Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,kun tuota pakkasta tuntuu olevan...

Mies on juuri viemässä esikoista kerhoon ja keskimmäistä päiväkotiin. Isompi tykkää mennä kerhoilemaan ja kun on niin " iso" poika jo :) pienempi huutaa ja itkee aina kun lähdön aika on... menevät kaksi kertaa viikossa puolipäivä-hoitoon päiväkotiin ja nyt olen miettinyt, kun kerta olen itsekkin kotona,että laittaisiko pienemmän vain kerran viikossa hoitoon. Sillä on nyt joku äiti-kausi meneillään ja itsellä on tosi huono omatunto kun väkisin sitä raastan hoitoon. Lisäksi sanoo,että joku tyttö kiusaa häntä siellä, vaikka hoitajat sanovat ettei näin olisi ja että poika on alku-itkun jälkeen vapautunut iloisesti leikkimään ja juttelee kovasti. Itsellä on vain niin paha olla ainaisten itkujen kanssa... kokonaan en voi poikia pois sieltä ottaa,kun kesällä on pakko lähteä töihin ja tuohon lähimpään päiväkotiin on nyt pitkä jono,niin olisi jalka jo " ovenvälissä" .

Joonas oppi viikonlopun aikana kääntymään vatsalleen =)

Iloinen ja nauravainen poika on vaikka oli korvatulehduskin! Yhtään ei korvaansa valitellut, se huomattiin neuvolan 4kk lääkärin tarkastuksessa...

Silmät rähmivät usein ahtaiden kyynelkanavien takia. Niitä sitten ahkerasti pyyhin.

no nyt poika heräsi ekoilta päiväuniltaan..onhan kellokin jo puoli yhdeksän ;)

-tiitiäinen-

Vierailija
2/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Onnin huulihalkio ja pehmeänsuulaenhalkio korjattiin viikko sitten tiistaina. Itse leikkaus sujui hyvin, Onni vietiin saliin ensimmäisenä aamukahdeksalta, mikä oli hyvä kun ei ollut saannut antaa maitoa puolikolmen jälkeen yöllä, leikkauksessa pitää olla vatsa tyhjänä. Olin aika hermona leikkauksen ajan ja sairaalaan palasimme puolen päivän jälkeen, jolloin Onni oli juuri tuotu osastolle heräämöstä. Huuli näytti siistiltä, mitä nyt vähän turvotti, eikä verta ollut esim vaatteissa ollenkaan, mistä minua oli varoiteltu, näky ei siis ollut aivan kamala. Tosin pikkuiseni oli sidottu sänkyyn liiveillä ja käsisidoksin ettei kosketa haavaa tai käänny vatsalleen. Onni nukkui lääketokkurassa (morfiinia) mutta " uikutti" unissaan, mikä oli aika sydäntä särkevää. Silittelin pientä, mutta minun läsnäoloni sai pojan entistä levottomammaksi. Sain pitää poikaa ihan hetken sylissä, jonka jälkeen hoitaja antoi 30ml maitoa, Onnilla oli nestetiputus joten varsinaisesti nälkä ei ollut. Sovimme, että lähden kotiin yöksi koska poika reagoi vahvasti minuun ja nyt oli syytä nukkua. Raskain mielin siitä lähdimme, sydän murtui jättää pieni... Aamulla kun palasimme sairaalaan oli pieni jo reippaana pystyssä, ihan oma aurinkoinen itsensä. Yö oli sujunut rauhallisesti nukkuen eli päätös lähteä kotiin oli aivan oikea. Poika oli joka tapauksessa yön erityistarkkailussa eli en olisi saannut nukutuksi hänen vieressä. Sairaalassa oltiin sunnuntaihin saakka, koska syöminen oli alkuun aika hankalaa kipulääkityksestä huolimatta. En uskaltanut tulla kotiin ennenkuin Onni söi kunnolla ja isommatkin olivat flunssassa, joten kiirettä tartuttamaan vauvaa ei kotiin tosiaan ollut. Itse sain olla yötkin Onnin luona, ihana asia kun pientä ei tarvinnut enää jättää yksin vieraaseen paikkaan. Mieheni oli päivät sairaalassa kun mummi hoiti isommat. Nyt ollaan kotona, syömisessä ei enää ongelmia eli samoissa maitomäärissä mennään kuin ennenleikkausta. Käsisidoksia pitää käytää 2vkoa leikkauksesta ettei sormet mene suuhun ja haava aukea. Onni inhoaa noita sidoksia ja on nyt aika vaikea viihdytettävä kun ei voi pitää lattiallakaan ettei käänny naamalleen.

Sunnuntaista sitten alkoi Onnillakin nenä vuotaa, eilen muuttui tosi sitkeäksi ja poika alkoi yskiä. Viime yö oli tosi levoton, nukui pätkissä ja haroi korvaansa, aamulla huomasin että korvasta on valunut aika pahasti limaa, Onnin korvat putkitettiin leikkauksen yhdessä eli nyt onneksi lima pääsee ulos. Suppoja annetaan vielä jokatapauksessa eli lääkitsee myös korvakipua, mutta iltapäivästä menemme lastenlääkärille, jos saisi antibiootit kun tulehdukselta vaikuttaa ja jotain droppia tuohon repivään yskään. Pelkään että leikkausompeleet suusta aukeaa kun poika niin yskii...

Eli potilaan hoito meillä jatkuu, anoppi otti 4v keskimmäisen pariksi päiväksi luokseen, koska emme voi kuitenkaan ulkoilla tällä viikolla, leikkauksen jälkeen ei voi pakkasessa edes nukuttaa ulkona... pitäisi lauhtua hieman. En jaksa nyt päiväkotiin kuljettaa räkäistä lasta, joten parempi hänen mummolassa kun joku ehtii touhuta hänen kanssaan.

UNILELUG: Onnilla on kaksikin pupuriepua, mutta parhaiten toimii pelkkä rätti naamalla. Jota en nyt uskalla käyttää haavan takia. Taidetaan ottaa unipupu käyttöön kun ensi viikolla päästään eroon käsisidoksista.

PIIAS oi ihanaa, uskallatte jo näin pian neljättä! Nyt jännätään mukana koska plussaat :)

Jahas, johan unet nyt maistuukin, eilen ja toissapäivänä Onni ei nukkunut kuin vartin pätkissä, mikä oli aika rankkaa... Nyt on nukkunut jo tunnin!

Mayella ja Onni 4kk2pvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että kaikki meni teillä noin hienosti! Eikös vaan Onni näytäkin kuin uudelleensyntyneeltä? Ne käsisidokset on kurjat, mutta onneksi niitä ei kovin kauaa tarvitse pitää. Meillä tuo aika meni suht helposti, neiti kun ei vielä silloin kääntyillyt, mutta inhottavaa se silti oli. Toivottavasti yskä ei tosiaan revi niitä tikkejä, harmi et toiselle piti sellainenkin nyt kiusaksi tulla. Mie täällä kovasti teidän puolesta jännäsinkin koko viikon :).

Piias! Voi, mie oon niin iloinen siun puolesta! Itse kovasti haluaisin myös sen neljännen mut ei taida tuo mies todellakaan suostua vaikka kuinka juttelisin mukavia :(. Mut nyt sitten tosiaan jännitetään yhessä siun puolesta, milloin plussaat! :)

Meille ei kuulu mitään uutta, päivät menee entiseen tapaansa. Niin no joo, kävin siellä työmaalla kyselemään, miten nopsaan ottaisivat miut töihin jos mies jää työttömäksi, olisin kuulemma saanut jo iltavuoroon tulla, joten ei hätiä mitiä sillä rintamalla, tosin äidin sydän itkee verta jo pelkästä ajatuksesta et joutuisi lähtemään!

Luka ei enää viihdy näyttöä katsellen, on mentävä leikkimään!

Niina ja Luka

Vierailija
4/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aina silloin tällöin urakalla muutaman viikon jutut ja sitten en ehdikään enää kirjoittaa omia juttuja. Yritänpä nyt kuitenkin, vaikka todennäköisesti poitsu herää uniltaan partsilta juuri, kun pääsen vauhtiin.

Aluksi vaikka poitsun 4 kk mitat, jotka olivat: paino 7800 g ja pituus 68,7 cm. Yläkäyrillä mennään ja pelkällä rintamaidolla. Seurailen tilannetta ja toimin sen mukaan, mutta tavoitteena on kyllä tuo 6 kk täysimetys ja sitten vasta ruvettaisiin maistelemaan muuta.

Päivärytmi on jonkunlainen, mutta vaihtelee edelleen sen mukaan, että käydäänkö asioilla autolla vai kävellen ja onko iltamenoja. Yleisesti ottaen torkut sisällä ovat edelleen lyhyitä ja parvekeunet pidempiä. Kovemmallakin pakkasella nukutaan ulkona. Yleensä heräämme aamulla n. klo 6 ja teemme aamutoimemme ennen kuin koululaiset heräävät. Sitten jos ei ole asioille lähtöä autolla, kävelemme kouluun ja poitsu nukkuu silloin vaunuissa. Jos huvittaa teen samalla pidemmän kävelylenkin, mikä onkin toistaiseksi ainoa kuntoilumuotoni. Tämän jälkeen poika nukkuu vielä vähän aikaa parvekkeella. Loppupäivä onkin sekavampi ¿ unia ja valveillaoloa vaihtelevasti. Yöunet alkavat iltayhdeksän kieppeillä.

Yöt ovat muuttuneet levottomiksi. Jostain syystä aamuyöstä poika aloittaa mahdottoman huitomisen ja veuhtomisen, mihin ei auta tissi, tutti eikä äidin läheisyys. Yritin nukuttaa myös muualla kun vieressäni, kun ajattelin, että poika häiriintyy minun liikehdinnästäni, mutta sillä ei ollut muuta vaikutusta kuin, että jouduin vaivaamaan itseäni enemmän yöllä. Ihan niin kuin Hansuli ja Njoammil myös minä nukun vauva vieressäni ja työnnän tissiä suuhun aina, kun poika heittäytyy rauhattomaksi. Neuvolassa tuntuu typerältä, kun en osaa sanoa, montako kertaa yössä syö, sillä ihan niin kuin Njoammil, en aina edes tajua syöttäneeni, kun se käy niin vaistolla. On se niin helppoa. Paitsi juuri nyt, kun tissikään ei tunnu rauhoittavan. Parina yönä nousin ja otin pojan syliin ja menin sohvalle. Siinä poika nukkui sitten sylissäni kohtuullisen rauhallisesti aamuun saakka. Omat unetkin olivat asennosta huolimatta kohtuullisemmat kuin monena yönä. Yleensä nämä levottomat vaiheet eivät ole ikuisia, joten eiköhän tämä tästä jossain vaiheessa.

Taitojen suhteen meillä ollaan sellaisessa vaiheessa, että kääntyminen masulleen sujuu pienellä avustavalla tuuppaisulla, takaisin kääntyminen sujuu välillä itsekseen. Eilen poitsu alkoi pepustella eli kovasti yrittää pyllyä nostella masullaan ollessaan ja päästä eteenpäin. Luulenkin, että tuo eteenpäin meno tulee meillä ennemmin kuin kääntyminen. Leluja pitelee kovasti ja kaikki tietysti menee suuhun, mutta niin kuin joku sanoi, sekä omat että muiden sormet ovat mieluisin suuhun vietävä. Ja kuolaa riittää, että terkkuja vaan Ioanninalle! Vain istuma-asento kelpaa nykyisin, ei tule kuuloonkaan, että sylissä olisi makuullaan. Ja äänenkäyttö on erityisesti mainittava - ääntä riittää vaikka muille jakaa, kun oikein innostuu kokeilemaan. Äidin ja sisarusten korvat on kovilla.

Vauvakuumeesta: Kyllä se valitettavasti välillä iskee, ei voi mitään. Ja niin kamalaa kun se loppuodotus viimeksi olikin ja se synnytys¿ uh! Vauvakuumeella ei ole kyllä järjen kanssa mitään tekemistä. No, todennäköisesti en enää raskaudu, koska ikää on ja ukkoehdokas ¿haluaa jo elämältä muutakin¿. Ja minä kun luulin, että tämä on sitä elämää¿ Minjuskan kanssa samoja mietin, että jääkö tämä vähän syrjäläiseksi, kun vanhemmat lapset ovat jo 10 ja 8 v. ja he ovat aina olleet niin yhteen hitsautuneita. Taitaa tulla perheen lellikki tästä pojasta, jos jää viimeiseksi.

Painosta: Olen tyytyväinen eli kilot ovat karisseet, mutta jossain vaiheessa täytyisi aloittaa varmaan kiinteytys, kun tuo massu on edelleen vähän " löllyväinen" . Suklaasta en pääse eroon, mutta jollainhan sitä on itseään hellittävä...

fullmoon ja poitsu 4 kk ja risat

Vierailija
5/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuneidille kuuluu hyvää. Pieni flunssan poikanen alkaa hellittää taas vaihteeksi. En muista kirjoitinko jo, että tyttökulta oppi kääntymään viime viikolla 4 kk ja 2 päivää iässä. Juuri edellisenä päivänä oli lääkärineuvola, jossa lääkäri sanoi, että kaikki edellytykset kääntymiseen on ja nyt se on vaan ajan kysymys ja niinhän se lääkärin rohkaisemana meidänkin " pikkuvauva" väänsi itsensä ympäri ja sen jälkeen sitä on tietenkin harrastettu ahkerasti. Tuntuu heti taas isommalta tuo lapsi. Nyt häntä vaan harmittaa, ettei pääse eteenpäin. Jalat kovasti heiluvat mahallaan ja välillä peppukin jo nousee, mutta kun ei liiku niin ei liiku. Saapa nähdä, kestääkö siihen taitoon vielä kuukausiakin, eihän sitä ikinä tiedä.

Minulla sen sijaan on kiusallinen ongelma. Imetys on tehnyt kipeää jo viikon. Äitini on lääkäri ja mieheni sisko kätilöopiskelija ja heitä olen konsultoinut. Molemmat epäilivät viikonloppuna, että rintatulehdusta puskee ja äiti jo antoi antibiootit siltä varalta, että kuume nousee. Kuume ei kuitenkaan nouse, mutta rinta vaan punottaa ja siihen särkee imetyksen aikana ja sen jälkeen. Tosi ikävää! Huomenna menen terveyskeskukseen näyttämään. Epäilen itse, että on joku ihotulehdus, eikä varsinainen rintatulehdus, koska kipu on nimenomaan rinnanpäässä, pakkautunut rinta ei ole ja kuume ei nouse. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mikä on auttanut...? Tilanne on ollut melko samanlainen jo monta päivää. Ei mene kipeämmäksi, mutta ei yhtään helpotakaan. Ja pakko on vaan imettää, vaikka sattuu, ettei maito lopu. Kaikkea sitä lapsen vuoksi kärsii vapaaehtoisesti!

Hansuli ja prinsessa 4 kk ja viikko

Vierailija
6/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAINO on täälläkin jullannu paikallaan ja viime viikonlopun jälkeen huomasin sen kadonneen kilon tuoneen kaverinkin tullessaan tänne meille :( plääh.

Ja Piias: ihanaa! olen vähän kateellinen... meillä kun ei saa miehestä irti mitään järjellistä kommenttia asiaan. Mutta eipä kyllä ole kieltävälläkään kannalla. Katotaan sitten syksyn tullen miten me mennään, koetetaanko vai eikö. Ja on mulla mielessä jonkinlainen takaraja sittenkin, jos ei tule niin ei tässä aleta koko loppuikää yrittelemään vaan sit saa olla.

Nyt täytyy mennä komentamaan tuota eskarilaista siivoamaan huoneensa, yhtä saamaton on ku äitinsä, unohtuu aina jotain muuta touhuamaan. Niinku mieki tähän tietokoneelle ohikulkiessani :)

Minjuska

Vierailija
7/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseessä olla sammas? Se on vauvan suussa ja/tai äidin nännissä pesivä sienitulehdus, joka aiheuttaa usein kuvailemiasi kipuja, lisäksi voi olla valkoista katetta nännissä tai vauvan suussa. Hoitona esim. puolukka- tai sitruunamehu tai jos ei auta kotikonmstit niin lääkkeitäkin on. Käy lukaisemassa imetystukilistan sivuilta tai jostain muualta lisätietoja! Toivottavasti vaiva paranee, inhottavaa joutua imettämään kivun kanssa!

Vierailija
8/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammas tai hiivatulehdus vois olla kyseessä (ystävälläni oli juuri jälkimmäinen). Hiivaan on ainakin hoitona antibioottikuuri. Toivotaan, että syy selviää pian!

Ja muille kiitos toivotteluista :) Oma veikkaukseni on, että plussaa odottelemme vielä kauan, mutta elämä voi yllättää.. Ja tiedä, miten elimistö suhtautuu hormonaalisen ehkäisyn poisjättöön, vaikkei varsinaisia menkkoja kuuluiskaan.. Kellään kokemusta???

Pöh, ei tuo Ilona nukahtanutkaan.. Moikat!

-piias-

Vierailija
9/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Juu, riina tuossa vieressä sängyllä " sätkyilee" , joten pikaisesti kirjoitan muutaman jutun..

Mayella.. Kivaa että leikkaus sujui hyvin, jospa pienokainen parantuisi pian köhästään.

UNILELUGALLUP.. Meillä Riinalla on myös sellainen pupuriepu, minkä kanssa neiti tykkää nujuta. Lisäksi hänellä on sellainen Ainun ensipupu ja pikkukaveri, joita myös tykkää hipeltää unta odotellessa.

Juu, pakkaset yhä täällä Ylä-Savossa jatkuu, tänään aamulla oli -32 ja kovin on mittarissa korkeat lukemat pysyneet..siis hieman on lauhtunut, mutta ei niin paljon että olisi voinut ulos lähteä.

Mutta nyt neiti hermostuu, joten toisella kertaa lisää.. Ai niin, piias:lle onnea yritykseen, ihana juttu! :)

terkuin snoopy77 & Riina 4kk

Vierailija
10/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun viimein tuli talvi, jotenkin kiva ulkoillakin kun on kunnolla pakkasta =) Pikkuneitikin on nukkunut vaunuissa vaikka eilenkin oli melkein -20 astetta, olen pukenut hyvin ja vuorannut vaunut ja lämmin neiti sieltä tuli ylös kun heräs. Sisällä meidän typy ei nuku kuin vajaan tunnin unosia.

Muutenpa meille ei mitään ihmeempiä kuulu. Typy ei ole vielä kääntynyt vaikka yritys on kova, varmaan se tässä tapahtuu minä päivänä hyvänsä. Mahaltaan kyllä pyörähtää takaisin selälleen useinkin. Leluja syödään suurella innolla ja isosiskon seuraaminen on tosi kivaa.

Mullakin on painonpudotus meneillään. Välillä meinaa olla motivaatio ongelmia mutta sitten kun taas katsoo peiliin, muistaa et jätämpä sittenkin tuon keksin kahvin kanssa syömättä. Muutenkin olen yrittänyt vähän keventää meidän perheen ruokavaliota, saa nähdä kuinka käy. Nyt reilussa viikossa on tippunut pari kiloa ja toivottavasti sama meno jatkuu. Liikunnalle ei meinaa oikein löytyä aikaa noiden kahden pikkuneidin kanssa, mutta kävelyllä olen koittanut käydä useamman kerran viikossa.

Mayellalle ja Onnille jaksamista paranemiseen. Piiasille kans onnea raskautumisyrityksissä. Meidän vauvatilanne saa nyt vähän aikaa olla tässä, ei millään jaksais edes ajatella kolmatta tässä vaiheessa. Kaveri just kertoi et odottaa toista lasta joten saa nähdä alkaako vauvakuume jossain vaiheessa vaivaamaan =)

No mutta taidampa lähtä touhuaan jotain ennen kuin tytöt herää. Oikein mukavia talvisia päiviä kaikille keijuille!

Terkuin Heann ja pikkuneidit 1 v 8 kk ja 4,5 kk

Vierailija
11/25 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käytiin ja korvatulehdushan se sitten olikin. Antibiootit ja korvatipat nyt viikon ajan plus kipulääkkeitä jatketaan, epäilyttää vaan kun niitä on annettu jo 8päivän ajan putkeen... että kauan voi antaa vielä turvallisesti. Lääkäriltä kysyin (lastenlääkäri yksityisellä) mutta hän vain ihmettelei miksi ylipäätään antaisin vielä lääkettä. Eikä sitten mitään kun sanoin, että ihan kipua ajattelin lääkitä *syvä huokaus*

RANTSU juu, suu näyttää kovin vieraalta ja nenä ei ole enää vino. Kyllä tuon vielä omaksi pojaksi tunnistaa. Huuli on vielä vähän turpea, joten innolla odotetaan millaiseksi suu sitten muodostuu.

SNOOPY hurjat pakkaset!!! Täällä ei ole kuin -10C mutten saa vielä tällä viikolla Onnia ulkona nukuttaa ja nyt en taitaisi uskaltaakaan kun on kipeä.

Mayella ja Onni *unillaan*

Vierailija
12/25 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piias: Onnea raskautumiseen! Minulla myös jännät paikat...pitäisi kohta tehdä raskaustesti, mutta nyt ajankohta ei voisi olla huonompi! Neljäs lapsi juuri nyt ei vain oikein sovi..taloa pitäisi alkaa rakentamaan niin lainan maksut hirvittää jo kolmenkin lapsen kanssa. Toisaalta...olisi se kuitenkin IHANAA ;)

Tämä olisi kyllä puhdas vahinko.... unohdin ottaa muutamana peräkkäisenä viikkona e-pillereitä enemmän kuin kolme!!!

Ei nuo pillereiden muistamiset oikin mulle sovi ;)

Pakkasta on täällä Lahden suunnallakin sen verran, ettei lasten kanssa voi pihalle mennä. Isommat hyppivät jo seinille..mitähän puuhaa niille keksis?

Mutta nyt on taas mentävä, ruokaa tekemään nälkäisille pienille suille.

-tiitiäinen-

Vierailija
13/25 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kuukausi vaan vaihtui, ja mun uuden vuoden lupaus piti.. Lupasin olla syömättä karkkia tammikuussa, ja näin myös tein. Ei ollut mikään suuri lupaus sinänsä, mutta olen kyllä kova karkkia syömään ja joulun aikaan se villiintyi täysin :) Niinpä ajattelin olla tammikuun karkkilakossa ja katsoa samalla, että kuinka se vaikuttaa painoon.. =)

Noh, painoa tippui n.1-1,5kg ja varmaan olis enemmänkin, jos olisin vielä luopunut kahvileivistä, mutta eihän sitä nyt kaikesta ;)

Olen siis seurannut mielenkiinnolla teidän muiden painonpudotusprojekteja, itse olen 166cm ja tällähetkellä painan 65kg, joten tavoite olisi joskus tulevaisuudessa painaa se 58kg, mitä olin ennen tätä raskautta.. Mutta siihen varmasti menee aikaa, nimittäin ajattelin aloittaa kunnon painopudotuksen sitten kun lopetan imettämisen. toki yritän syödä terveellisesti ja välttää noita herkkuja, hih! Hyväksi liikuntamuodoksi olen kokenut kuntonyrkkeilyn, jota olis tarkoitus jatkaa sitten kun alan painoa pudottaa. Se laji kyllä tekee tosi hyvää niska-hartia seudulle, ja edellisen raskauden jälkeen kun aloitin kuntonyrkkeilyn, niin paino lähti reippaasti, puoleen vuoteen sain sen 10kg pois, myös ruokavalion vaihdoin rasvattomiin/kevyt-tuotteisiin..joita kyl nykyäänkin syön. Mutta suosittelen tuota kuntonyrkkeilyä muillekin.

Ja säästä vielä, siitä kun on ollut mulla tapana mainita :) nyt täällä pakkasta vain -15 ja lunta hiljalleen hipsii, ajattelin lähteä muksujen kanssa ulkoilee, ihanan " lämmintä" eiliseen verrattuna =)

Vaan nyt tarttee lähteä jotain ruokaa kehittelee lapsille, isommille siis.. Riina tankkas tuossä äsken ja ottaa nyt pienet unet, herää kohta, sit uusi tankkaus ja ulos nukkuu..

Hauskaa alkanutta helmikuuta syyskeijuille!!

snoopy77 & Riina 4kk

Vierailija
14/25 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Syyskeijut, tosi pitkästä aikaa pinoudun. Olen kyllä käynyt lueskelemassa viestejä, mut sit ei enää ehdi kirjoittaa omia kuulumisia. Mayellalle ja Onnille terkut, oli kiva kuulla, että halkiokorjaus meni loppu viimein tosi hyvin, vaikka pitikin olla erossa pienestä! Ja tsemppiä korvatulehduksen kanssa. Piia S:lle tsemppiä raskautumiseen, aika rohkeita ootte!

Meillä Pyry voi mainiosti, emme ole olleet kipeinä. Tänään mies ilmoitti, että jää kotiin, kun tuli flunssa, tuossa se juuri heräsi... Toivottavasti hän ei tartuta meihin samaa räkätautia. Pyryllä oli 4 kk:n kontrolli Kätilöopistolla sen rankan syntymän vuoksi, nyt oli kaikki kunnossa joten normaali neuvolaseuranta jatkossa. Ja tiistaina kävimme sit 4½ kk:n neuvolassa, paino oli 8140 g, pituus 66,6 cm, pipo 42,6 cm. Eli +1:n käyrillä mennään.

Kiinteitä on syöty nyt 3½ viikkoa, on maisteltu perunaa, porkkanaa, bataattia, maissia ja luumua. Tänään ajattelin antaa päärynää. Aika äkkiä kasvaa ne ruokamäärät, nyt Pyry syö lounaalla jo 3 jääpalakuutiota ja illalla hedelmäsosetta 1/3-purkillisen. Noh, ihan joka päivä ei mene se kaikki alas... Ja muuten siis tissiä. Pullo on taas ihan out, ja meillä olisi yhdet pippalot tiedossa, jolloin poika pitäisi saada hoitoon... Olemme nyt joka päivä treenanneet sen pullon kanssa. Jännää on se, että kun tarjoaa pelkkää pulloa, ei huoli millään, mutta sit kun antaa ensin hieman tissiä ja vaihtaa sit äkkiä pulloon niin maito (oli se sitten omaa pumpattua maitoa tai Tuttelia) meneekin pullosta alas. Mies ajatteli pitää " pullokoulua" joku päivä niin, että minä lähden pois kotoa ja sit he saavat taistella tosissaan niin kauan, että pullo kelpaa, kun tulee tarpeeksi nälkä. Saas nähdä missä oven takana mä kyykistelen valmiina tissin kanssa...

No nyt en jaarittele enempää, menen hoivaamaan tuota miespoloakin!

Mukavaa helmikuuta!

Toivottelee

Rizzu & Pyry 4½ kk

Vierailija
15/25 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti vielä kommentoida, että mullakin pientä painonpudotusyritystä, olen nyt noin kilon kevyempi kuin raskaaksi tullessa, mutta vielä kun saisi muutaman kilon pois, pääsisi alle 70:n.

Ja meillä Pyry ei liioin ole vielä kääntynyt kuin pari kertaa vahingossa sängyllä tissin perässä. Hän kyllä osaisi (eli kun laitan kyljelleen, hän kiepsahtaa mahalleen tosi hyvin ja osaa ottaa käden pois mahan alta) mutta hän ei hoksaa asiaa. Treeniä treeniä!

T. Rizzu

Vierailija
16/25 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan sairasteltu tällä viikolla, poikakin sai tietty nuhan. Rassukka ei oikein innostu edes tissistä, kun on hankala hengittää syödessä...Tarvii oikein pitää huolta, että saa tarpeeksi nestettä.

Muuten kaikki ennallaan, kääntyilty on jo verrattain pitkään. Saas nähdä, missä vaiheessa aletaan etenemään ryömien. Kenenkäs pikakiitäjä olikin jo lähtenyt liikkelle - ei nyt tule nimi mieleen?

Meillä ukkeli nostaa kovasti pyllyä, mutta etuosaa ei ymmärrä liikuttaa. Samoin varaa kovasti jo ranteisiinsa, eli lattialla kurkottelee kovasti yläkroppa ilmassa jotta näkisi paremmin isosiskon touhut.

Jaa, nyt taisikin jo herätä. Nuhanenä on nukkunut nyt huonosti sekä ulkona että sisällä. Ääh.

Palaamisiin.

t. kuonokas

PS: Painonpudottaja UNOHTI punnita itsensä ma. Ehkä alitajuista itsesuojelua....?

Vierailija
17/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni Gallub sosiden syöjille: kuinka usen päivässä lapsenne syövät soseita? Itse annan peruna-porkkana sosetta puolilta päivin ja lisäksi illalla porkkanavelliä. Päärynää,persikkaa ja ruusunmarjaakin ollaan maisteltu.

Nyt Joonakselle on ilmestynyt pieniä punaisia pilkkuja iholle ja posket punoittavat.Mietinki,että mikä noista mössöistä on tämän aiheuttanut vai onkohan vain jotain muuta?

Mies lähti isompien poikien kanssa katsomaan rallia pihalle. Menevät ihan meidän talon ohi =) ei tarvitse omalta pihalta poistua niitä katsomaan!

Kävin toissapäivänä Joonaksen kanssa päivystyksessä ja sai korvatulehdukseen tippoja. Keskimmäisen kanssa on kierrettä ja korvat on putkitettu ja risat poistettu, toivon todella ettei Joonas saisi korvista riesaa!!! Vanhin lapsista on terve aina, lukuunottamatta atopiaa.

Ihanan rauhallista! Kahvia juon ja vauveli jutustelee vieressä =)

Vähän tuo taitaa haiskahtaa....suuntaan siis pyllypyykille..

-tiitiäinen ja Joonas 4kk 9 vrk

Vierailija
18/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh,kiireinen viikko alkaa olla takana päin. Anneli sairasteli kolmen päivän kuumetaudin, jonka jälkeen tyttö tuli täyteen punaisia pilkkuja! Jokin kumma virus se oli, tuli ja meni onneksi aika kivuttomasti.

Meilläkin tuli muutama päivä sitten tuo 4kk täyteen. Kävimme myös lääkäri-setää tapaamassa. Tuoreet mitat ovat 69cm ja 8450gr. Jatkamme tissittelemällä edelleen, kun hyvin tuo näyttää kasvavan. Meillä ei edelleenkään käännytä, mutta edellispäivänä saimme kokea hauskan yllärin, kun Anneli alkoi nauraa rätkättää ääneen isoveljen hyppimiselle! Yöllä herätään aika monta kertaa, en ole laskenut, mutta varmaan 4-5 kertaa, ihan vaan lusuttamaan, ei nälkään syömään. Olen vähän neuvoton tämän asian kanssa, kun tuttia ei huoli, silittely ei auta ja kaiken lisäksi nukumme kaikki samassa huoneessa, joten isoveljen heräämistäkin, elimeteliä, tulis vältellä. Aika hereesti tuppaan tisua tarjolle, vaikka Anneli omassa sängyssä nukkuukin.

Uniriepua meillä ei ole käytössä,eikä unileluakaan.Olen harsoa muutaman kerran yrittänyt kasvoille laittaa, mutta vauva vaan ärsyyntyy.

Painorintamalla ei muutosta. Olen käynyt salilla 4kertaa viikossa, mutta nuo herkuttelut eioikein pysy aisoissa.

Nyt haiskahtaa tuo esikoinen aika pahalle, joten pyllypesullemars!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Terkuin Ioannina, Anneli 4kk4päivää ja isoveli 1v11kk

Täytyy hattua nostaa teille vauva-kuumeisille! Tämä mamma on ihan poikki näiden kahdenkin kanssa. Päätimme juuri aloittaa pikkuhiljaa tarhailua esikoisen kanssa. Jos vaikka kolmena päivänä viikossa, kolmen tunnin ajan. Alkaa pikku-herra (2v) olla uhmaa täynnä ja leikkikaveria vailla ja totuuden nimissä äidin pinna alkaa olla välillä aika tiukassa. Jospa se siitä helppottaisi!

Vierailija
19/25 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitin poitsu kääntyi nyt sitten ihan itse masulleen eilen oikein urakalla ja useamman kerran. On siis 4 kk 1 vk. Kivaa, paitsi että nyt pitää vahtia ettei kumauta päätään takaisin kääntyessään.

Tänään on tissuteltu tunnin parin välein. Kasvatellaan ilmeisesti maitomäärää tai sitten on vaan tissi hyvin kelvannut lohdutukseksi johonkin muuhun vaivaan, koska poika on ollut aika levoton. Vai olisiko tuo ikä vain sellainen, koska minun pitäisi olla koko ajan keksimässä jotain viihdykettä. Jos alan omiin puuhiin, alkaa ääni kovenemaan ja kovenemaan kunnes korvani eivät enää kestä ja on pakko ottaa poitsu syliin. Tiedä häntä. Vähän rasittava vaihe menossa, kun poika kuitenkin jo painaa eikä häntä jaksaisi kanniskella koko ajan eikä selkäkään oikein kestä. Ja pitäisihän sitä kaikenlaisia kotitöitäkin välillä tehdä. Vali, vali. Sanonpa silti, että on tämä ihanaa. Kun en enää pikkuista uskonut saavani, niin kaikki epämukavuudet tuntuvat siedettäviltä.

Että semmoista fullmoonilta tänään...

Vierailija
20/25 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annelilla on varmaankin ollut vauvarokko. Eli kolmen päivän (korkea) kuume ja sitten tulevat punaiset pilkut. Eivät kutise tms. Meijän pojalla oli se 6kk iässä.

Oih, kyseinen poika täytti eilen 5!!! Niin se aika kuluu.

-piias-