Ovatko vaihdevuosien kuumat aallot tällaisia, että tulee sellainen kokonaisvaltainen hikikohtaus, joka menee muutamassa sekunnissa ohi?
Viime syksynä otettu se arvo, jossa ei näkynyt vielä merkkejä vaihdevuosista. Menkat epäsäännöllistyneet viimeisen vuoden aikana, nyt edellisistä 2 kk ja nämä hikikohtaukset ovat lisääntyneet. Sitten taas toisessa hetkessä tulee vilunväristyksiä... mieli ollut maassa vuosia, joten siitä ei voi päätellä mitään. Kiitos!
Kommentit (8)
Käy kyllä vaihdevuosioireista noi...
Mulla oli tosi vähän oireita, mutta alkoi just silloin, kun kuukautisetkin alkoi hiipumaan. Merkittävin oire oli varmaan juuri toi yhtäkkkinen hiki ja hemmetinmoinen palelu, jotka vuorotteli ihan sattumanvaraisesti. Ensin puin villapaidan ja muutaman minuutin päästä riisuin sen äkkiä, kun tuli niin tuskaisen kuuma, että piti vuorostaan pyyhkiä hikeä otsalta. Ja sitten taas hetken päästä oli vilu eli nuttua niskaan. ;-)
Ei mulla. Mulla on kestolämpö. Talvella hyvä kun säästää lämmityskustannuksissa 😆
Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla. Mulla on kestolämpö. Talvella hyvä kun säästää lämmityskustannuksissa 😆
Hih hih hih hih
No voi olla, itsellä ne vaan kestää kauemmin, joitain minuutteja, joka tuntuu ikuisuudelta.
Mulla on kestolämpö, olematon lämmönsietokyky (myös kilpirauhasessa vikaa) ja kuumat aallot öisin ovat lehahdus, joka kestää minuuttikaupalla. Jos ne aiheuttavat hikoilua, tulee seuraavaksi kylmä. Myös kylmä aalto on mahdollinen, jottei käy tylsäksi, nämäkin toki öisin, niin että aamuyön unet ovat mitä sattuu. Hormonikorvaus on auttanut jonkin verran.
Joo, ehkä kestää muutaman minuutin sekuntien sijaan... öisin lähinnä. En oo nukkunut viikkoihin kuin pari-kolme tuntia aamuyöstä...
AP
Menisikin ohi muutamassa sekunnissa.