Ei Suomen 14+1 meppiä saa mitään hyvää tehdyksi näillä näkymillä. 720 jäsentä yhteensä, Suomi niin pieni ja riitelevä.
Nyt valitaan 15 meppiä Suomesta. Eihän tästä mitään tule kun meidän mepit riitelee jo keskenään oman maansa etujen parantamisesta. Sinne pyrkii ruotsinkielisiä, kuitenkin hoitavat vain ja ainoastaan oman kielensä asioita. Muut meidän mepit ei välitä tuon taivaallista, kunhan saavat kaiken edun ja hyödyn perheilleen ja itselleen.
Siis papereiden siirtelyä omalla pöydällä ja "meidän mepit" ne riitelee.
Kommentit (13)
Yksi näkökanta on että eurooppalaiset ovat siellä yhtenä rintamana puolustamassa meitä Yhdysvaltojen ja Kiinan ylivaltaa vastaan.
Da Îgor lopettakaa sjuomilaiset äänestäminen!
Suomimepithän äänestää toisiaan vastaan joten tulos on suomen kannalta +-0
ei se kiina mitenkään merkitsevä ole. täytyisi katsoa sopiva henkilö sinne. hyvät pysykööt eduskunnassa.
Nehän edustaa siellä myös omia poliittisia ryhmiään eli ne eivät edusta vain Suomea siellä. Jonkun verran suomalaiset mepit ovat varmaan tehneet keskenäänkin yhteistyötä (ainakin osa heistä).
Europarlamentissa voi mepillä olla paljonkin valtaa, jos pääsee sellaisiin tehtäviin siellä jossa voi vaikuttaa paljon asioihin. Mutta se että meppi pääsee noille paikoille, vaatii varsin paljon henkilöltä sitten. Pitää olla älyttömän hyvä verkostoituja.
Harvat suomalaiset mepit ovat olleet missään tosi tärkeissä tehtävissä siellä.
Ville Niinistö ja Heidi Hautala kai ehkä parhaiten pärjänneet siellä. En kyllä ihan tarkkaan tiedä.
Minä olen yleisesti ottaen melko kiinnostunut politiikasta, mutta nämä eurovaalit ovat sellaiset jotka eivät kiinnosta lähes yhtään. Ihan sama minulle onko eurovaalien suurin puolue Suomessa persut vai vihreät.
Europarlamentti tuntuu jostain syystä niin kaukaiselta ja päätöksentekoa siellä on jotenkin hankala ymmärtää. Ei siis sillä että siihen olisin hirveästi perehtynytkään. Tiedän että juuri EU:sta tulee valtava määrä säännöksiä jotka vaikuttavat Suomeen, mutta tuntuu jotenkin epätoivoiselta että yksi läpimenijä tarvitsee Suomesta vähintään kymmeniä tuhansia ääniä ja toisaalta tällä yhdellä suomalaisella mepillä ei tuossa valtavassa parlamentissa ole melkein mitään sanottavaa mihinkään.
Myös parlamentin ryhmiä on hankala ymmärtää. Jokaiseen ryhmäänhän kuuluu poliitikkoja osittain hyvinkin erilaisista kansallisista puolueista.
Olen kummassakin edellisessä eurovaalissa äänestänyt missä olen äänestää saanut. Ensimmäisellä kerralla tuttua nimeä ja toisella kertaa menin ennakkoäänestämään koska paikka oli silloisen työpaikkani alakerrassa ja silloin valitsin listalta vaan jonkun. Tällä kertaa voi olla etten äänestä ollenkaan.
ja todennäkäisesti pari persua tulee valituksi jotka ei tietenkään tee mitään niin todellisuudessa Suomella on meppejä 13
Vierailija kirjoitti:
ei se kiina mitenkään merkitsevä ole. täytyisi katsoa sopiva henkilö sinne. hyvät pysykööt eduskunnassa.
eli Tynkkynen ei siis ole hyvä?
Ei mepit edusta suomea vaan kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mepit edusta suomea vaan kansalaisia.
Näin on. Sellainen meppi kuin on äänestäjätkin, Peltokangas ja Tynkkynen tietävät että heidät on valittu sinne spedeilemään, ei tekemään yhtään mitään muuta
Mutta jos Suomen hallitus ottaa päähän, nyt on hyvä tilaisuus näpäyttää niitä äänestämällä vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos Suomen hallitus ottaa päähän, nyt on hyvä tilaisuus näpäyttää niitä äänestämällä vasemmistoa.
näin tuleekin tapahtumaan, RKP:n jääminen ilman meppipaikkaa voi jopa hajottaa hallituksen
Minulla ei ollut edes selvillä ketkä "meidän mepit" siellä nyt häärää. Mutta tuo pullonkorkkijuttu herätti minut, kun siinäkin oli erimielisyyttä. Miksi on erimielisyyttä "meidän meppien" ja niin pienen ryhmän osalta, jotka ovat meitä edustamassa ja meidän etuja hoitamassa.