Voinko periä vuokralaiselta ylimääräisiä vesimaksuja?
Onko laillista periä esimerkiksi kolme ylimääräistä vesimaksua vuodessa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ei
Miten perustelet?
AP
Aikoinaan, kun minulla oli asunto vuokralla perin 20/euro/kk vesimaksuennakkoa.
Vesimaksujen tasauslasku meni aina minun piikkiin, vuokralainen ei niitä suostunut maksamaan.
Tasauslaskut olivat 90 euron luokkaa / vuosi.
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi?
On rahantarvetta.
AP
On, jos se lukee sopimuksessa. Jos sopimuksessa on nimetty kiinteä summa, niin sitten pitää kirjottaa uusi sopimus, jossa tämä optio. Yleensä hyvä kirjata, että kulutuksen mukaan.
No sopimuksen mukaan pitää toimia. Mitä siinä sanotaan vesimaksusta?
Jos mainitset asian vuokrasopparissa se on varmasti ok.
Jos asunnossa asustelee toinen henkilö, ja josta vuokralaisen pitäisi kertoa, voit siihen vedoten laskuttaa vesimaksuista. Yleensä se vesimaksu koskee per asukas, joten ei ole laitonta vaatia korvauksia uuden asukkaan vesimaksuja.
Jos vuokralaisen vedenkulutus on keskimääräistä runsaampaa on siitä ainakin keskusteltava ja neuvoteltava korvauksisa.
Se, että vain päätät laskuttaa lisää ei ihan suorin vartaloin onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi?
On rahantarvetta.
AP
Hanki rahas muilla keinoilla. Kerran vuodessa on tasauslasku ja sekin sun täytyy näyttää vuokralaiselle eikä hatusta vetää hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi?
On rahantarvetta.
AP
Et voi ihan tuolla perusteella keksiä korvauksia vuokralaiselta. Myy asunto, niin rahavaikeutesi ratkaistu.
Kiva juttu että mietit kenen lompakolle voit mennä omien rahahuolien vuoksi.
Ei keneltäkään kuulu periä mitään ylimääräistä. Lopettakaa tämä ihmisten ainainen kiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vesimaksujen tasauslasku meni aina minun piikkiin, vuokralainen ei niitä suostunut maksamaan.
Vuokrasopimuksessa pitää olla maininta tasauslaskusta ja sen kuulumisesta vuokralaisen maksettavaksi
Tarvittaessa pystyttävä todistamaan veden kulutus, sekä miksi perit ylimääräisiä maksuja. Ilman vesimittarin lukemia, olet kovasti heikoilla vaatimuksiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pitäisi?
On rahantarvetta.
AP
Tuo muuttaa asian täysin. Peri vaan muutama ylimääräinen. Muuten vaan huvikseen ei ole suotavaa.
Aion lähettää laskun näistä lässytyksistä huolimatta. Ihme lässytystä taas.
AP
Vierailija kirjoitti:
AP
Ihan turhaan lähetät, jos ei ole sovittu, että vuokralainen maksaa veden kulutuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit tuollaisen sopimuksen?
Vierailija kirjoitti:
AP
Senkus lähetät, kiinnostaa kiviäkin 🥱🥱🥱
Ei