Teetkö mökki olosuhteissa valmiista kakkupohjasta kakun vai miten?
Itse olen joko ostanut valmiin kakun tai sitten tehnyt valmiista kakkupohjasta. On mökillä uuni, mutta en ole sitä käyttänyt.
Kommentit (16)
Leipoisin pohjan mukaan. Piirakan teen mökillä alusta mutta kakkupohjaa varten en jaksa ottaa mukaan kaikkia välineitä.
Tällä ohjeella oon nyt tehnyt monena vuonna.https://www.bellatable.fi/reseptit/juhannuskakku
Pohja siis tulee paloista. Ja on nopea tehdä.
Kiitos vastauksista ja hyvää kesää! t.ap
Etkö voi kysyä suoraan Mökiltä? Kai hän tietää sen paremmin kuin vauvapalstalaiset.
Normaalisti tehdään kakkupohja. Meillä mökillä sama varustus kuin kotitalossakin.
Tilaan leipomosta kakun koska se maksaisi vain 10 euroa vähemmän jos itse tekee. Mökilläni ei ole niin isoa keittiötä että viitsii alkaa vääntää kakkua.
Ostan valmispohjan, johon mansikoita ja kermavaahtoa. Raparperipiirakkaa teen pellillisen. Mulla on helppo ja hyvä resepti.
En käytä valmistuotteita koskaan missään olosuhteissa. Teen mökillä kakkupohjan, jos on uuni ja teen silti vaikkei ole uuniakaan.
Ostan kääretortun kaupasta. Mökillä tuunaan siivut kermavaahdolla ja marjoilla.
Opiskelen yhdyssanojen oikeinkirjoituksen, sillä pärjää jo pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
En käytä valmistuotteita koskaan missään olosuhteissa. Teen mökillä kakkupohjan, jos on uuni ja teen silti vaikkei ole uuniakaan.
Niissä valmiissa kakkupohjissa on mahtavat säilöntäaineet, kun ne ei homehdu sitten millään. Makukin on tosi outo.
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle. Onko tähän aloitukseen jotain mielipidettä sinulla?
Valmispohjasta koska meidän mökillä ei ole sähköä.
Mielestäni kakkupohjan teko ei vaadi erityisesti hermoja eikä aikaa, joten väsään sen itse. Siihen tarvittava arsenaali jauhoja, munia ja sokeria löytyy muutenkin mökiltä.
Hyvä vaahto ja nopeasti, syntyy kun erottaa munista valkuaiset ja keltuaiset ja vatkaa käsin vispilällä eka valkuaiset vaahdoksi ja lisää sekaan pikkuhiljaa vatkaten sokerin ja keltuaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle. Onko tähän aloitukseen jotain mielipidettä sinulla?
On, opettele kirjoittamaan, kiitos! Ei se ole vaikeaa, vaikka tyhmä oletkin, voit oppia, kun oikein yrität.
Varmaan käyttäisin valmispohjaa. (Ei oo mökkiä, niin vaikea varmaksi sanoa :D )