Puhelin liimautunut puolison käteen, millä sen saa irti?
Puhelin kädessä vilkkaan lapsen perässä juostessa, iltasatua lukiessa, 5 metrin matka autolle kävellessä, kaupassa käydessä, yhdessä keskustellessa ja lista jatkuu. Jos saan hänet irti puhelimesta, menee koneelle istumaan. Jos saan pois koneelta, puhelin ilmestyy käteen. Lapsetkin sanovat, että iskältä on turha pyytää mitään, kun ei se kuitenkaan kuule. Jos tämän yrittää ottaa puheeksi, mies suuttuu. Tuloksena iso riita ja mikään ei muutu. Omasta mielestään ongelmaa ei ole.
Kommentit (24)
Kokeile upottaa käsi kylmään veteen ja pidä siellä noin kymmenen minuuttia. Jos ei auta, liruta ruokaöljyä käden ja puhelimen väliin. Tepsii varmasti!
Riippuu siitä mitä tekee puhelimella, jos tekstaa koko ajan kavereille, kysyisin, olisiko välillä perheen kanssa, mutta ei aikuista voi käskeä.
Tässä ei auta muuta kuin kauhuelokuvista tuttu ratkaisu, käsi täytyy irrottaa muusta ruumiista käyttämällä kirvestä, moottorisahaa jne.
Isä on hylännyt perheensä. Ei halua olla sun ja lasten kanssa enää. Ehkä uusi suhdekin jo tulilla, mutta ei viitsi itse viedä eroa eteenpäin, koska nauttii arjen palveluista.
Ei auta kuin ero, joka kannattaa ottaa ennemmin kuin myöhemmin, niin lapset säästyy pahemmilta hylkäämisen kokemuksilta.
Totta on, ettei minun seura kiinnosta. Ennen on kuitenkin huolehtinut lapsista todella hyvin! Menossa on pitkä stressaava jakso töissä. Kuinka kauan tätä pitää ymmärtää? En usko, että uutta suhdetta on tulilla, hän ei mitenkään peittele puhelinta ja katselee sieltä lähinnä työjuttuja ja hassuja videoita. Kaikki on toki mahdollista.
Ota uus mies. Otat omaan käteen....
Vierailija kirjoitti:
Isä on hylännyt perheensä. Ei halua olla sun ja lasten kanssa enää. Ehkä uusi suhdekin jo tulilla, mutta ei viitsi itse viedä eroa eteenpäin, koska nauttii arjen palveluista.
Ei auta kuin ero, joka kannattaa ottaa ennemmin kuin myöhemmin, niin lapset säästyy pahemmilta hylkäämisen kokemuksilta.
Tai sitten on vaan aivan täysin addiktoitunut puhelimeensa, kuten 85 % ihmisistä nykyään. Ja sokea addiktiolleen, kuten suuri osa addikteista. Ei tuossa auta kuin vakava keskustelu, jos sekään.
Muutama napakka luufemma kumpaankin silmään.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, ettei minun seura kiinnosta. Ennen on kuitenkin huolehtinut lapsista todella hyvin! Menossa on pitkä stressaava jakso töissä. Kuinka kauan tätä pitää ymmärtää? En usko, että uutta suhdetta on tulilla, hän ei mitenkään peittele puhelinta ja katselee sieltä lähinnä työjuttuja ja hassuja videoita. Kaikki on toki mahdollista.
Ehkä on töistään niin väsynyt ettei jaksa olla kotona läsnä? Itse väsyn helposti töissä enkä aina jaksaisi töiden jälkeen muuta kuin katsoa sohvalla puhelinta tai sarjoja. En jaksaisi kuunnella miestäkään, vaikka hänestä tykkään eikä hänellä ole kuormittavat jutut. Onneksi lapsia ei ole, tuskin jaksaisin heitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on vaan aivan täysin addiktoitunut puhelimeensa, kuten 85 % ihmisistä nykyään. Ja sokea addiktiolleen, kuten suuri osa addikteista. Ei tuossa auta kuin vakava keskustelu, jos sekään.
Lasten/teinien puhelimenkäyttöä ei kukaan rajoita, koska perheen aikuiset ovat yhtä lailla addiktoituneita. Millä perustelet lapselle, ettei älypuhelinta voi käyttää koko ajan, jos itse on ollut puhelin kourassa koko lapsen elämän? Sekopäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on töistään niin väsynyt ettei jaksa olla kotona läsnä? Itse väsyn helposti töissä enkä aina jaksaisi töiden jälkeen muuta kuin katsoa sohvalla puhelinta tai sarjoja. En jaksaisi kuunnella miestäkään, vaikka hänestä tykkään eikä hänellä ole kuormittavat jutut. Onneksi lapsia ei ole, tuskin jaksaisin heitäkään.
Ap tässä. Olen itsekin väsynyt, mutta ne lapset nyt ovat olemassa, joten koen velvollisuudekseni ja ilokseni viettää aikaa heidän kanssaan. Jos olen uupunut, minua ei auta kukaan. Kissavideoita ehdin katsoa, kun lapset nukkuvat. Mies ei itse yritä mitenkään parantaa tilannetta töissä. Minä en kuulemma ymmärrä, kun työni luonne on erilainen.
Tämä on ikävä ilmiö. Kannattaa välillä pitää todellakin ns "älyvapaa" päiviä.
Puhelimissa on myös asetukset mistä näkee kauanko ruutu on päällä per vrk.
Itse seurustelin konsanaan erään naisen kanssa kelle puhelin oli henki ja elämä. Se oli todella rasittavaa. Elokuvaa sarjaa katsoessakin heti puhelin kourassa jos esim mainos tulee.
Mutta teidän myös meitä miehiä kelle puhelin on kaikki kaikessa. Ilmiö johtuu tasan siitä että puhelinta voi käyttää monipuolisesti nykyään eikä se ole enää pitkään aikaan ollut vain puhumista ja testaamista varten.
Itse käytän kyllä päivittäin mm sähköpostit , pankki asioinnit YouTube yms. Mutta silti maltilla.
Tarkoituksen mukaisesti pidän taukoja puhelimesta.
Tottakait sitä välillä uppoutuu siihen puhelimeen itsekkin varsinkin jos luen mielenkiintoista artikkelia tai tutkin jotain asiaa. Paljon helpompi nettikäytössö kuin se että köynnistäisi PC sitä varten. Kyseessä kuitenkin kädessä pidettävä laite.
Se on tämä nykyaikainen some kulttuuri. Ei mistään muusta ole kyse. Näkee ilmiön parhaiten facebookissa, toiset päivittää joka ikisen päivän aikana tekemänsä asian faceen.
Mielestäni järjetöntä ja tämä sometus alkaa heti kun silmät saa auki.
Itse eläkkeellä ja puhelin on käytössä vain jos todellakin tarvitsen sitä. En koskaan ota puhelinta käteen vain mennäkseni nettiin surffaamaan.
Lisäksi sammutan koko puhelimen yleensä 22 aikaan ja avaan vasta 05-06 uudelleen. Moni ei tiedä mutta se tekee hyvää puhelimelle. Koska kyseessä on kädessä pidettävä "viihdekeskus" korvaa kameran korvaa kannettavan itsellä siis.
Jeffrey Dahmer-dokkarin mukaan rautasahalla olkapäästä, kyynärtaipeesta tai ranteesta. Myös moottorisaha tyyliin Ed Gein toimii.
(Netflix: Hirviöt)
Huonoon mieheen auttaa yksi konsti: kierrättäminen. Te siedätte ihan liikaa liian kauan aikaa. Lopettakaa se.
Tyypillä ei järki päätä pakota.