Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Expatit - kauanko vietätte kesälomastanne Suomessa?

Vierailija
04.06.2024 |

Stressaako teitä ajatus, että pitää käyttä lomaa siihen, että pitää tavata kaikki Suomenssa olevat sukulaiset ja kaverit? Jätättekö "toipumislomaa" Suomessa käynnin jälkeen? Miten selitätte sen, jos olette vain osan lomasta Suomessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä noin 2.5kk nyt kesällä ja 1kk muulloin. Toki vähän eri näin yrittäjänä. 

Vierailija
2/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä pitäis selittää? Ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletus tuntuu olevan, että pitäisi olla koko loma Suomessa. Lähisuku ei ymmärrä, ettei Suomeen tulo tunnu "kotiin tulolta" eikä lomalta kun koko ajan pitää olla tapaamassa muita.

Vierailija
4/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Jo etukäteen väsyttää.

Vierailija
5/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. vkoa heinä-elokuussa mutta perun menon jos sää on huono.

Vierailija
6/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expatti on suomeksi m amu.

Vierailija
7/19 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikkoa. Ei stressaa. Suomessa parasta on karkit, missään maailmassa ei ole yhtä hyviä karkkeja kuin suomessa!

Vierailija
8/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä me selitelty koskaan mitään. 6 viikkoa lomaa vuodessa, niistä yleensä 3 Suomessa, viikko syksyllä muualla ja toinen keväällä muualla, kolmas joulun ja vuodenvaihteen välillä. 

Ei kaikkia sukulaisia tarvitse tavata, koska se ei kyllä sitten olisi mikään loma! 

Vierailija
9/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletus tuntuu olevan, että pitäisi olla koko loma Suomessa. Lähisuku ei ymmärrä, ettei Suomeen tulo tunnu "kotiin tulolta" eikä lomalta kun koko ajan pitää olla tapaamassa muita.

Lähisukusi on tyhmää! 

Vierailija
10/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun nykyään Suomessa enkä silti ole tavannut sukulaisiani ainakaan 5 vuoteen :D

Vierailija
11/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Expatti on suomeksi m amu.

Hölmö! 

Vierailija
12/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ongelmia.

Vierailija
13/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on Yhdysvaltalainen, asumme Suomessa. Emme käy lomillamme sukuloimassa läheskään joka vuosi. Ihme ajatus, että Suomeen olisi joku pakko tulla, jos asuu muualla.

Vierailija
14/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Suomessa kuuteentoista vuoteen.

Vierailija
15/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla n. 15 vuotta. Lento Suomeen on sen verran pitkä että ei sitä huvikseen jaksa lennellä varsinkaan perheen kanssa, ja täältä ei edes ole suoria lentoja. Emme olekaan käyneet Suomessa läheskään joka kesä, mutta silloin kun käymme niin se on viikko tai pari. Koskaan elämässäni en kyllä ole muutenkaan 4 viikon kesälomaa pitänyt, myöskään silloin kun asuin ja työskentelin Suomessa, joten ei tämä nyt niin erilaista ole. Mielestäni olisi typerää viettää koko vuosilomansa Suomessa kun on niin paljon muitakin paikkoja missä käydä jä näyttää perheelle.

Vierailija
16/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri ellei ole mitään erityistä syytä kun asun naailman toisella puolella. Mieluummin menen Australiaan tai Tahitille.

Vierailija
17/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävimme Suomessa vuonna 2019, niin alku-/ kuin loppuvuodestakin (vanhempieni kuolemat) Sukulaisiini en ole yhteydessä, vaikka näin haluaisikin eikä edes ainoaan sisareni. Häneen olen sitkeästi yrittänyt olla yhteydessä; hän ei vain voi sulattaa sitä, että hän on saanut ne "huonommat eväät" elämälleen minun taas saadessa ne parhaimmat...Sisarkateutta maximissaan! Tänä kesänä on tarkoitus tulla Suomeen elokuun alussa pariksi viikoksi- 6 hlöä/ neljää eri kansalaisuutta...

Vierailija
18/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi är flera familjer som bor i olika länder och ingen av oss bor i Finland. Trots det firar vi alla sommaren i Finland, i barndomens vyer, och träffar varann samt har lite utflykter, fester och kräftskivor.

Vistelsen i Finland kan vara allt från en vecka till kanske två - tre månader, beroende på bl.a. vädret.

Vierailija
19/19 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä yötä heinäkuun alussa. Äitiä ja isää menen katsomaan. Sisarukset käy jos ehtii/huvittaa, eli yleensä näen siskot mutta en veljiä. Kavereita ei mulla Suomessa ole.

Minulla on lomaa kuusi viikkoa, mutta en joudu selitellä kenellekään, miksi vietän sen haluamallani tavalla.

En ole expat vaan m.am.u, mutta vastasin silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi