Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaaksi mennyt tämä, kun en saa kotitalous vähennystä lainkaan?

Vierailija
10.06.2024 |

Olen lähes eläkkeellä ja olen maksanut omakotitalosta puolet ja maksanut muutakin remonttia. Mutta nyt, kun en saa enää töitä 60+ vuotiaana, niin ei hyväksytty kotitalous vähennystä minulta. Tuloni olivat siis nolla viime vuonna ja myös tulevina vuosina. Sain toki erorahan, jolla yritän kitkutella eläkkeeseen saakka, joka sekin on alle 1000 €? Yhteiskunta kohtelee niin huonosti naisia, jotka ikänsä tehneet huonolla palkalla töitä. Olen  koulutukseltani hoitaja, ja siis saanut hyvät arvosanat. Mutta 90-luvun lama aiheutti sen, että en saanut sitä unelmien töitä, siis mielenterveys alalla. Ja toki sitten joutui valitsemaan kehitysvamma työt, vanhukset ja lapset. En toki vähättele sitä työtä, mutta itse halusin vain tehdä töitä mielenterveys alalla ja ajattelin, että olen siinä pätevä. Mutta yli 60-vuotiaita naisia nykyään lähes halveksutaan työ markkinoilla? Vanhoilla naisilla on paljon elämän kokemusta ja muuta tietoa, mutta heidät laitetaan nykyään johonkin romukoppaan, että ei mitään arvoa sinulla? Lähdin uudelleen opiskelemaan lähihoitajaksi, mutta kun oli työ harjoittelu jakso, niin nuorempi sosiaali alaa opiskeleva kohteli minua todella huonosti. Laittoi minut jakamaan lääkkeitä, jossa kaksi ihmistä puhuu koko ajan, siis kaksi hoitajaa, ja kuvitteli tämä minun sos. ohjaaja, että jaan ne lääkkeet väärin. Mutta hänen harmikseen, kaikki meni oikein. Hän löysi minusta koko ajan jotain vikaa ja vihastui ihan pienestäkin syystä minuun? Hän oli todella ilkeä. Ja ihmettelin aina, että mikä hänessä on nyt vikana, kun muut kertoivat myös hänestä, että on todella ankara muita kohtaan. Siis ihan turha hakea työtä ja saada kunnon arvostusta itselleen? Laitetaan kaikki yli 40+ tai 50+ tai 60+ kaikki romukoppaan? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät muutkaan pienituloiset ole saaneet kotitalousvähennystä koskaan. Se on tarkoitettu vain suurituloisille, joilla on mistä vähentää. 

Vierailija
2/4 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennys tehdään veroista. Jos ei maksa veroa, ei voi tehdä vähennystäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylis-mitään?

Vierailija
4/4 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepustuksesi tasosta päätellen et enää selviä hoitotyöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan