Terveisiä erikoislääkärille, olen pystynyt laihduttamaan ja pitämään painoni normaalina ihan tahdonvoimalla
En usko, että olen millään tavalla poikkeava ihminen. Rupesin vain katsomaan mitä laitan suuhun ja aloitin säännöllisen liikkumisen. Kaikki tämä tahdonvoimalla, ei ylimääräisiä pillereitä, ei terapiaistuntoja tai kikkailua.
Erikoislääkäri haluaa ulkoistaa syyn muualle, kas näin tekosyyt on valmiina ja taas voi olla tekemättä mitään.
- Tässähän on kyse oikeasti kroonisesta sairaudesta, eikä mistään itsekurin puutteesta, Huvinen sanoo.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/erikoislaakarin-surullinen-kohtaami…
Huviset ovat yksi iso syy miksi lihavuusepidemia vain jatkaa kasvuaan.
Kommentit (17)
Niin minäkin olen pystynyt. Kohta 20 vuotta.
Mutta en nyt väitä, että kaikille onnistuisi, paitsi jo osaisi välttää kuureja ja nopeita laihdutusyrityksiä, joita sitten tehdään joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Koska minä niin se on fakta.
Niinkuin jo kirjoitin, en usko että olen poikkeus. Olen ihan tavallinen ihminen, en avaruudesta tippunut avaruusolento. Joten jos se minulta onnistuu, onnistuu se monilta muiltakin, väitän että enemmistöltä.
Tule kertomaan viiden vuoden päästä onko paino pysynyt pois. Yli 95% laihduttaneista saa kilonsa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin olen pystynyt. Kohta 20 vuotta.
Mutta en nyt väitä, että kaikille onnistuisi, paitsi jo osaisi välttää kuureja ja nopeita laihdutusyrityksiä, joita sitten tehdään joka vuosi.
Onneksi olkoon, kuulut siihen alle 5% onnistujien joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin jo kirjoitin, en usko että olen poikkeus. Olen ihan tavallinen ihminen, en avaruudesta tippunut avaruusolento. Joten jos se minulta onnistuu, onnistuu se monilta muiltakin, väitän että enemmistöltä.
Olet väärässä. Tämä asia ei ole mikään uusi, sitä on tutkittu jo aika kauan ja puhuttu myös siitä että se tulisi luokitella sairaudeksi jatkuessaan pitkään. Aivan kuten syömishäiriötkin. Minäkin olen laihtunut monta kertaa ja sitten lihonut taas. En silti lähde selittämään mutulla asiaa tutkiville "faktaa". Eikä tuossa tosiaan puhuta mistään 20kg ylipainosta
Kun oppii hyvän rutiinin ruokailuunsa, ei siihen mitään tahdonvoimaa erityisemmin tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tule kertomaan viiden vuoden päästä onko paino pysynyt pois. Yli 95% laihduttaneista saa kilonsa takaisin.
Eli et lukenut avausta, olen onnistunut pitämään painoni normaalina, jo useita vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa laihtumiseen ja painonhallintaan ei tarvita itsekuria lainkaan, vaan oikeanlaista ravintoa. Turhaan hehkutat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa laihtumiseen ja painonhallintaan ei tarvita itsekuria lainkaan, vaan oikeanlaista ravintoa. Turhaan hehkutat :)
Jos minä kirjoitan, että en usko olevani poikkeus joka tarkoittaa että en pidä omaa laihduttamistani kummoisena juttuna, ei ole mitään hehkuttamista. Rupeaa tekosyyt riittämään, ei muuta kuin ylös ulos ja lenkille, lopetatte sen roskan syömisen. 100% kiinni tahdonvoimasta ja kaikki pystyvät tuohon toisin kuin nämä erikoislääkärit väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et lukenut avausta, olen onnistunut pitämään painoni normaalina, jo useita vuosia.
Ja missä kohtaa avausta mainitaan ne useat vuodet? Aivan, ei missään.
Ihan vaan tiedoksi ihmisille että jos ette vastaa näihin trolleihin, niin ne ei näy koko ajan etusivulla ja verenpainekin saattaa siitä pari pojoa laskemaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä kirjoitan, että en usko olevani poikkeus joka tarkoittaa että en pidä omaa laihduttamistani kummoisena juttuna, ei ole mitään hehkuttamista. Rupeaa tekosyyt riittämään, ei muuta kuin ylös ulos ja lenkille, lopetatte sen roskan syömisen. 100% kiinni tahdonvoimasta ja kaikki pystyvät tuohon toisin kuin nämä erikoislääkärit väittävät.
Kyllä sinä olet poikkeus, joka kuuluu huomattavan pieneen vähemmistöön. Sen lisäksi olet melko ylimielinen. Vapiskaa kaikki maailman lihavuustutkijat! Täältä tulee ap ja tekee teidät työttömiksi!
En ole mikäään trolli, olen vain kyllästynyt lukemaan ja kuuntelemaan loputtomia tekosyitä, joita ladellaan jopa erikoislääkärin suulla.
Onneksi en kuunnelut noita ihmisiä ja otin itseäni niskasta kiinni ja tein jotain asialle. Jatkakaa te loputtomien tekosyiden latelua ja luovuttakaa.
-aloittaja
Aloitus on hassu. Sen perusteella kaikilla normaalipainoisilla on vahva tahdonvoima ja ylipainoisilla ja lihavilla heikko tahdonvoima. Näinhän asia ei tietenkään ole, vaan lihavuuden syyt ovat paljon monimutkaisemmat. Olen lukenut Huvisen kirjan ja minusta haastattelut ja muut median uutisoinnit aiheesta ovat harhaanjohtavasti korostaneet nimenomaan lihavuuden perinnöllisyyttä ja geenejä. Todellisuudessa Huvinen ei tosiaankaan väitä, että geenit itsessään tai yksinään selittävät lihavuutta. Päinvastoin kirjassa tuodaan erittäin hyvin esiin, miten geenit ovat usein vain yksi (vaikka monesti merkittävä) tekijä yksilön lihavuuden selittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jankkaa siitä tahdonvoimasta. Sitä ei tarvita, jos ruuat on sopivasti koottu.