Lapsella/teinillä imusolmukkeet turpoilee, ilman syytä?
Tätä on jatkunut jo pidempään, nyt taas on lapsella yskää ja oikea imusomuke on turvonnut. Usein sama tapahtuu täysin ilman syytä. Imusolmukkeet turpoilee kaulalla.
Miten kiireellinen tämä asia on mielestäsi. Laitoin kiireettömän soittopyynnön terveyskeskukseen.
Kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mononukleoosi.
Se tulee vain kerran. "Pusutauti". Jos jatkuvaa turvotusta, epäilen virusta. Imusolmukkeethan turpoilevat herkästi jos räkätauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imusolmukkeet voivat turvota hengitystieinfektion seurauksena mutta painuvat yleensä pois parissa viikossa. Muussa tapauksessa ne voivat olla merkki lymfoomasta. Tutkituta lapsesi. (Minulla ne olivat leukemiaa, mutta olen aikuinen. Vastuullinen terveyskeskuslääkäri otti oireet vakavasti ja kirjoitti lähetteen kaulan ultraääneen.)
Huoh. Aina joku syöpäakka tulee näihin ulisemaan.
Huoh, aina joku tulee teilaamaan toisten ehdotukset. Valitettavasti syöpä on aika yleistä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttö? Sukupuolitauti.
Jos tämä on näin suosittu mielipide, mistä ne tytöt ne taudit saa???
Juntit.
🧔🏿🧔🏿🧔🏿
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imusolmukkeet voivat turvota hengitystieinfektion seurauksena mutta painuvat yleensä pois parissa viikossa. Muussa tapauksessa ne voivat olla merkki lymfoomasta. Tutkituta lapsesi. (Minulla ne olivat leukemiaa, mutta olen aikuinen. Vastuullinen terveyskeskuslääkäri otti oireet vakavasti ja kirjoitti lähetteen kaulan ultraääneen.)
Huoh. Aina joku syöpäakka tulee näihin ulisemaan.
Huoh, aina joku tulee teilaamaan toisten ehdotukset. Valitettavasti syöpä on aika yleistä.
-eri
On se yleistä tämän palstan akoilla joo.
Onko atoopikko? Itselläni turpoaa imusolmukkeet välillä, kun ihottuma on pahempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syy oli home. Koulun yksi luokka oli niin umpihomeessa, että aina siellä olon jälkeen imusolmukkeet turposivat.
Tajusin vasta, kun kaikki oli tutkittu ja homma vaan jatkui. Kirjasin kaiken, ihan kaiken ylös. Sen jälkeen punakynällä merkitsin yhdistävät tekijät ja lopulta jäljelle jäi vain ja ainoastaan tietyt koulupäivät ja epäilin luokkaa. Sovittiin, ettei mene koulussa niille tunneille ja homma oli selvitetty.
Keväällä kaupunki sai asiasta meidän kauttamme tiedon, meitä tietysti syytettiin ja kerrottiin, ettei koulussa ole hometta. Syksyllä koko sen luokan ympäristö koulusta olikin käyttökiellossa...
Et todellakaan pysty todistamaan että johtui siitä. Trendiselitys.
Trendiselitys niin kauan, kunnes omalle kohdalle jysähtää.
Meidän pojalla sama homma.
Tälläkin hetkellä pään alueella turvoksissa luultavasti itikoitten puremien takia. Pienenevät siitä sitten ajallaan. On harvoin kipeä ja liitän sen imusolmukkeisiin jotka siis toimivat niinkuin pitää eli ryhtyvät heti puolustamaan. Jos ovat pidempään turvoksissa kuin muutaman viikon-kuukauden tai soliskuopassa niin veisin tutkimuksiin.
Home on minullakin kyseisen oireen aiheuttaja. Asun nyt asunnossa, jossa on ihan näkyvää hometta. Odotan muuttoa.