Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joille vanhemmat naiset ovat oikea murheenkryyni

Vierailija
02.06.2024 |

Olen itse kolmekymppinen nainen. Tämä ongelma on ollut minulla teinistä alkaen, eikä ole vielä valitettavasti loppunut. Odotin että se loppuu kun täytän 18, kun täytän 25, kun täytän 30 mutta ei.

Vanhemmat naiset varsinkin auktoriteettiasemissa pyrkivät pilaamaan elämäni huolen ja suojelun nimissä. Nuoret naiset tai miehet missään ikäluokassa (vaikka aina sanotaan, että miehet suojelevat naisia) eivät tee sitä. Vanhemmilla naisilla aina herää huoli, jonka vuoksi he haluat evätä minulta oikeuksia ja tehdä päätöksiä puolestani. Perusteluna on sinä et pysty, sinä pelkäisit, en voi antaa sinun tehdä tätä jne. äänensävy muuttuu hysteeriksi ja itse pysyn rauhallisena, mutta siltä minä olen se joka "pelkäisi". Tuntuu että tapaan jatkuvasti saman ihmisen eri kehossa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi antaa selkeitä, konkreettisia esimerkkejä. Jos pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, ettet vaikuta kovin tasapainoiselta, olet ehkä jopa harhainen.

Vierailija
4/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaltainen ajattelu saattaa olla jopa psykoosin esioire. Mutta onneksi olet trolli, eikä tarina ole tosi

Vierailija
5/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä käytännön esimerkkejä? 

Vierailija
6/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko altistunut lapsuudessa tällaiselle vallankäytöltä tuntuvalle huolehtimiselle niin, että ylitulkitset nyt kenen tahansa tietynikäisen naisen sanomisia? Kuulostaa nimittäin todella erikoiselta.

Vierailija
7/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epävarma käytökseltäsi, veivaat päätöksiä ikuisuuden ja sitten näillä muilla menee hermo ja he päättää puolestasi. Ei kukaan jaksa katsoa tuollaista pelleilyä. Kasva aikuiseksi. 

Vierailija
8/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän satutunnin aika. Kukaan ei tule aikuiselle selittämään, mitä tämä voi tai ei voi tehdä, paitsi korkeintaan omat vanhemmat.

Vierailija
9/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ainakaan uusia laittaa, ettei tunnisteta. Teininä ainakin lukion opo halusi välttämättä tehdä yhteishaun puolestani, ei uskonut että pärjäisin korkeakoulussa, ei halunnut että haen eläintenhoitajaksi koska pelkäisin hevosia. yliopistossa eräällä opintomatkalla ohjaaja ei antanut minulle huoneen avainta etten hukkaisi sitä vaan käski kaverini huolehtia minusta. 

Psykologi halusi välttämättä minulle naispuolisen terapeutin  koska en uskaltaisi puhua miehelle. Halusi soittaa niille puolestani. Suosittelen etten hanki ajokorttia. Olen autismin kirjolla jos se selittää jotain.

Vierailija
10/10 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ainakaan uusia laittaa, ettei tunnisteta. Teininä ainakin lukion opo halusi välttämättä tehdä yhteishaun puolestani, ei uskonut että pärjäisin korkeakoulussa, ei halunnut että haen eläintenhoitajaksi koska pelkäisin hevosia. yliopistossa eräällä opintomatkalla ohjaaja ei antanut minulle huoneen avainta etten hukkaisi sitä vaan käski kaverini huolehtia minusta. 

Psykologi halusi välttämättä minulle naispuolisen terapeutin  koska en uskaltaisi puhua miehelle. Halusi soittaa niille puolestani. Suosittelen etten hanki ajokorttia. Olen autismin kirjolla jos se selittää jotain.

Ei se oikeastaan selitä. 

Jos olet tottunut kyseenalaistamiseen ja lannistamiseen, niin se voi johtaa siihen, että alat tiedostamattasi jahkailla ja rönsyillä aina kun pitäisi päättää jotain. Että tavallaan tiedät mitä haluat, mutta se ei ole ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen siirryt puhumaan säästä tai hauskoista kissavideoista. Vaan jäät rönsyilyllä ja lillukanvarsiin takertumisella oikein kerjäämään sitä, että joku muu antaisi validaation toiveellesi. Ehkä yrität jopa puheissasi ottaa huomioon opon tai vanhemman naisen todellisia tai kuviteltuja huolia. Älä tee niin!!! 

Muille tuo näyttäytyy päättämättömyytenä ja heikkoutena. Muille se näyttää siltä, että TARVITSET jonkun kontrolloimaan itseäsi.

Sun ei auta kuin päättää ennen tapaamisia, mitä haluat ja keksiä varastoon muutama hauska juttu small talkin aiheeksi. Muut eivät voi kunnioittaa sun päätöksiäsi, jos et kunnioita niitä itse 😅