illalla ajattelin sitten kiitokseni ittelleni leiposta jotakin hyvää. On sitten safkattavaa chatin aikaan :)
Rimpen käsi kuulostaa pahalta, mikäs siinä?
Jeps mutta nyt rupeen luuttuumaan että kerkeen jotian ennenku pikkunen herää sotkemaan...
Illalla tavataan Kiti
vai valkoiseen;) tää pukeutu viime vuoden heinäkuussa samanlaiseen valkoiseen, etukäteen ei saa onnitella, ni en onnittele:)
Mäkään en oo yhtään ajatellu tota alkuvuos loppuvuos juttua... tulispa vaan joskus... mul lapset helmikuus, heinäkuus ja lokakuus, minä joulukuus ja mies elokuus...eli hmmmm..... tossahan olis marraskuuks tilaa;))
mun mies tulee kohta töistä, lähetään kauppoihin ja mutsille, palan illalla astialle!
Huh, mikä päänsärky on tän päivän vaivannu! sen siitä liiasta pohtimisesta saa... :)
Milena: Tää oman kehon tarkkailun lopettaminen ja päivien laskemisen unohtaminen on kyllä tosi vapauttavaa! Suosittelen! Tulee jos on tullakseen ja " harjoitukset" silloin kun haluttaa on huomattavasti mukavampaa kuin kalenteri-kuumemittari-kello menetelmä.
Kiti: Toivottavasti olet jo käynyt uudelleen näyttämässä sitä silmää! Silmä kun on kuitenkin aika herkkä vekotin ja tärkeäkin. Hyvä jos olo muutenkin parempi kuin eilen!
Pricku: Ainakin sinä kyselit noista minun räpylöistäni; Niissä on siis rasitusperäistä tulehdusta vähän joka nivelessä. Toisessa kädessä on synnynnäinen vika ja siitä koko homma on saanut alkunsa. Töitä (koulutusta vastaavaa) teen aina puolisen vuotta ja sitten sairastelen jonkin aikaa, kunnes taas työttömyyskassa kutsuu jatkuvien sairaslomien takia. Tänään sitten tein päätöksen että tällä erää saa taas riittää ja kotiin jään ainakin hetkeksi. Laitoinpa myös hakemuksen yhteen todella kiinnostavaan koulutukseen... Saapi nähdä kuinka käy!
Ja ihan yleisesti tuosta korkeasta hempasta: Soittelin eilen siitä tohtorille ja hänen kantansa oli aika selkeä. Tuolla korkealla hempalla voi olla vaikutusta lapsen saannin vaikeuksiin, mutta ennen kuin hemppa on jatkuvasti yli 165 ei asialle tehdä mitään. Ja meidän kohdalla tuskin silloinkaan, kun tenavia on jo kolme...
Tiedä sitten miten tuo on meidän kohdalla vaikuttnut kun v.2000 oli ed. km ja silloin kävin neuvolassa rv9+3 jolloin hB oli 154 ja tuo raskaus todettiin keskeytyneeksi km:noksi niskapoimu-ultrassa. Kuopus sai alkunsa 2001 isohkon leikkauksen jälkeisestä kierrosta ja silloin on hb ollut alhaisempi juuri tuon leikkauksen takia.
Nyt elokuun alussa kävin lekurissa ja silloin hb oli 166, samasta kierrosta tulin raskaaksi ja se siis päättyi jälleen keskeytyneeseen km:noon rv9+1( todettiin muuten tuokin np-ultrassa). No minähän en mitään mistään tiedä....
Tämä Lyylien pino on siitä hyvä että täällä saa olla juuri sellainen sekopää kuin tahtoo, eikä kukaan ihmettele! Kiitos teille ihanaiset naiset!
Nyt lapset tuutumaan ja stressin poistoon! ;)
-Rimpe-
Huomaan, että täällä yksi sun toinen on päättänyt jättää turhat stressit sivuun. Ihan hyvä on ajatus. Minäkin olen tässä miettinyt, että ehkä luonto antaa ihmisille vain sen, mitä ihminen jaksaa kantaa. Ja näin ollen jäisimme yksilapsiseksi perheeksi.
Minä tikutan vielä tämän yhden kerran, mutta en aijo lämpöjä, enkä nipukoita tarkastella.
Rimpe: Saanko udella, mitä työtä teet? Minulla on myös synnynnäinen käsiongelma, enkä kovin raskasta voi ikinä tehdä. Minulle sanottiin lapsena, että hanki kunnon ammatti tai mene rikkaisiin naimisiin- No, kumpaakaan en tehnyt.
Kitille paljon paranemisia.
Jollekin muullekin piti jotain sanomani, mutta nyt en muista.
Mesesessiosta: Menen huomenna töihin, joten en viitsi mukaan tulla. Harmittaa kyllä vähän, teidän kanssa on niin kivaa turista.
tyhjää täynnä :o
Leffa loppu ja tulin kattomaan minkälaista keskustelua täällä ois, mut ei kettään missään...
No mä lähden koisimaan, ukko veti kalsarikännit ja sen höpötyksiä tossa kuunnellu jo muutaman tunnin =D
Ehkä se tajuu kans lähtee nukkuu tosta noukkumasta ku ite meen eestä...
Huomiseen
Kiti
Ohhoh, mihin oli pinoparka painunut:) Mä ajattelin että oon ihan ulkona kaikesta keskustelusta perjantain jälkeen, kun nyt vasta avasin taas koneen, mutta ei, ei mitään:)
Eli onnea tytöt, teillä on selvästi ollut paljon muuta puuhaa viikonloppuna kuin kuumeilu, joten uskon vahvasti että marrasvauvoja on tulossa:)))
Meillä oli tosi kiva viikonloppu ilman lapsia. Perjantaina istuttiin mun vanhemmilla iltaa, eilen oltiin syömässä ja viihteellä oikein kunnolla, tänään mennään reippailee ja vuokrataan leffa.
).( sen verran että en ole ees miettiny mikä kp, ja muitakaan tuntemuksia, tiistaina olis laskureitten mukaan ovis, saa nähä. Ovistestejä on vielä 3 kaapissa, mut en tiiä testaanko... kait mä testaan kun ne kerran siellä on, oon senverran uteliasta sorttia!
eipä muuta, palailen
Prisku - Mukavan kuulonen ja virkistävä viikonloppu ollu sulla, hyvä juttu :)
Omassa olossa ei hurraamista, ei se vatsatauti tai mikä etotus nyt onkoon mihinkään menny vaan rassannu koko viikonlopun. Saa nieleskellä ettei oksenna :( onneks silmä on parantunu niin ei oo päähän sattunu :) varmaan miehen duunista siellä pyörineen vattapöpön mulle tuonu :( Sain mä viikonloppuna kaupassa käytyä ja vauvauinnissa tänä aamuna muuten oonkin sitten melkeen makoillu ja lukenu Paasilinnaa...
Toivottavasti ens viikko sujuu paremmissa merkeissä, ei oikein jaksa etottaa ku joutuu koko viikon olemaan yksin poitsun kanssa, ukko ei oo maisemissa taas vaihteeks...
Vähän sama ku priskulla ei oikein oo tää lyyli kärryillä kp:sta mut jotain 20 taitaa olla menossa. Nyt ei jaksa kirjottaa enempiä, palailen parammilla voimilla.
Su illan jatkoja jos joku tätä lukee =D
Kiti ~20/~30
Siis eihän teidän seuraa voi pien immeinen vastustaa!
Kirjoitin tuonne marraskuisiin jo novellin ja laiskana kopioin sen sellaisenaan tänne..
(.) Täti lähtenyt ja olo hivenen parempi, kun ei jatkuvasti tee kipiää. Mielialat heittelee ihan laidasta laitaan. Alavatsalla on kummia tuntemuksia edelleen, nippailee ja juilii välillä. Nuo nippailut sun muut ovat olleet aiemmin oviksen ja loppukierron tuntemuksia. Väsyttää ja lämmöt on pysyneet ylhäällä (37,3' c). Viluttaa ja hetkittäin on huono olo... Jos täti ei olisi niin kiukkuisesti käynyt kylässä voisin näillä tuntemuksilla kuvitella olevani raskaana... Seko mikä seko... :)
Ja taas totean että tieto lisää tuskaa; sain tiistaina labratuloksia (otettu ihan muista syistä kuin raskautumiseen liittyen) ja kaikki arvot oli ok paitsi hemppa joka oli 157! Toki on hyvä että en ainakaan ole aneeminen, mutta korkea hemppa saattaa vaikeuttaa raskautumista. Kohdun limakalvo (tai siis se " hötö" siinä päällä) saattaa olla liian paksua muniksen kiinnittymiselle. Ja jos kuitenkin munis pääsee kiinnittymään on korkealla hempalla ja toistuvilla km:noilla todettu olevan yhteyttä. Miksi tämä riivattu netti on olemassa!!!
Nyt pitäisi irvistellä tämän aamuinen greippiehu annos alas ja sitten harrastamaan hevosurheilua!
Anteeksi omanapaisuus!
-Rimpe-