Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko periä vuokralaiselta ylimääräisiä vesimaksuja?

Vierailija
01.06.2024 |

Onko laillista periä esimerkiksi kolme ylimääräistä vesimaksua vuodessa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion lähettää laskun näistä lässytyksistä huolimatta. Ihme lässytystä taas.

AP

Voi miten typerää provoa täällä taas on. Lopeta nämä "vuokraprovosi." 

Vierailija
22/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion lähettää laskun näistä lässytyksistä huolimatta. Ihme lässytystä taas.

AP

Kannattaa pyytää maksamaan mobilepaylla, niin tulee heti käyttöön. Ja eräpäivä heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun minulla oli asunto vuokralla perin 20/euro/kk vesimaksuennakkoa. 

Vesimaksujen tasauslasku meni aina minun piikkiin, vuokralainen ei niitä suostunut maksamaan.

Tasauslaskut olivat 90 euron luokkaa / vuosi.

Vuokrasopimuksessa pitää olla maininta tasauslaskusta ja sen kuulumisesta vuokralaisen maksettavaksi 

Aivan, minulla ei tätä mainintaa ollut tasauslaskusta, siksi vuokralainen ei suostunut vedenkulutksestaan maksamaan kulutuksen mukaisesti. 

Minä vuokranantajana makselin heidän vesilaskujaan.

Vuokralainen oli myös repinyt tapetit seiniltä ja maalannut seinät valkoisella maalilla kysymättä minulta siihen lupaa.

Vierailija
24/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait voi vuokralaiselta periä mitä tahansa, jos se perustuu vuokrasopimukseen. 

Jos vuokrasopimuksessa maininta ylimäräisestä  vesimaksusta  tai kulutuksen mukaan, on ihan ok. periä, jos vuokranantajalla löytyy siihen riittävät todisteet ylim.veden käytöstä. 

Jos vuokrasopumuksessa esim. vesi 20 €/kk niin ei voi periä. 

Vierailija
25/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydestä taas meni.  Verenpaineita nousi kunnolla.

Vierailija
26/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki vuokrasopimuksessa että ennakko ja tasaus kulutuksen mukaan pari vuotta asuin eikä koskaan vuokranantaja ottanut yhteyttä. Tiedän että sai hyvitystä koska se oli kakkosasunto ja olin usein viikonloput ja kaikki lomat pois, päivät töissä ja usein kävin suihkussa kuntosalilla tai uimahallissa eli käytännössä kulutin luultavasti puolet arvioidusta. Vieraita kävi harvoin. Terkkuja vaan. Olisin voinut valittaa mutta en jaksanut. Uusissa säännöksissä asukkaan on voitava itse seurata kulutusta eli näyttö on oltava huoneistossa tsi sovelluksessa kun uusia mittareita asennetaan. Ot. Ap et voi yksipuolisesti muuttaa mitään ehtoja mihin laki ei anna mahdollisuutta. 

Vierailija
27/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan, kun minulla oli asunto vuokralla perin 20/euro/kk vesimaksuennakkoa. 

Vesimaksujen tasauslasku meni aina minun piikkiin, vuokralainen ei niitä suostunut maksamaan.

Tasauslaskut olivat 90 euron luokkaa / vuosi.

Vuokrasopimuksessa pitää olla maininta tasauslaskusta ja sen kuulumisesta vuokralaisen maksettavaksi 

Aivan, minulla ei tätä mainintaa ollut tasauslaskusta, siksi vuokralainen ei suostunut vedenkulutksestaan maksamaan kulutuksen mukaisesti. 

Minä vuokranantajana makselin heidän vesilaskujaan.

Vuokralainen oli myös repinyt tapetit seiniltä ja maalannut seinät valkoisella maalilla kysymättä minulta siihen lupaa.

Kannattaisiko vuokralaisen valinta ulkoistaa ulkopuoliselle? Hyvän vuokralaisen valita vaatii kuitenkin osaamista ja ammattitaitoa, eikä siihen kaikista ole. 

Olen vuokrannut asuntoa jo reilut 15v eikä ikinä ole ollut vuokralaisen kanssa ongelmia, päinvastoin, vain pelkästään hyviä kokemuksia. 

Ja joillakin vuokranantajilla niitä tuntuu olevan toistamiseen. 

Vierailija
28/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankiilto silmissä pyytävät parhaillaan noin 40 neliön asunnosta 720e kk Seinäjoella ja asuntoon kuuluu autohallipaikka, (pakko ottaa) 80e kk.  Hulluutta!  Siinä opiskelijoille asunto??

Vierailija
29/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette kirjanneet vesimaksusta vuokra sopimukselle? Miten perustelisit ylimääräiset veloitukset? Ei se vuokralainen ole mikään lypsylehmä jolta nyhdetään rahaa ilman perustetta.

Vierailija
30/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut vuokranantajat tekevät sellaisia sopimuksia, missä on kiinteä vesimaksu eikä tasauksesta puhuta mitään? Kyllähän sellainen on melkoista uhkapeliä, kun ei tiedä vuokralaisen vedenkäyttötottumuksia. Kun asuin vuokralla, vesiennakko ja tasauslasku tulivat minulle suoraan minun maksettavaksi.

Vierailija
31/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän käytän aina huolella vuokraloisten "periä".

Vierailija
32/32 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi?

On rahantarvetta.

AP

Myy asuntosi