Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteisen vieminen takaisin pankkiin

Vierailija
11.06.2024 |

Nostin jokin aika sitten pankista 10.000 € käteistä auton ostoon ulkomailta. Auto ei kuitenkaan ollutkaan sellainen kuin piti ja kauppoja ei syntynyt. Alkaako pankki nikottelemaan jos vien tuon saman summan takaisin. Ottavatko mukisematta vastaan? Onko jollain kokemusta asiasta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viet samaan pankkiin, kerrot vain ajankohdan, milloin olet sen nostanut niin se asia on helppo tarkistaa.

Vierailija
2/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska näkevät sen aiemman  nostosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ongelma tuossa nyt olisi? Sun rahoja ne on jotka nostit, miksi et voisi tallettaa takaisin tilillesi? Tuleeko tässä joku rahanpesulaki vastaan vai?

Vierailija
4/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilevät, että kävit pesemässä rahat välillä ja yrität tallettaa pestyjä rahoja. Soittavat poliisit. Tämä on varma tieto, olen töissä pankissa siivoojana.

Vierailija
5/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ongelma tuossa nyt olisi? Sun rahoja ne on jotka nostit, miksi et voisi tallettaa takaisin tilillesi? Tuleeko tässä joku rahanpesulaki vastaan vai?

No just tuo rahanpesu tuli mieleen, että onko siinä jotain sellaista ettei kuitenkaan onnistu, en ole siihen perehtynyt sen tarkemmin. Mun näkövinkkelistä asiassa ei mitään ongelmaa olekaan, mutta tietäähän nuo pankit miten tarkkoja ovat.

Pitänee kysellä pankista suoraan, ajattelin jos täällä joku on tehnyt saman liikkeen, niin tietäis vähän etukäteen.

Vierailija
6/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että on ongelma. Me myytiin koti ja ostettiin edullisempi niillä myynti rahoilla ilman lainaa. Käteistä ei tietysti käytetty mutta ennen kauppoja piti tehdä selvitys rahojen alkuperästä. Eri pankkien välillä ei tieto kulje,josta rahojen alkuperän olisivat saaneet tietää 

Vierailija
7/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa siitä joutua tentattavaksi, vaikka normaalijärjellä ajatellen asiassa ei ole mitään epäselvää.

Vierailija
8/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoivat sinulle väärää rahaa ja eivät kelpuuta sitä enää takaisin. Tililtäsi kyllä lähti tuo 10k.

Vierailija
9/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilevät, että kävit pesemässä rahat välillä ja yrität tallettaa pestyjä rahoja. Soittavat poliisit. Tämä on varma tieto, olen töissä pankissa siivoojana.

Raha kestää huonosti pesua. Olen töissä kiinalaisessa pesulassa.

Vierailija
10/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just tuo rahanpesu tuli mieleen, että onko siinä jotain sellaista ettei kuitenkaan onnistu, en ole siihen perehtynyt sen tarkemmin. Mun näkövinkkelistä asiassa ei mitään ongelmaa olekaan, mutta tietäähän nuo pankit miten tarkkoja ovat.

Pitänee kysellä pankista suoraan, ajattelin jos täällä joku on tehnyt saman liikkeen, niin tietäis vähän etukäteen.

Tajuatko yhtään mitä rahanpesu ees tarkottaa? Et vissiin :D

Vierailija
11/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pankeista on tullut kuin joku viranomaistaho, jonne pelottaa mennä? Aina on joku sääntö mihin vetoavat etteivät voi tehdä jotain. 

Tai rankaisevat jostain ja epäilevät rikosta. Ei kiva.

Vierailija
12/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla laki voimassa, että yli 500 euron summaa tallettaessa pitää kertoa rahojen alkuperä. Ja tämä on harmaan talouden kitkemiseksi ja just sen rahan pesun takia.

Kymppitonnia jos käteisenä aikoo tallettaa, niin pitää varmaan olla joku dokumentti , mistä raha on tullut.

Vie samaan pankkiin, josta olet sen nostanut, tai näytä tiliote, josta nosto näkyy.

Ei sen kummempaa.

Vierailija
13/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkaan painepesurilla pestyä eivät huoli. Viimeksi tapailututtava yritti tallettaa tapailunaiseltaan saamaansa 10 000 €uroa ja pankissa nauroivat hänet ulos.

Tämä tapahtui etelä Koreassa ja tuttavani kertoi alunpitäen saaneensa ne taivaalta tipahtaneesta roskapussista.

Tämä on otettava huomioon.

Vierailija
14/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselikö ne jotakin kun nostit noin paljon rahaa kerralla?

Vierailija
15/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pestyn rahan saa silitettyä suoraksi. En ole töissä.

Vierailija
16/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Minulla kävi just noin. Yritin sitten viedä niitä rahoja takaisin samaan pankkiin. Ainakin puoli tuntia tentattiin, vaikka minulla oli kuitti niiden rahojen nostosta ja sarjanumeroistakin voisi katsoa että ihan samat rahat olivat. Oli vielä sama virkailijaan, jolta ne rahat sain. Kertoi että tämä on nykyään pakollinen käytäntö. Asiakkaiden kyykytys on siis nykyään käytäntö. Seuraavalla kerralla en vie rahoja takaisin.

Vierailija
17/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pankeista on tullut kuin joku viranomaistaho, jonne pelottaa mennä? Aina on joku sääntö mihin vetoavat etteivät voi tehdä jotain. 

Tai rankaisevat jostain ja epäilevät rikosta. Ei kiva.

Japanilaisilla ei ole näitä ongelmia koska käyttävät edelleen vain käteistä. Pankit ei saa liikaa valtaa.

Vierailija
18/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt automaatilla laittamassa setelit tilillesi vaikka useammassa erässä. Ei ainakaan n.4000e talletuksesta mitään kyselty pankin taholta.

Vierailija
19/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pankki soitti kun nostin 10 000 euroa. Kysellä kailottivat puhelimessa mm. että missä säilytän niitä. Kotonako, onko kassakaappi jne. Aika törkeää puhelimessa kailottaen vaatia kertomaan missä säilyttää arvotavaroitaan!!!

Onko ihan laillista että pankki kyselee puhelimessa tuollaista. On varkausriski.

Vierailija
20/31 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostokuitti  tallessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi