Kuinka hyvin tiedätte mikä on aseksuaalisuus?
Monilla ihmisillä on väärinkäsityksiä ja harhaluuloja aseksuaalisuudesta koska aseksuaalisuus ei ole helppoa ymmärtää. Tällä videolla esitellään ja käydään läpi yleisimmät väärinkäsitykset ja harhaluulot aseksuaalisuudesta:
Jos teillä on jotain kysyttävää aseksuaalisuuteen liittyen niin kysykää, olen täällä sitä varten klo 12 asti.
Kommentit (32)
Nämä asiat aseksuaalit haluavat että teistä jokaisen teitävän heidän Ace suuntautumisestaan:
Vierailija kirjoitti:
ICD-10 diagnoosi F52.0.
Seksuaalinen haluttomuus.
Tässä häiriössä on keskeistä seksuaalisen halukkuuden puute, joka ei ole seurausta muista seksuaalisten toimintojen vaikeuksista.
Diagnoosi asetetaan vain, jos seksuaalisesta haluttomuudesta on henkilölle haittaa. Aseksuaaliin se ei päde.
Tuttu. Keksin itse nimetä/määritellä termin jo n. vuonna 93 ennen kuin siitä oli kuultukaan/puhuttukaan!
Vi..... tämä nykymaailma kun jokaisen pitää avautua. Ihan sama mikä olet, ei todellakaan kiinnosta ketään.
Onko tälle palstalle pakko tunkea politiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sen verran, mitä minun tarvitsee tietää. Jokaisen seksuaalisuus on henkilökohtainen asia, enkä tee mitään sillä tiedolla, onko vaikka joku naapuri tai työkaveri aseksuaali. Hienoa, jos jokainen tuntee omat mieltymyksensä ja pystyy elämään itselleen sopivaa elämää.
Entä jos on petofiili tjs.?
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalisuus on parannusta ja hoitoa vaativa sairaus, ICD-10-tautiluokituksessa diagnoosi F52.0. Se ei ole mikään oikea seksuaalinen suuntautuminen kuten vaikkapa heterodeksuus tai homoseksuaalisuus.
Homoseksuaalisuus ei myöskään ole mikään suuntaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä seksuaalisuus on se että aina kun tulee 10 vuotta lisää himot kasvaa? Eli teininä teki mieli joka päivä ja riitti yksi masturbointi kerta. 20 vuotiaan vaadittiin 2 kertaa ja nyt 30 vuotiaana vaaditaan 3 kertaa.
Se ei ole seksuaalisuus vaan addiktio. Itsetyydytys vapauttaa mielihyvähirmoneja.
Entä jos en saa siitä mielihyvää sen erityisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa oli viisaampi, kun tajusi sen että on parempi ettei kaikista asioista puhu ääneen.
Oli vähemmän riitelyä ja rasismia
Ei pidä pakottaa ketään ymmärtämään omia tuntemuksia ei sellainen tuottaminen auta ketään.
Itse olen FTM ja aseksuaali, mutta en siitä huutele .
Oliko he viisaampia vai omasiko he vain paremmat käytöstavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ICD-10 diagnoosi F52.0.
Seksuaalinen haluttomuus.
Tässä häiriössä on keskeistä seksuaalisen halukkuuden puute, joka ei ole seurausta muista seksuaalisten toimintojen vaikeuksista.
Diagnoosi asetetaan vain, jos seksuaalisesta haluttomuudesta on henkilölle haittaa. Aseksuaaliin se ei päde.
Erikoista kun on monia mielisairauksia mistä ei ole itse sairaalle mitään haittaa vaan ympäristölle. Joten silloin kyseessä ei ole sairaus?
Taas yksi ja turha uusi labeli lisää. Hankkikaa hoitoa.