Edullisia kalaruokia
Kala on nykyään kallista, enimmäkseen. Jaa vinkkisi edullisesta, melko helposti tehtävästä kalaruoasta. Enkä pääse itse kalaan.
Kommentit (9)
Osta muikkuja ja paista ruisjauhotetut muikut voissa.
Vierailija kirjoitti:
Kalapuikot?
Kalapuikoissa on enemmän leivitystä kuin kalaa.
Kysy kalatiskiltä lohen perkuujätteitä, joistakin saa ilmaiseksi, joissain maksaa 2 e/kg. Keittele ne, jäähdytä ja perkaa. Saat erinomaisen kalakeiton tai parikin tästä. Näihin jää runsaasti hyvää kalaa fileoinnin jäljiltä. Itse teen aina ison kattilallisen seljankaa, njam! Pakastekalapaketista puolet kalakeittoon, toisesta puolesta voit tehdä perunoiden, sipulin ym. kanssa kalalaatikon. Ja tietty itse ongitut ahvenet paistoon tai halstraukseen. Jos mahdollista, itse tai kavereiden kanssa kalaan. Minä olen vaihtanut makkaraa kalaan kaverin kanssa, joka päivittäin käy kalassa ja on jo kyllästynyt. Olisiko tuttuja, jotka kalastavat? Muikut jo mainittu. Ketuttaa, ettei kunnon silakkaa saa oikein mistään.
Saattaapa moni ammattikalastaja myydä vesiltä saapuessaan rannassa, kun vaan kysyy. Kalatukkujen yms. sisäänostohinnat ovat alhaiset, se korkea market-hinta muodostuu välipostaista ja kaupan katteesta. Suoraostolla sekä kalastaja että asiakas voittavat.
Lohta saa joka viikko alle 10€/kg tarjouksesta, ei ole kovin kallista.
https://www.calvo.fi/reseptit/
Säilykekala ei kovin kallista ole.