Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko vaihdevuosien kuumat aallot tällaisia, että tulee sellainen kokonaisvaltainen hikikohtaus, joka menee muutamassa sekunnissa ohi?

Vierailija
03.06.2024 |

Viime syksynä otettu se arvo, jossa ei näkynyt vielä merkkejä vaihdevuosista. Menkat epäsäännöllistyneet viimeisen vuoden aikana, nyt edellisistä 2 kk ja nämä hikikohtaukset ovat lisääntyneet. Sitten taas toisessa hetkessä tulee vilunväristyksiä... mieli ollut maassa vuosia, joten siitä ei voi päätellä mitään. Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisikin ohi muutamassa sekunnissa. 

Vierailija
2/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kyllä vaihdevuosioireista noi...

Mulla oli tosi vähän oireita, mutta alkoi just silloin, kun kuukautisetkin alkoi hiipumaan. Merkittävin oire oli varmaan juuri toi yhtäkkkinen hiki ja hemmetinmoinen palelu, jotka vuorotteli ihan sattumanvaraisesti. Ensin puin villapaidan ja muutaman minuutin päästä riisuin sen äkkiä, kun tuli niin tuskaisen kuuma, että piti vuorostaan pyyhkiä hikeä otsalta. Ja sitten taas hetken päästä oli vilu eli nuttua niskaan. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla. Mulla on kestolämpö. Talvella hyvä kun säästää lämmityskustannuksissa 😆

Vierailija
4/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia. 

Vierailija
5/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla. Mulla on kestolämpö. Talvella hyvä kun säästää lämmityskustannuksissa 😆

Hih hih hih hih

Vierailija
6/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla, itsellä ne vaan kestää kauemmin, joitain minuutteja, joka tuntuu ikuisuudelta.

Vierailija
7/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestolämpö, olematon lämmönsietokyky (myös kilpirauhasessa vikaa) ja kuumat aallot öisin ovat lehahdus, joka kestää minuuttikaupalla. Jos ne aiheuttavat hikoilua, tulee seuraavaksi kylmä. Myös kylmä aalto on mahdollinen, jottei käy tylsäksi, nämäkin  toki öisin, niin että aamuyön unet ovat mitä sattuu. Hormonikorvaus on auttanut jonkin verran.

Vierailija
8/8 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehkä kestää muutaman minuutin sekuntien sijaan... öisin lähinnä. En oo nukkunut viikkoihin kuin pari-kolme tuntia aamuyöstä...

AP