Kuka maksaa BESTMANIN vuokra-asun häissä?
Hääparin toivomuksesta mieheni, siis bestmanin, pitää pukeutua frakkiin. Kuka maksaa sellaisen vuokran? Hääpari ei erikseen sanonut, että " me maksamme sen" tms.
Meidän häissä bestman pukeutui pyynnöstämme frakkiin, ja me maksoimme sen vuokran.
" KUULUUKO" hääparin siis maksaa bestmanin puvun vuokra vai meidän? Onko jompi kumpi " hyvän maun" tms. mukaista?
Kommentit (9)
Laittakoot vaikka minihameen jos haluaa.
Valitsemassasi lauserakenteessa tulisi olla sanamuoto " laittakoon" ei " laittakoot" , jos viittaa yhteen henkilöön. Senkin törppö!
Tosin itse ollessani kaasona maksoin pukuvuokran, kampauksen ja meikin+lahja.
Ei kovin mukavaa....
Muuten ovat kyllä aika pönttöjä, anteeksi vaan.
Jos hääpari toivoo niin sitten he maksavat. Myös me tehtiin näin kun toivottiin bestmanille perinneasua.
Sanoimme, että siisti puku riittää, mutta he halusivat kaikki samanlaiset frakit. Jos olisin vaatinut frakkeja niin olisin ne myös maksanut!
Meillä kaverit vaativat frakkia miehelleni ja maksoivat sen kyllä, mutta samalla edellyttivät (sanomattaan) että minä pukeudun myös sen mukaisesti (jos miehellä on frakki, en minä voi laittaa esim. housupukua). Koska minulla ei ollut pitkää iltapukua, jouduin sellaisen ostamaan. Kova lasku opiskelijalleparille kun on samalla maksettavana matkat hääpaikkakunnalle, yöpyminen, polttarit, häälahjat...
ihan perus suomalaisella on jos sitä ei ole aiemmin / usein tarvitse. Kyllä hääparin se pitäisi tietää ja osata myös budjetoida sen mukaan.