Olen kantasuomalaisena miehenä kokenut häiritsevää/asiatonta käytöstä vain kantasuomalaisten osalta
Harvoin olen häiritsevää tai asiantota käytöstä kohdalleni osunut. Mutta silloin kun noin on tapahtunut, niin kyseessä on aina olleet kantasuomalaiset. Esimerkiksi kantasuomalaiset teinit ja lapset ovat joskus kadulla sivuttaessa jotain apinaääniä päästäneet (mikähän siinäkin on, että noin pitää tehdä), ja kantasuomalaisista aikuisista juopuneet, narkit tai muuten vain sekaisin olleet ovat jotain perään joskus ölisseet. Sen sijaan m-muuttajien, ulkomaalaistaustaisten tai ulkomaalaisten osalta en ole koskaan kokenut minkäänlaista häiriökäyttäytymistä itseäni kohtaan. Eikä näytä olevan mitään merkitystä, mistä päin maailmaa kyseinen ulkomaalainen tai ulkomaalaistaustainen henkilö on kotoisin tai mitä uskontoa ja etnisyyttä hän edustaa. Niin aikuiset kuin lapsetkaan eivät ole koskaan häiriköineet minua, olivatpa he sitten länkkäreitä, aasialaisia, afrikkalaisia tai Lähi-idästä.
Joten jos minulta kysyttäisiin, niin todellakin sanoisin kantasuomalaisia huonommin käyttäytyviksi kuin ulkomaalaisia. Eron huomaa jo katsomalla naapurimaihimme Ruotsiin ja Norjaan. Olen varsinkin kesäaikaan nähnyt heitä lapsineen matkailijoina täällä Suomessa, eikä koskaan ole ollut minkäänlaista moitteen sijaa heidän käytöksessään!
Kommentit (6)
Terveisin vihreä, Somaliassa syntynyt, nykyään lähi-itäkeskuksessa Tsadissa.
Ap
Miehiä harvemmin raiscaillaan ja niihin rikoksiin nuo u l k k a r i t ovat erikoistuneet.
Samoin. 9 vuotta koulukiusaamista kantisten taholta, muutaman kerran nyrkistä tuntemattomita kännisiltä. Pari kertaa joutunut kantisjoukon joukkopahoinpitelemäksikin. Työpaikan kusipäät ovat aina kantasuomalaisia. On se vaan kumma juttu.
Helsingissä kokee usein jengien lähestyvän uhkaavasti jos kävelet yksin jossain. Välillä he onnistuvat saamaan uhrinsa, ja näistä ei tiedoteta mitään. Montakin tuttua, jotka ovat joutuneet m a m u j e n pahoinpitelyn ja ryöstön kohteeksi.
koen loiskentelun melko häiritseväksi käytökseksi
Etkä usko poliisin virallisiin tiedotuksiin - miksi muuten?