Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko mieluummin siivoushullun vai vähän sotkuisen miehen kanssa?

Vierailija
02.06.2024 |

Entinen poikaystäväni oli todella siisti. Hänen kotinsa oli niin siisti, että se oli kuin esittelykoti. Kaikki kaapitkin olivat oikeastaan tyhjiä ja lipastot. Jääkaappikin tuntui olevan tyhjä. Jos oli kaksi likaista juomalasia, ne piti laittaa pesukoneeseen ja kone pesemään heti. Eli juomalasia ei saanut jättää, jos juot siitä päivän aikana, niin pöydälle. Piti ottaa aina uusi lasi ja laittaa se pesuun ja sitten ottaa uusi. 

Tein joskus ruokaa. Mies ei pitänyt, koska siitä tulee liikaa sotkua, vaikka astiat olisi pessyt heti. Väliaikainenkin sotku haittasi. 

Kerran olin ollut kissataloudessa kylässä ja vaatteeni olivat vähän kissankarvoissa. Mies sanoi, että hänen kotiinsa ei ole asiaa kissankarvaisilla vaatteilla, koska tulee sotkua.

Koti oli kaunis ja lähes steriili, muttei siellä voinut edes asua, koska asumisen jälki ei saa näkyä eikä minkäänlainen kodinomaisuus.

Nykyinen mieheni on toista maata. Kaikki kaapit pursuaa roinaa ja tiskit voivat hyvin olla useita päiviä pöydällä. Pölypalloja on vähän missä milloinkin. Ruokaa hän tekee intohimoisesti ja pitkän kaavan mukaan, mutta siisteys ei ole niin tiptop. Likaisia vaatteita vähän missä milloinkin. Eläminen saa ja kuuluu näkyä, vieraita voi kutsua, eikä kukaan ihmettele, jos on pikkusotkua. 

Kyllä ehdottomasti tämän nykyisen mieheni ottaisin, sotkusta viis. Oli kauheaa elää niin steriilin miehen kanssa, kun kodissa ei saanut edes elää, tai tehdä ruokaa, kun tulee sotkua.

Onko teillä kokemusta? Kumpi parempi? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen normaalin. Läävässä elävä ja neuroottisen siisti on ääripäitä.

Vierailija
2/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ääripäät ole koskaan hyviä, joku tolta väliltä. Olen elänyt sottias miehen kanssa ja kyllä oli rankkaa. Kerran ajattelin, et okei minäkään en siivoa. Ajattelin, että mies alkaisi siivota. Lopulta minä siivosin, koska häntä ei mikään sotku häirinnyt. Olisi voinut varmaan elää kaatopaikalla tyytyväisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teillä ei ilmeisesti ole lapsia? Eläminen tuollaisen miehen kanssa voi lopulta käydä todella raskaaksi, varsinkin jos perhettä perustatte. Pian huomaat, että teet kaikki kotityöt. Lapsista tulee sotkua todella paljon. On ihan eri asia pitää siistinä kahden aikuisen koti.

Vierailija
4/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mieluummin vähän siivoushullun kuin vähän sotkuisen kanssa. Olisi siistimpää ja kumppani siivoaisi enemmän.

Ap:n vaihtoehdoissa toisella on mt-ongelma ja toinen edustaa ehdottomasti tyypillisintä miestyyppiä. Kodin siisteys riippuu silloin pikkuvaimon reippaudesta.

Vierailija
5/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku sotku on söpöä.

Vierailija
6/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali on hyvä.

Vierailija
7/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain siltä väliltä koska en itsekään ole mikään siisteysfriikki. Siistin ihmisen kanssa tuis näkemysristiriitoja aika äkkiä, toisen ääripään eli sikolätissä elävää taas en itse jaksaisi hetkeäkään. Raja menee jossain siinä että omat jäljet korjataan mieluiten heti eikä jätetä mitään siihen mihin sattuu tippumaan. Plus yleinen siisteys mutta ei mua muutaman pölypallo haittaa ;D

Vierailija
8/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole siisteyskäsityksessä, vaan siinä, jos toinen ei pysty neuvotellen löytämään yhteistä käsitystä siitä, miten halutaan elää.