Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto halvempaan asuntoon

Vierailija
09.06.2024 |

Nyt kun tukia leikataan ja ihmiset muuttavat halvempiin asuntoihin, niin eikö synny vähäosasten ja huono-osaisten alueita?

Monasti halvemmat asunnot ovat myös huonokuntoisia ja peruskorjaamattomia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tule slummeja joista kaikki jotka pystyvät, muuttavat pois?

Vierailija
2/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina. Minä muutin viime vuonna pienestä ja kalliista isoon ja halpaan sekä yhtä hyväkuntoiseen. Kaupunginosa vaihtui Kampista Ruoholahteen.

Vierailija
5/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahti on hyvää aluetta.

Vierailija
6/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syntyy ja syntyy myös hyväosaisten asunnottomien luokka, johon itse kuulun ja tiedän kuuluvan monien muidenkin. Kesät Suomessa ja talvet etelässä jne. Omistusasuntorahat riittävät työmarkkinatuen kanssa pitkään, kunhan ei ole tuhlariluonne.

Vierailija
7/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä halpoja asuntoja helsingistä löytyy?

Vierailija
8/9 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/9 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela leikkasi tuet ja muutto halvempaan vuokra-asuntoon on edessä. Asuin pitkään tässä nykyisessä, olin vakitöissä ja maksoin koko vuokran itse. Alkuun ja vielä viime vuosikymmenelläkin vuokra oli kohtuullinen mutta ihan viime vuosina on ruennut tulemaan rajuimpia vuokrankorotuksia milloinkaan.

Nyt ajatellen ehkä olisi ollut viisaampaa lähteä tästä vähän edullisempaan asuntoon jo aiemmin, mutta tässä on ollut niin hyvä asua, että ei ole ollut minkäänlaista tarvetta viihtyvyyden kannalta etsiä muuta asuntoa. Pahaa pelkäänkin että joudun rauhattomampaan asuntoon, toivottavasti kumminkin taloissa asuisi järkeviä ihmisiä eikä jotain juoppoja.

Nykyistä edellinen asunto oli rauhattomassa talossa, siitä jäikin kammo ja senkin vuoksi asuin mahdollisimman pitkään tässä hyvässä paikassa. No, jos osoittautuu huonoksi paikaksi niin pitää vaan laittaa asuntohakemus taas jonnekin muualle.

Kyllä sitä on vuokra-asuja käytännössä koditon, toiset päättää paljonko joudut asumisesta maksamaan ja ahneus edellähän se tuppaa menemään varsinkin oikeiston ollessa vallassa :/