Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla niin että jollakin lapsella kestovaipat eivät vaan toimi?

Vierailija
29.01.2007 |

Meillä erittäin hoikka ja sirorakenteinen kohta 1,5v tytär, erittäin liikkuvainen ja vilkas. Olen hänelle kokeillut jos jonkinlaisia kestoja, ja AINA ne vuotavat alta aikayksikön. Siis pissat ja kakat tulevat jostain välistä " yli" vaikka kuinka on oikean kokoiset vaipat. Mikään kestovaippa ei ole istunut niin tiiviisti hänelle ettei vuotoja olisi tullut. Olen kokeillut Bambino Mion taittovaippoja imuna ja Fuzzin ja Ronjan taskuvaippoja, Bumpyn kuoria... Mikään ei oikein toimi.

Ja jatkuvasti kannan huonoa omaatuntoa siitä kun olisi noita kestovaippojakin ja silti käytän kertiksiä.. mutta ei ole kivaa kun vaatteet kastuvat hetkessä kestoilla :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko koittanut vaikka napakoita villahousuja siihen vaippapaketin päälle?

Vierailija
2/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä esim. Myllymuksujen sivuilla ja tilaa kokeiluun merinovillikset ja Iisi-vaippa. Me ollaan tykätty näistä eniten eikä noiden vaippojen hintakaan ihan päätä huimaava ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nuo Fuzzit ja Ronjat on vuotaneet reisien kohdalta, vyötäröltä ovat olleet tiukalla kyllä mutta lapsella niin hoikat reidet että millään ei saa tiiviiksi niin etteikö vuotaisi. Ja kilojen mukaan on hyvinkin oikean kokoinen vaippa! Mitäköhän nyt sitten tekisin?

En viitsisi enää paljoa rahaa laittaa noihin kestovaippoihin kun niihin on mennyt jo aika paljon, ostin Ronjat uutena.

Vierailija
4/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsityöihmiselle että kestovaipat voi myös ommella itse(halvallakin!)

jolloin vaippaa pystyy muokkaamaan oman lapsen mallin mukaiseksi. Ohjeita löytyy mm. käsityölehdistä

Vierailija
5/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan vastataan, että kokeile vielä sitä ja tätä ja tuota. Jaa-a. Kyllä mun mielestä on ihan kohtuullista, että jossain menee raja, jos mikään ei käy, vaikka monenlaista on jo kokeiltu.

t. eräs jolla ei ole ollut ongelmia kestovaippojen kanssa

Vierailija
6/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

käsityöihmiselle että kestovaipat voi myös ommella itse(halvallakin!)

jolloin vaippaa pystyy muokkaamaan oman lapsen mallin mukaiseksi. Ohjeita löytyy mm. käsityölehdistä

mä kyllä tiedän että niin voisi tehdä, mutta kun en tippaakaan ole käsityöihminen :/

ap

Vierailija
7/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi meidän hoikalle lapselle loistavasti, Fuzzit falskasivat reisistä vaikka olivat kireimmillä säädöillä.

Vierailija
8/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletko käynyt lukemassa käyttäjäkokemuksia vaiposita Kestovaippainfossa?

Siellä on vaippateitokanta jossa on kaikki Suomessa myytävät kestovaipat käyttäjäkommentteineen :)

P. S Fuzzi ei ole meidän suosikki ensinkään, ei nepeillä mitään saa säädettyä, pitää olla tarrallinen vaippa. Ja suosittelen teille sisävaippaa ja villahousuja ;) Esim. Igu*Lee

http: //www. kestovaippainfo. fi/

http: //igulee. fi

Vierailija
9/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä vaipat sopivat hoikkareitiselle.

Ja omat sopimattomat myyntiin ja kokeilet jotain muuta merkkiä.

Itse tykkään igu*leen sisävaipoista meidän hoikkajalkaisella. Sit villahousut (esim. ruskovilla käy hoikille jaloille) tai esim. Bumpyn kuori kiristettynä hieman vinottain et jalkaaukot pienenee. Kokeilemalla löytää sopivat säädöt.

Myös fuzzeja saa säädettyä kireemmälle reisistä vetämällä etukappaleen päitä ylöspäin (kun napit on kiinni) ja sit selkäänpäin.

Vaikea selittää...

Vierailija
10/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan hoikkelitytöillä on Fuzzyt toimineet hyvin. Imuja on kolme kerrosta yöksi, eli esim. mikroinsert, Joebunz (hamppuimu) ja flanelli kolminkerroin tai omatekemä froteeimu nelinkertainen. Ihan ehkä pari kertaa vuotanut kun pissaa tullut paljon. Ja vaikka paketista tulee paksu niin voi sinne yöksi laittaa vaikka vielä neljännen imun ;)

Päivällä ollut 2-3 imua riippuen imujen paksuudesta, päiväkäyttöön ohuimpia, pehmeimpiä ja muotoutuvimpia mutta imukykyisiä esim. mikronisert + Joebunz

Myös kun laittaa vaipan niin haaruvälistä vaippaa kannattaa " tumpata" enempi reisiä ylös haaruväliin kuin että levittäisi vaippaa alaspäin reittä ja levittäen. Vaikea selittää ;)

Ja kestojahan pitää vaihtaa hiukan useammin kuin kertiksiä. Meidän tyypillistä vaihtoväliä en enää varmaksi muista kun tyttö jo oppinut kuivaksi, mutta muistelen että n. parin tunnin välein kait vaihdeltiin.

Lyhyenvaihtovälin vaippoina hyvällä menestyksellä käytin myös Bumpyn yökuorta + harsovaippaa. Piti tosi hyvin yhdet pissat mutta pitää vaihtaa pian pissan jälkeen, meillä tarkoitti muistaakseni n. tuntia.

Kestot on erittäin hyviä kuivaksiopetteluvaiheessa. Harsossa kun ei ole pintakuivuutta niin lapsi tietää pissanneensa ja ylipäätään pottaharjoittelussa kun kertiksiä kuluisi enemmän kun normaalisti, niin kestoja voi vaihdella huolettomasti.

Älä suotta tunne huonoa omaatuntoa jollei kestoilu suju odotusten mukaisesti. Itse olin kuopuksella heittää kestoilla vesilintua kun aluksi ei tuntunut mikään onnistuvan. Sitkeän opettelun jälkeen löysimme yhteisen sävelen ;) Eli kun taasen jaksat niin kokeile josko sopivat kuoret + imut + vaihtoväli + potatusväli jo löytyisivät ;)

Vierailija
11/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä on tyttö 2v. jo kuiva (yökuivakin) niin edelleen käytän yövaippaa ihan vain varmuuden vuoksi vaikkei se kastukkaan. Ja Fuzzyssa jalan nepparit on edelleen toiseksipienimmällä säädöllä.

Esim. Bumpyssä voi vaatteiden kastuminen johtua myös juuri tästä imujen vähyydestä jolloin johtaa kosteuden automaattisesti kanteista vaatteeseen (näin meillä kävi välillä jollei huomannut riittävän aikaisin vaihtaa). Ja kyllä se Fuzzykin varmaan vuotaa jollei ole imua joka sen pissan ottaisi vastaan.

Vierailija
12/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ostamaan ja myymään nettikirppareilta erilaisia vaippoja ja kokeilemaan. Rahaa ei mene paljoa jos myy hyväkuntoiset vaipat eteen päin. Vaivaa toki saa jonkin verran nähdä, mutta mitäpä sitä ei tekisi ympäristönsä hyväksi :)..

Vierailija
13/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmiina:

Lyhyenvaihtovälin vaippoina hyvällä menestyksellä käytin myös Bumpyn yökuorta + harsovaippaa. Piti tosi hyvin yhdet pissat mutta pitää vaihtaa pian pissan jälkeen, meillä tarkoitti muistaakseni n. tuntia.

Heh, luin tekstini uudestaan ja pieni selvennys lienee paikallaan. En siis tarkoita että vaippa vaihdettiin tunnin kuluttua pissaamisesta, vaan että tätä vaippa saattoi pitää yleensä n. tunnin kuivana kunnes pissasi ;)

Vierailija
14/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaipantekijöiltä saa tilattua juuri sellaisen vaipan kuin haluaa, eli tilaa esimerkiksi M-kokoinen vaippa S-koon reisikuminauhoilla :)

Vierailija
15/16 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pullea vauva eikä hänelle mahdu " kilojen mukaan oikeat vaipat" päälle ollenkaan. Sun kannattais varmaan kokeilla pienempää vaippaa.

Huutonetistä voi hankkia kokeiluvaippoja edullisesti. Itse olen sieltä huutanut ison pinon erilaisia vaippoja ja sopivat mallit ja systeemit olen löytänyt kohtuullisen helposti.

Meillä vuoti kertikset, ihan kaikki mallit. Eri kokoisiakin kokeiltiin kun luultiin että jos on vaippa liian pieni tai suuri, mutta aina oli kakkaa kainaloihin asti :(

Onnea sopivan vaipan metsästykseen :)

Vierailija:

Ja kilojen mukaan on hyvinkin oikean kokoinen vaippa! Mitäköhän nyt sitten tekisin?

En viitsisi enää paljoa rahaa laittaa noihin kestovaippoihin kun niihin on mennyt jo aika paljon, ostin Ronjat uutena.

Vierailija
16/16 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat aika isokokoisia, joten kilorajoja ei kannata tuijottaa liian tarkkaan. Ne saa aika hyvin reidestä tiukalle. Yöllä ei olla kyllä kokeiltu niitä vaan pidetty päivisin vaan. Yöllä villahousut ovat olleet hyvät kuoret.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän