Tanskan viranomaiset vetivät Etelä-Korealaisia nuudeleita myynnistä
Tanskan viranomaiset vetivät Suomessakin myytäviä Etelä-Korealaisia nuudeleita pois myynnistä korkeiden kapsaisiinipitoisuuksien vuoksi. Liika kapsaisiini voi aiheuttaa myrkytyksen.
Kommentit (11)
Ihan hyviä nuudeleita on nuo, vähän tulisia mutta sellaisenahan niitä myydäänkin
Korealaisia, olivat varmaan pussitettuja nuudeleita.
turhaan vedetään pois markkinoilta. Ovat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä nuudeleita on nuo, vähän tulisia mutta sellaisenahan niitä myydäänkin
Vähän tulisia? :D Ne normaalitulisetkin on ihan helvetin tulisia.
Pitäisi olla eteläkorealaisia. Eivätkä kotimaiset potut
ole Suomalaisia. oow-M
Mä söin kerran pari haarukallista tuota 2x hottia, ja siihen ei oltu edes laitettu koko maustepussia, ehkä 1/3 siitä. Saihan ne maistiaiset syötyä mutta polte kesti suussa kauan joten ajattelin että hyvä ettei tarvi syödä enempää. Kestän normaalisti tulisuutta erittäin hyvin, mutta tästä olin kuullut että on todella tymäkkää kamaa - ja niinhän se oli.
No, tuntia myöhemmin olin asioilla, kun yhtäkkiä alkoi vatsaa vääntää aivan infernaalisesti. Siis se kipu oli todella kauhea ja muutaman minuutin päästä tajusin että jotain on tulossa myös toisesta päästä ulos. Ja niin myös kävin, onneksi kerkesin kauppakeskuksen vessaan ja tunnelma oli kuin kolonoskopiaan valmistautuvalla :O. En ole koskaan reagoinut mihinkään tuliseen ruokaan noin enkä varsinkaan noin nopeasti. Luojan kiitos olin jossain missä vessaan pääsi, muuten olisi käynyt todella hullusti.
Eli EI KIITOS noille 3x -nuudeleille...
Lukutaidosta taas kiinni. Täällä meilläpäin ruoat ei maistu miltään niin jo heidän normitulinen on meille yleensä liikaa, puhumattakaan 2-3x tulisista.
Omaa typeryyttä.
Mikähän sitten on liian paljon? Jokuhan kuoli syötyään maailman tulisimman sipsin.
Maku ja hajuaisti ollu flunssan takia pois jo useemman viikon. Ostin saman lafkan tulista SamYang Buldak Hot Chicken Flavour Sauce -kastiketta Lidlistä ja kippasin sitä ruokaan aimo annoksen. Maistoin vähän jotain ja söin ison lautasellisen. Ei vuotanu silmät, eikä muitakaan tyypillisiä reflexejä. En maistanu poltetta tai mitään. Teen nyt varmuudeks kuitenkin maitokaakaon jälkiruuaks, kun kaikki väittää et on tulista. En haluu sydänpysähdystä, enkä vatsakipua enää tähän.
https://www.bbc.com/news/articles/cy00gk0kr82o