^^^^Lokahaaveet-ti 30.1^^^^
Kommentit (36)
Aattele, että näin vanhaks munkin piti elää, että opin tietämään mistä johtuu usein vaivaava pieni lämmönnousu josta olin aina ihan varma, että voi voi.. olen tulossa taas kipeäksi.. ;D
Saati jostain limoista, napukoiden tarkkailusta ja muusta. On mulla kyllä jääny pahasti väliin nuo ihmisen lisääntymisestä kertovat biologian tunnit.. tai sitten mun ollessa koulussa vuonna yks ja kaks niistä ei vielä kerrottukaan mitään... :o)
Nyt vasta tän kolmosen kuumeilun aikana on mulle selvinny nääkin asiat.. Ihme juttu, että mulla on jo kaks lasta! =D
k@tk@! Älä välitä. Eihän nuo merkkien tarkkailut oo mitenkään välttämättömiä. Hyvähän se vaan on ettei ota niistä ylimäärästä stressiä, koska kyllä mä sen myönnän, että toiset voi näistä stressata vaikka itse en sitä niin koe.
Kyllä me ymmärretään! =)
Ja sehän täällä vauviksella onkin mukavaa, kun meitä on niin moneen junaan!
´
Oma ( . ) tai lähinnä napukka...
Omituista.. Siis limoja riittää ja napukka on edelleen auki.. Mitähän ihmettä tää nyt sit tarkottaa. Laskisko huonoks vai hyväks merkiks.
En kyllä muista, että ois ennen oviksen jälkeen unohtunu napukka auki.. omituista todellakin..
piipaa kp 17/28 dpo 4 yk 18
jospa se nyt olisi piipukan vuoro olla raskautunut??? peukutan!!!!
Tuosta napukasta tuli mieleen,että entäs kun limoja tullut jo useampi päivä ja masua nippailee mut napukka vain pysyy lujasti kiinni.Kun yleensä minulla ihan selkeesti oviksen aikaan napukka avoin,niin nyt vaikka kuinka kokeilen niin se on vaan itsepäisesti kiinni. No jospa se juutas vielä tohtis itsensä aukaista.
Tari! Hmm.. Siis millä testillä se haamujen haamu tänään tuli? Oliko se aconin r-testi? Eikös sulla ollu melko niukat menkat? Mites lämmöt, laskivatko ne? Sori, jos oot jo kertonu, mut mä en tuossa hetkeen käyny palstalla niin on varmaan menny ohi.
ootko ihan satavarma viime kierron oviksesta eli milloin se oli?
Mä kun niin mielelläni lähtisin povaamaan sulle menkkojen sijaan kiinnittymisvuotoa, tuo flunssakin kuulostaa hyvältä. Jos sun ovis oiskin ollu viime kierrossa myöhemmin?
Ja aconin raskaustestiin ei tule punaista ellei hcg:tä pissasta löydy, joten????
Joo aconilla se haamu tuli nyt ja sit oli sellainen tilanne tässä välissä,että ennen vuotoa siis kärsin kamalista maha krampeista,jolloin sit myöskin alkoi tuo vuoto ja kävin sit veritestissä joka näytti plussaa,mut oli niin alhainen että sanottiin keskenmenoksi olikohan se hormoni määrä jotain 17.4 . Eli plussalla mut alhainen. Ei hajuakaan milloin olis ollut varmasti se edellis kierron ovis. napukka oli avoin silloin kp 7- 12 välisen ajan aivan tuntuvasti.Saas nyt nähdä mitä tästä tulee.
Kun aikaisessa km:ssä on kuitenkin niin vähän tuota hormoonia, että ei sen pitäs kyllä enää noin monen päivän jälkeen testissä näkyä.
Paitsi, jos kyseessä on keskeytynyt km ja kaikki ei olekkaan tullut ulos tai sitten todellakin mitä parhain lopputulos eli raskaus on jatkunut.
Koska, jos on käynyt tuo ikävämpi vaihtoehto voi olla huonoin lopputulos vielä kohtutulehdus. Sitä en todellakaan sulle toivois enkä soisi, mutta joku syy tuohon haamuun pitäs kyllä löytää.
Tsemppiä ja toviotaan parasta!
Piti kaivaa tuo hcg taulukko esiin.
eli jos sulla ois ollu max 3 viikkoa hedelmöityksestä niin ei sen hormonitason tarvis olla yhtään sen korkeempi kuin mitä sulla oli ainakaan tämän mukaan sillonkun verikoe tehtiin.
HCG-hormoni
Human Chorionic Gonadotropin (HCG) eli istukkahormoni. Sitä alkaa erittyä raskauden alusta lähtien, ja juuri sitä raskaustesteillä etsitään virtsasta tai verestä.
HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies. Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
Kun tuntuu nyt siltä että se napukka rupeaiski pikku hiljalleen itseensä raottelemaan,ei ole vielä avoin mut selvästi päivän aikana pehmentynyt ja tuntuu sillain et ulkopuolelta jo törröttää auki mut ei ihan sisään asti vielä...Jos joku saa nyt selvää tästä sepostuksesta.
Miulla on tosiaan clomit käytössä ja viikko sitten ultrattiin ja toisella puolella oli 2 munista ja toisella puolella kystan alla jumissa 1 munis. Lämmöt nousi päivää ennekuin aloitin luget ja ne menee nyt ekaa kiertoa. Ottaa kaaliin tämä epätietoisuus kun ei viitsisi käyttää kalliita lääkkeitä jotka sottaa ihan kauheasti jos mitään toivoa ei ole mutta ei viitsi olla käyttämättäkään koska sitten ei ainankaan ole toivoa. No pitää vaan odottaa reilu viikko ja sittenhän se näkee. Mites tietääkö kukaan tuleeko täti jos käyttää lugeja vai pitääkö ne lopettaa jos testi negaa että täti tulisi?
Kiitos kaikille
Pepsi kp 17/28 dpo??? Yk 11
Pepsi! Saisitko soitettua sun gynelle? Musta kyllä tuntus, aika todennäköseltä, että oot ovuloinu, jos lämpö nousi ennenkuin alotit luget, mutta jos se kystan alla jumissa oleva on se jota kroppa yrittää vielä irrottaa. Gyne osais siihen vastata.
Mä huomasin, että luget saattaa viivästyttää tätiä, mutta ei ainakaan mun kohdalla estäneet tulemasta. Itse kyllä lopetan, kun tarpeeks monta negaa on tullu testattua. Siis sit kun oon aivan varma, että toivoa ei ole.
Kun soitin sinne gynelle eilen ja kysyin asiasta niin sanoi että jos ovistesti näyttää vaan plussaa päivästä toiseen niin tod. näköisesti jäänyt kesken koko ovis, en tajunnut sanoa lämmöistä mitään. No Jatkan nyt lugeja ja sittenhän se ensi viikolla nähdään ei siinä auta jossittelut. Toivotaan parasta että edes joku olisi irronnut sillä tuntuu toivottomalta ajatella että tulisi hukkakuukausi kun niitä on ollut jo 10
nyt oon jo ihan sekasin mitä aatella.. parasta olis ku ei aattelis mitään. tänään on monta kertaa nippassu masusta sillai et kerran jo ääneen sanoin auts anoppilassa ruokapöydässä... joten vaikka en raskaana olis, jotain mul on. esim joku tulehdus tai jotain, koska ei mua tällee oo ikinä ennen sattunu vähän väliä masuun tässä vaiheessa kiertoo.
outo väsykohtaus taas tänään iski autossa kun kotia oltiin tulossa. meinasin nukahtaa 10 min matkan aikana. ja hei, mä en koskaan nuku autossa! enkä paljo muuallakaan. pärjään niin vähällä unella.
ja tissitkin kyllä on kipeet. ainakaan en oo aiemmin huomannu et olis ollu esim ennen menkkoja. voihan olla että ne on ollu mut en oo huomannu koska en oo tarkkaillu.
ja noita lämpöjä en oo sännöllisesti tosiaan mittaillu, kuhan välillä kokeillu. mut tiedän vain et mulla normaalilämpö alhainen. aikalailla tasan 36. just lueskelin päiväkirjaa tytön odotusajalta ja silloin on ollu lämmöt selkeesti kohollaan jo tässä vaiheessa kiertoa. yli 37 iltaisin ja aamuisinkin siinä lähellä. olo ollut flunssainen. limoista en oo mitään laittanu ylös mut muistaisin et runsasta oli. nyt olen kuiva kuin autiomaa.
pitäis kai lopettaa tää turha tutkiminen ja luulotautisuus, mut se on niin kivaa... vaikkakin stressaavaa...
sannuska
Omassa navassa ei uutta, nippailee ja alaselkää jomottelee..Rinnat on kans kipeet edelleen, mut voipihan ne olla ilman mitään raskauttakin..
Sannuskalle plussaonnea, hyvältä ainakin oireet kuulostaa:)
Ja tietty muillekin plussasäteitä~~~~
(Hyvähän niitä on lähettää, kun ite en oo plussaa lähelläkään..no,jospa ne auttais teitä kuitenki:) )
Öitä, nyt on pakko lähtee nukkuu..
Milenna kp 30/30-32
Joskos tällekin päivälle jotain yrittäis kirjoittaa, vaikka tuo esikko juuri heräs päikyiltä ja huutelee tuolla...
Mä oon kyl välillä ihan pihalla näistä teidän kirjoituksista! Mä en tajuu!!! Siis noista tikutteluista, lämmöistä yms. Siis tiedän kyl että ne olis hyödyks, mutta kun mua ei vaan jostain syystä kiehdo koko ajatus alkaa käyttämään mitään tollasta... No, oon vissiin vähän omalaatunen... Koittakaa ymmärtää...
Mä tässä just mietin että nyt tai seuraavassa kierrossa vois tärpätä, tai sitten pitää pitää taukoo, miehellä kun on joulukuussa kolmikymppiset, ja en haluis niitä viettää viimisillään tai laitoksella... Mutta voipi olla etten ees tuu raskaaksi ilman noita hormoonihoitoja...
Mutta tulipas taas tosi omaanapaomaanapaa... Mutta koitan kyl täs pikkuhiljaa tutustua ja kommentoida noita juttuja.
katka